Retur av eldre brukere i forkant av tGS - hvor er dere nå?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hva driver du med?

Fortsatt barne/ungdoms/videregående skole.
10
38%
Studier på høyskole/universitetsnivå.
13
50%
Jobber.
2
8%
Har hund, barn og stasjonsvogn.
0
No votes
Er kul, og har sluttet å lese WoT, og ser ingen grunn til å lese tGS.
1
4%
 
Total votes: 26

Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ok. Ho går vel fjerde eller femte året, so eg kjenner ho sikkert ikkje. Har so vidt møtt nokre av dei som er kome so langt.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Da er vel jeg en eldre bruker, var jo tross alt en av de aller første til å melde meg inn her.

Når det gjelder den nye boka regner jeg med å kjøpe og lese den med en gang den kommer ut. Skal bli spennende. Men jeg kommer ikke til å lese hele serien igjen før alle bøkene er på plass en gang i fremtiden. Får nøye meg med litt sammendrag for å oppdatere meg på hovedlinjene.

Og hvis noen lurer på hva jeg driver med nå så bor jeg i Oslo i egen leilighet og tar opp videregående fag for å ha en bedre sjangs på videre studier.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Akira wrote:Da er vel jeg en eldre bruker, var jo tross alt en av de aller første til å melde meg inn her.

Når det gjelder den nye boka regner jeg med å kjøpe og lese den med en gang den kommer ut. Skal bli spennende. Men jeg kommer ikke til å lese hele serien igjen før alle bøkene er på plass en gang i fremtiden. Får nøye meg med litt sammendrag for å oppdatere meg på hovedlinjene.

Og hvis noen lurer på hva jeg driver med nå så bor jeg i Oslo i egen leilighet og tar opp videregående fag for å ha en bedre sjangs på videre studier.
Går du på Bjørknes eller noe da? :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Shallis wrote:
Akira wrote:Da er vel jeg en eldre bruker, var jo tross alt en av de aller første til å melde meg inn her.

Når det gjelder den nye boka regner jeg med å kjøpe og lese den med en gang den kommer ut. Skal bli spennende. Men jeg kommer ikke til å lese hele serien igjen før alle bøkene er på plass en gang i fremtiden. Får nøye meg med litt sammendrag for å oppdatere meg på hovedlinjene.

Og hvis noen lurer på hva jeg driver med nå så bor jeg i Oslo i egen leilighet og tar opp videregående fag for å ha en bedre sjangs på videre studier.
Går du på Bjørknes eller noe da? :D
Det er riktig. Gjør du og?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Nei, jeg bare later som at jeg er utrolig kjent med alt som skjer i Oslo :)

Selv går jeg på UiO :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Stemte den siste, mest på moro. Kjem nok til å lese den ein gong, men ligg så langt etter i andre seriar eg likar betre at det blir nok ein del år fram i tida før eg byrjar på WoT igjen. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Hei, går fortsatt på NTNU, 3dje året nå.

Jeg skal nok lese siste boken, men ikke enda, venter til alle er ute, og tar alle bøkene i ett jafs. Om jeg får tid, og finner ut hvorfor jeg blir så trøtt når jeg prøver å lese for tiden.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Eivind tipset meg om denne tråden for over en måned siden, men glemte helt å svare :P

Studerer for tiden fjerde året på Handelshøyskolen i Bergen (begynner på master etter jul, har kontesemester nå).

Gleder meg til boka kommer i posten, og håper å få tid til å lese den i løpet av eksamensperioden. Mest sannsynlig får jeg nok ikke tid før i juleferien.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Går på NTNU, blir lite lesing utenom pensum omdagen, men har da lest tGS. :)

Ellers har jeg sånn noenlunde kontakt med en del av "de eldre brukerne", besøkte to av dem i Oslo i helga, og hadde besøk av en tredje her i Trondheim for ikke så lenge sia! :) Koselig!

Virker så dødt her at jeg tviler på jeg blir noe aktiv utover. Er inne og ser en gang innimellom, men er ikke så mye spennende som skjer så...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Faile wrote: Virker så dødt her at jeg tviler på jeg blir noe aktiv utover. Er inne og ser en gang innimellom, men er ikke så mye spennende som skjer så...
Synd hvis det er lite aktivitet her. Håper det tar seg opp.
...selv reklamerer jeg for bøkene så godt jeg kan, til alle som gidder å høre....og litt til. Har jo brukt bl. a. Bergithe en del som motiv i maleriene. Så jeg får reklamert en del i den forbindelsen, til alle som ser bildene.

Har det vært noe reklame noen gang fra bokhandlerene?....eller er det bare de bøkene som filmes som teller?
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg bor og jobber med hest på en bondegård i gokk (dvs i Hedmark et sted mellom kongsvinger og sverige). trives kjempegodt med det og koser meg med å gjøre det jeg liker å gjøre og lærer masse. tjener dog ikke noen penger på det (kost-og-losji-opplegg), så kan ikke bli for evig. har tenkt på å søke dyrepleiestudiet i Oslo, så kan være det blir det til høsten hvis de vil ha meg. hvis ikke jeg får til det er jeg ikke helt sikker, men tar det som det faller seg. har blitt ganske god på det. :wink:
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Studier, studier, og atter studier. Før i tida pleide det å innebære mange dautimer til bruk på slike tarvelige steder som dette, men for noen år siden ble jeg kjent med en gjeng særdeles oppegående masterstudenter, og jevnlig omgang med disse tente atter ambisjonenes flamme i mitt bryst, for å bli litt blomstrende. Så nå har jeg fullstendig ditcha planene om å bli lærer (eller, ditcha og ditcha; ditcha i så stor grad som en erkehumanist kan koste på seg, uansett). I stedet har det dukka opp ambisjoner om akademisk karriere, så nå tar jeg strategisk lure fag som kan knyttes til studier av antikken, senantikken og middelalderen, som er my main areas of interest.

Ergo, lingua Ciceronis et Virgilii.

Ellers tilbrakte jeg våren 2009 ved de norske instituttene i Athen og Roma, hvor jeg tok kurs i henholdsvis den periklesianske og den augusteiske gullalderen. Eller, det var det jeg gjorde i Athen; i Roma var jeg for opptatt med å løpe fra severdighet til severdighet til å få studert noe særlig. Seks uker i Den evige stad er virkelig ingenting!

Eh, men hvor var jeg? Jo, ellers har jeg ikke lenger tålmodighet til å sitte på rommet mitt og henge på nettet, hvilket forklarer at både forum-, blogg- og MSN-aktivitet har sunket til nesten null. Det lengste jeg har klart å strekke meg til er en tur innom fjasboka en gang om dagen, og litt mailsjekking, egentlig. Hvilket på en måte kanskje er litt trist, siden jeg har mange gode venner på nettet, og fordi dette var en så stor del av livet mitt så lenge. Men på den andre sida er det bare fint. RL ftw, eh? :P

Men jeg har savna dere, så jeg kommer til å prøve å stikke innom i alle fall en gang i uka eller noe, om enn bare for å si hei og lære kidsa hvordan man spammer med stil. 8)

(Apropos, jeg er litt skuffa over at jeg fortsatt ligger 1600 poster foran nestemann på lista.)

Uff, og der hadde jeg skrevet en avhendlig igjen. Dere får bare unnskylde meg; det er sånt som skjer når man gir en humanist for vide parametre... ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hoi. Og der fikk jeg et stjerneskuddønske oppfylt. Håper på å se deg innom her fra tid til annen, Terje! ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Og jeg kan som kjent ikke motstå ønskene til søte jenter som snylter øl av meg (bare for å gni dét inn igjen), så hey presto!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Snylte øl. SNYLTE ØL!? Makan! :P Totalt har jeg vel latt deg betale to pils for meg(medregna en i 2007...). Med tanke på hvor mange pils vi faktisk tok oss(etter nettbanken min å dømme) så synes jeg da ikke det kvalifiserer som veldig snylting...

Nå gjennstår det jo bare å se om du faktisk blir værende her, heller om dette er et blaff som kommer til å dø ut fort.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply