Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Eg venter bilete når du får gandalfskjegg og afro, Lotta. Sjølv har eg for augneblinken eit par fine kinnskjegg, men dei må gå over påske. Desse forestillingane, altså. Så får eg sjå etterpå, om eg gidd å la dei kome attende. Folk rundt meg påstår dei bør det, og demokrat som eg er får eg høyre på dei. (Nevnte eg at eg har skikkeleg sansen for kinnskjegg?).

Elles må sjølvsagt målet vere skjegg ala Karl Marx. Det var mannen sin. For spesielt interesserte kan eg anbefale barten til Friedrich Engels. Han er fantastisk.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg har faktisk greid å lokke frem et aldri så lite skjegg jeg også, men gudene har bestemt at det vokser villigst vekk på overleppa og haka, så der får det også slå rot. Det er vel tvilsomt at det får være der så altfor lenge, da det ikke akkurat har den fylden jeg skulle ønske. Kanskje over påske? Vi får se.

Kinnskjegg er en farefull vei. Snaker vi Elvis-type? Muttonchops? Eller, mest trolig, en liten vindfanger foran hvert høreapparat?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det er faktisk noko så enkelt som ei enkel stripe nedover som såvidt får lov til å bli bustete før det trimmes nedåt att. Når eg blir stor og tøff prøver eg meg kanskje på noko med meir fylde, men per akkurat no er eg nøgd med det slik det er.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Sauegjeteren wrote:Elles må sjølvsagt målet vere skjegg ala Karl Marx. Det var mannen sin. For spesielt interesserte kan eg anbefale barten til Friedrich Engels. Han er fantastisk.
Eller barten til Nietzsche. Gud er død, og Nietzcshe har stjålet barten hans! :o
men gudene har bestemt at det vokser villigst vekk på overleppa og haka, så der får det også slå rot
Oi, på overleppa? Der vokser det nesten ikke på meg i det hele tatt, så jeg passer på å barbere den (og områdene mellom sideburnsa og bukkeskjegget) minst annenhver dag, for at det ikke skal se alt for dumt ut. Akkurat nå har jeg likevel ei lita påskepause fra barbering, og angrer nesten allerede på at jeg ikke tok med meg maskina fra Trondheim. Når det bare gror jevnt under haka, samtidig som bukkeskjegget og kåttisene begynner å bli litt vel ustelte, er det ikke veldig gunstig å også ha litt tynt tjafs på kinna og overleppa. :P

For øvrig, dersom du bor i grisgrendte strøk og dermed nesten ikke ser folk om sommeren, anbefales sommerferien som prøveperiode på skjegg.
Jeg har alltid hatt lyst til å anlegge en durabelig hestehale, men jeg har så tykt hår at bare tanken gir meg kløe i hodebunnen.
Det er ikke egentlig noe å trakte etter, heller. Kløe, ja; hår i ansiktet til alle mulige og umulige tider, ja; to timer nødvendig for å få tørt hår etter dusj, ja; lange hår over fuckings alt, ja. Og mere til.

Men det ser unektelig tøft ut, da. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Elgen
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Elgen »

Hadde langt hår en periode, men klipte meg ganske enkelt fordi jeg gadd ikke å stelle med det lengre. Det gjorde verden mye enklere
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Terje wrote:Eller barten til Nietzsche. Gud er død, og Nietzcshe har stjålet barten hans!
Divinia Commedia! :lol:

Eller noko...
Terje wrote: Akkurat nå har jeg likevel ei lita påskepause fra barbering, og angrer nesten allerede på at jeg ikke tok med meg maskina fra Trondheim.
Maskina? Tsk, tsk? Kvifor utsett du deg ikkje for skarpe kniver og skum?
Terje wrote:For øvrig, dersom du bor i grisgrendte strøk og dermed nesten ikke ser folk om sommeren, anbefales sommerferien som prøveperiode på skjegg.
Eg kan på ein måte støtte den. Eg er ein svoren ferieskjeggroar sjølv, men nokon tek visst på meg arbeid att i tide og utide, så sjølv ikkje det held i lengda. Eller, rettare sagt: Det blir ikkje lengde på det av det. Denne sumaren her ser det ut til at eg må satse på at det kan bli noko av festivalskjegga, men det blir vel neppe dei heilt store sakane av det.
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Hadde like kortklipt hår som en gutt en stund i niende. Sånn...tre-fire cm langt? Uansett, må si at det var rett og slett herlig å slippe alt styret med hårbørstinga og det å tørke håret etter å ha dusja gikk jo på vips!
Så dum ut på konfirmasjonsbildet må jeg jo innrømme. :? Vel vel, har langt hår igjen nå da, og hestehale er en herlig ting om du vil ha håret vekk fra ansiktet.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Har relativt kort hår nå, og synes lenger hår er lettere. Tar lenger tid å vaske, ja. Men det tar kortere tid å fikse slik at det ser bra ut.
Synes dere det klør med langt hår? Har ikke tenkt over at det klør noe mer enn kort egentlig.
lolzi
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nei, hadde aldri noen problemer med kløe. Det verste var vel egentlig at panneluggen aldri ville bli lang nok til å henge bøk ørene eller i en hestehale, slik at jeg alltid fikk det i øynene. Dét, og at jeg aldri ble kvitt sideskillet. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Panneluggen er faktisk en plage. Enten må du vente tålmodig med hår i øynene på at den skal vokse, feste den med hårklemmer (regner med at det ikke var et alternativ for Terje :P ) eller gi opp og klippe den. Men det er greit når den har vokst ut :)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg tror kløen er en bieffekt av mitt tykke hår og noe tørre hodebunn (for mye info? :P). Men så er det ingen i min familie som har fått måne, så kanskje jeg burde være takknemlig for at jeg må så ofte til frisøren.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Uff. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet ovenfor håret mitt. Ikke passer jeg på hvha slags sjampo og balsam jeg bruker, og jeg klipper det omtrent aldri. Og takk gud for at dere har gått over til å snakke om hår på toppen av hodet, for jeg var på nippen til å klage over at guttene hadde kuppet jentetråden vår med usakelig snakking om skjegg som et gutteproblem, og ikke som noe som skal se fint ut for jenter...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Jah, da kunne de nesten ha laget en egen tråd; Tråden for mannlige problemer av ymse art. lol

Men må si at det jeg likte best med kort hår var luften som blåste igjennom og "lettheten", den frie følelsen ved det. :)

Sjampo, sjampo...BedHead trur jeg det heter, er ikke så nøye med sånt, så null stress med samvittigheten Faile. Klippe håret? Max en gang i halvåret. Men da er det jo også dyrt :/

Noen som vet måter å bli kvitt stress på? Jeg stresser hele tida, tærer fryktelig på meg ettersom det ikke er lite, og når det legger seg litt etter noen uker (går straks opp igjen etterpå) blir jeg trøtt, men det er vel en vanlig effekt av slikt tror jeg. :P Så nå når det er påske, er det ikke mye som blir gjort :/
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Pust. Start der. Om du greier å konsentrere deg fullt og fast om å puste, inn og ut, så greier du snart resten av prioriteringa av seg sjølv. Så kan du ta for deg det du må gjere, ein ting av gongen, utan å tenkje på alt du skulle ha gjort elles. Eg veit ikkje korleis det er med deg, men eg gjer sjeldan mange prosjekt på ein og same gong, om ikkje anna.

Jepp, løysinga er at du skal bli ein mann og gjere kun ein ting av gangen. Og eg er sjølvsagt ein sjølvhjølpsguru. Kva elles?
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Bli en mann? Hah, menn greier ikke gjøre mer enn en ting av gangen, så der løses det problemet! Selv er jeg bare guttungen å regne, så jeg kan fint stresse så det holder, enn så lenge :P

Godt råd det der... :)
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Post Reply