Regler

Les de siste oppdateringene fra oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ceres wrote:Hva er vitsen med å ha bilde som signatur? Synes personlig forumet blir rotete og uoversiktlig. Man mister fokusen på temaet som er under diskusjon. Hadde jeg vært admin ville jeg forbydd slike signaturer.
Veldig godt poeng, og var noe av grunnen til at det ikke ble lov med animasjon, så vi får se hva som skjer med bilde i signaturen etter at jeg har snakket med de andre.
$multr1ng wrote:Kom på noe, jeg har jo en animert avatar. Er det greit eller må jeg bytte den og?
Hm.. dette må jeg nesten snakke med de andre om. Forøvrig er avataren din større en 20 KB.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg bruker personlig aldri noen fancy-schmancy underskrifter, men hvorfor så strengt regelverk på det? Jeg mener, Ceres har forsåvidt rett, men jeg har inntrykk av at alle norske forumer jeg er registrert på (det er mange) har veldig strenge regler på dette, mens alle de amerikanske forumene jeg tilfeldigvis henger på (ja det er også mange) kan folk ha store flashy animerte underskrifter, gjerne så mange de gidder, også videre. Hvorfor er det såpass forskjellig syn på slikt. Det er jo bare et hav som skiller oss. :roll:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Forum som er overlesset med videoer og mange bilder i signaturen er jo noe av det verste som finnes. En tekst i en signatur bryter ikke med det generelle utseendet, noe bilder/animasjoner definitivt gjør. Skjønner at folk vil ha kule ting som skiller dem ut, men det er svært lite pent, og gjør forumet mindre brukervennlig. Det er en grunn til at man utformer en nettside med visse farger og former som passer og utgjør en helhet.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

OK, skal gi meg, men er litt enig med Akira. Har dere kommet fram til om jeg kan ha avatar som leer på seg?
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Reglene er oppdatert. Det er ikke lenger lov med bilde i signaturen, men avatarer kan være animert, så lenge de ikke er forstyrrende. Hva som er forstyrrende er opp til oss å vurdere, men den smultring tidligere hadde og den Stine har nå, er godkjent.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Victory!

8)

:lol:
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Heh, jeg brukte kanskje halvannen time på et forsøk på å tilpasse coverbildet til Ane Bruns album "A Temporary Dive" til de sinnsyke signaturkravene deres, men maktet ikke å få den mindre enn 163x68 pixler, så da kan det bare være så godt. :P


Men bare for at mitt arbeid ikke skal være helt bortkasta: Image 8)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Ok, den er greit Eivind. Er denne avataren forstyrrende eller kan jeg bruke den?

Image
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Er det bare meg, eller beveger ikke de bildene på seg
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Den animasjonen smultring har lagt frem beveger på seg, avataren han har nå er jpg-bilde. Animasjonen er forøvrig grei $multr1ng, bare få den < 20 kb.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Simen wrote:, bare få den < 20 kb.
:o 20kb og mindre er jo kjempelite! :? Den jeg bruker nå er jo større... Og den animerte er jo 641 kB (656 524 byte).... Hvordan skal jeg liksom få den mindre?
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ingen problem å då den under 20KB om du bruker eit anna format enn JPG. Trur både GIF og PNG er betre eigna. T.d. 10,1KB i PNG, slik:
Image
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Takker, men hvordan får jeg den animerte, som er *.gif fra før, mindre?
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Nå vet jeg ikke så godt med animasjoner, men går det ikke an å velge lavere kvalitet når du "lagrer som"? I adobe kan du hvertfall velge melllom forskjellige kvaliteter innenfor en filtype.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Animasjonar er ikkje mi sterke side, men kraftigare komprimering og færre bilete i animasjonen er vel dei beste måtane. Det skal i alle tilfelle godt gjerast å få 167 bilete på 100*100 under 20KB...

Har gjort eit lite forsøk her. Senka storleik til 80*80, fjerna halvparten av bileta, endra til 32 fargar og auka komprimeringa ein del. Resultatet er på 106KB og i ganske dårleg kvalitet. Med andre ord, du må ha mange færre bilete får å få den under 20KB...
Image
Post Reply