Et eksempel på hvordan dette ville sett ut i praksis kunne vært noe som dette:
Disse kan senere redigeres av en moderator og postes som et eget PoV i selve RPG-tråden. Da blir de seende ut slik:Brækar wrote:Kairen! Din skjøge - jeg trodde du var sammen med meg!Failes PoV wrote:Ja, sussebass, det kan jeg skrive under på.Terjes PoV wrote: Det er umulig, fordi jeg holdt varmed sammen med Kairen. Ikke sant, Kairen?
Eventuelt kan altså folk samarbeide med sine PoV, men dette må i så fall bli opplyst i selve innlegget. Dette kunne kanskje bli kjent som Team-Ups, i god gammeldags tegneseriestil
Lotta: Molan Bara! Jeg er nokså sikker på at jeg så snerten av din hvite kappe flakke rundt vannforsyningene i går, og nå er alt vannet helt ut Innrøm det - du er mørkefrenden!
Terje: Det er umulig, fordi jeg holdt varmed sammen med Kairen. Ikke sant, Kairen?
Faile: Ja, sussebass, det kan jeg skrive under på.
Strenge og pirkete Moderator Terje sier: Forsiktig med bruk av virkelige navn, Lotta.
Brækar: Kairen! Din skjøge - jeg trodde du var sammen med meg!
Jeg tenkte at 1 Dag i RPG-et kunne vare i én uke. Da ville vi fått en avstemning cirka én gang hver måned.
Et annet aspekt ved avstemingen er jo at folk kan lage allianser gjennom diskusjoner av OOC-tråden, eller hemmelige allianser gjennom å sende PMer til hverandre, MSN-diskusjoner osv.
Vi kunne også ha en ukentlig "Duell-tråd" som er åpen på et eller flere faste tidspunkt, og ellers er stengt. Denne tråden blir så sammenfattet og postet i RPG-tråden før neste Dag begynner. Hvis Duell-tråden blir en suksess kan vi utvide konseptet til å inneholde ekte dueller der PoVer slåss; en duell-tråd der Skaperen har gitt Følget en tønne med rom, og alle som deltar i tråden må skrive sitt PoV som beruset; en tråd der noen introduserer en ny karakter til Følget, osv. Mulighetene er uendelige, og arbeidsmengden blir heller ikke så veldig stor. Du trenger tross alt bare skrive ett .
Intriger! Drama! Død og aske!
PoVene kan selvsagt bare vite ting som de finner ut av i selve RPGet, eller som Skaperen opplyser Følget om. All diskusjon i OOC-tråden om hvem som er mørkefrenden bør og må skje på grunnlag av RPGet, og intet annet, men folk oppførsel i OOC-tråden kan jo tolkes som mistenkelig eller lignende, og dette PoVet kan plutselig få mye oppmerksomhet for å finne ut om han/hun er mørkefrenden.Det må selvfølgelig være sånn at ting spilleren lærer i OOC-tråden er off-limit-kunnskap for karakteren hans eller hennes. Det er tross alt en grunn til at det heter OOC...
Kanskje vi bør avkreve at folk legger til begrunnelser på hvorfor det og det PoVet er mørkefrenden sammen med sin stemme når de sender PMen? Dette kan folk skrive som om PoVet sier det som dialog til følgets Leder (som er en karakter som Skaperen kontrollerer). Da kan Skaperen skrive inn disse dialogstykkene i leirbål-scenen der han avslører om et PoV må dø eller ikke. Dette vil for eksempel hindre at et PoV blir "uskyldig" henrettet pga av OOC-intriger, allianse-avstemninger osv, men det kan også føre til at skikkelig godt detektivarbeid kan gjøre at noen må dø uten et rent flertall.
Så, kan jeg regne med Shallis og deg, Terje? Da er vi 3