Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Og årsaken til at Lotta ikke sa noe om hva han skal lese, er naturligvis at han ikke skal lese noe som helst. han skal bare se Buffy og Angel i påska, han. Eller, det vil si, det er det han kommer til å gjøre hvis han får sendt meg adressa si i løpet av det neste døgnet.

Apropos fysikk: Jeg har en hundreogfemti sider lang WTO-rapport om den amerikanske økonomien som bør leses i påska. Der røk alle planene mine...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Har du sletta adressa mi? Dårlig gjort :P
Det der var gode nyheter. Nå blir det både Buffy, Angel og BSG på meg i påska :)

Du har dessverre (for deg) ikke helt rett. Jeg har tenkt å lese ferdig både "Night of Knives" av Ian Cameron Esselmont, og "Don't Think You're Fooling Anyone when You Take your Laptop to a Coffe Shop: John Scalzi on Writing", som i følge Amazon burde komme fram på torsdag :) Jeg kommer altså til å lese noe annet enn bare Fantasy (mon tro om jeg er blitt syk...)!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg tror jeg kommer til å lese det jeg får rasket med meg like før jeg drar på fjellet, siden jeg helt sikkert ikke husker på å pakke dagen før. Og om jeg snør inne og har lest ut mine egne bøker, kommer jeg nok til å stjele min mors bokklubb-bøker eller min fars sosialistiske klassikere. Altså blir det litt fantasy, litt krim og til slutt litt annet. Det blir en fin påske^^
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Skal ikke lese noenting tenker jeg. Her blir det kun jobbing og riving av garasje.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Kjetil wrote:Skal ikke lese noenting tenker jeg. Her blir det kun jobbing og riving av garasje.
Då er me to. Men bytt ut garsje med hus og riving med oppussing.
Men kjem nok til å lese eindel i a Game of Thrones. :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Riving av garasje går overaskende fort, ser ut som det blir bygging av ny istedet.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg ELSKER å rive ting :D. Forrige sommer tilbrakte jeg med å rive opp en kai og med å bytte kaipåler, det var nesten morsomere enn å lese :shock: !!!
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Påska blir fin den. Jeg skal endelig få somlet meg til å få lest ferdig Ringdrotten, og jeg har et håp om å komme langt i Drømmenes Kniv.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Nettopp begynt på Gardens of the Moon :D
. . .
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Gratulere, Moi!

Ikke gi opp selv om boka virker forvirrende i starten. Klarer du å komme deg gjennom de 300 første sidene vil du oppdage en av verdens beste fantasyserier.

Jeg leser Night of Knives for tiden, som er en annen Malazan bok. Dessverre tar Angel og BSG opp min lesetid for øyeblikket, men jeg klager ikke på det.

Gud som jeg gleder meg til Reaper's Gale... :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Takk, takk :P Joa, litt forvirrende, men jeg liker det. Måtte bare komme inn i engelsk igjen etter å ha lest så mye norsk i det siste.

Jo, også glemte jeg å si: Jeg har også bestilt LoLL på biblioteket :D Får håpe det ikke tar alt for lang tid...
. . .
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Alltid godt å se mennesker med god smak. :D

I dag tidlig (etter min døgnrytme, altså rundt kl. 13) leste jeg ut "Elric", og befant meg kort tid etter stående midt i rommet mitt. Jeg stirra opp på bokhyllene som løper langs taket nesten hele rommet rundt, og var for et øyeblikk eller to lamslått av mengden uleste bøker jeg kunne tenke meg å begynne på. Men så fikk jeg øye på en lekehelikopterkasterdings jeg fikk i Fantonald en gang i høst, og en løsning kom til meg.

Jeg plukka med meg fire bøker -- Jack Vances "Lyonesse I: Suldrun's Garden", Guy Gavriel Kays "Tigana", Neil Gaimans "Anansi Boys" og Tim Powers' "The Anubis Gates" -- og tok dem med ut i den lange gangen som forbinder soverommene på hybelen min med fellesrommene. Deretter la jeg dem ned på gulvet i den ene enden av gangen, med en viss avstend mellom hver bok, gikk bort i den andre enden, og sendte ut lekehelikopteret, fast bestemt på å lese den boka denne meningsløse innretningen landa nærmest.

Så nå har jeg lest første kapittel av "Suldrun's Garden", og jeg har begynt å forstå hvorfor blant andre GRRM skryter så fælt av Vance. Settingen virker som en blanding av Martin og Kerr, plottet minner litt om ASOIAF, det samme gjør det lille jeg har sett av karakterene, og handlinga så langt minner litt om de første kapitlene av Feists "Magician", med den forskjellen at Suldrun er prinsesse, ikke kjøkkengutt. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Oi, det høres bra ut :shock:

Hva skal en stakkars sjel som meg gjøre? Jeg får droppe ut av skolen, kjøpe en liten leilighet langt ifra mennesker for konfirmasjonspengene, ha en bunch med bibliotekkort i en haug på skrivebordet fordi de blir utslitt av alle gangene de blir strålet med rød laser, kjøpe en lappete stol for de resterende konf. pengene og lese til jeg dør.
. . .
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Du er ikke den eneste som har vært inne på den tanken. ;)

Selv tenker jeg dog mer på å droppe ut av universitetet ogfå meg en fin jobb som man ikke trenger å tenke på utenfor arbeidstid, og spm gir meg mye tid til å lese. Men... :|
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hva med oversetter? Da har du ikke noe som heter utenfor arbeidstid og kan derfor ikke tenke på den da. I tillegg kan du lese hele tiden. Eller så kan du være den som velger ut hvilke bøker et forlag skal utgi. Eller bokanmelder. Det er bare å velge og vrake.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Locked