De Olympiske Leker 2010

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Sikta til herresprinten, ja.

Og ja, det er trist det er blitt slik, men med tanke på at nesten alle russerne forsvant midt i Tour de Ski og ikke kom tilbake før OL (de trakk seg rett før sprinten i Canmore), så synes jeg litt mistenksomhet er på plass. Og jeg har vel heller aldri sett nordmenna blitt gått fra slik før, og aldri av de der russerne før.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

Synes det er overraskende hvor få faktorer folk tar i betraktning når de beksylder de russiske sprintgutta for juks. Russerne gjorde rett og slett en god taktisk manøver da de sprengåpnet. Northug og Hattestad hadde nettopp vært i en knallhard duell mot verdens beste sprinter, og fikk en særdeles knapp pause før de måtte i aksjon igjen. Det er nesten umenneskelig å henge med på det kjøret russerne satte i gang etter noe slikt. Hattestad hang jo ikke med i det hele tatt og det går ikke an å legge skylden på andre for det. Pølsa Pettersen virket sterk, men var "uheldig" som vanlig.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Tja, det slo meg som hakket mer ummennesklig at Majdic klarte bronse med opptil 5 ribbeinsbrudd. Det klarer jeg rett og slett ikke å forstå.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Kunstløp på meg også!

...ser det på nett- tv nrk
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Nett-TV er en fin ting. Tenkte jeg skulle se litt kunstløp der jeg og.
Så litt på noe par-greier på TV for en time siden eller noe. Det var ikke så gøy. Kjedelig koregrafi. Tror alle hadde den samme.
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Lothair Mantelar wrote:Tja, det slo meg som hakket mer ummennesklig at Majdic klarte bronse med opptil 5 ribbeinsbrudd. Det klarer jeg rett og slett ikke å forstå.
Hun er jo vanligvis veldig rå i sprint, har vært ganske så dominerende de siste årene, og er nok bedre enn de fleste. Men selvfølgelig, fem ribbeinsbrudd burde vel ha satt henne ute av stand til bronse, og også til finale. Sykt imponerende, men hun må da ha fått noe mot smertene i tillegg til isspray, eller? Nei, det er bare imponerende.

Også var det gårsdagen da. Nok en gang feiler nordmennene, med unntak av Bøkko. Hopperne ble tatt av vinden (eller kanskje rettere sagt motsatt), og Northug brakk staven og ga opp. Litt sånn at man skylder på for mye annet enn personlige prestasjoner?
Manbearpig
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hm. Idag(teknisk sett igår) var det hvertfall lite å utsette på hopperne og Northug. :D

Og jeg er hoppende glad for at Øystein Pettersen fikk olympisk gull! Vært svak for han helt siden han smilte til meg(liker jeg å innbilde meg :P ) før sprintfinalen i NM på Kongsberg i 2006! ^^ Blei skikkelig lei meg da han datt i tilsvarende øvelse her omdagen. Så det var dagens opptur for min del.

Og curling har forresten vist seg å være ganske spennende. Veldig publikumsvennlig egentlig, med svært få regler, og ganske greit tempo på ting så en ikke kjeder seg. Blir spennende i semien.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Curlingen har vært fantastisk så langt. Kampen mot Sverige er kanskje noe av det beste jeg har sett, selv om det ble et bitter tap til slutt. Forhåptentligvis slipper vi Canada i semien - da har vi en god mulighet på å nå finalen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Noen som så repotasjen med besøk på Kjetil Jansruds hotellrom tidligere i dag? Hva annet leste han enn Steven Erikson - Dust of Dreams? Og om jeg ikke tok feil lå det en WoT-bok på bordet hans også. Virker som en hyggelig kar!
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Har Jansrud kommet lengre enn meg i Malazan? Dette er ikke holdbart! :P

Vi får håpe han kjører seg opp i 2. omgangen her...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Han gjorde det ja :D Og vi slipper Canada i semien i curling!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

....og langrennsgutta ligger bak i stafetten
Manbearpig
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Jeg gleder meg bare til OL er ferdig. Og siden jeg ikke aner hva dere preiker om så bare går jeg vekk fra denne tråden.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Asphyxiate wrote:....og langrennsgutta ligger bak i stafetten
Ja, synd at Hjelmeset ikke maktet å holde følge, det ble en litt for stor jobb for Northug, så sånn sett ser jeg at gullet var for langt unna. Kjipt at Norge ikke har et like jevnt lag som Sverige synes å ha.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Norge har vel et jevnt lag, men ujevne prestasjoner, og ofte litt under pari prestasjoner. Det som bekymrer meg er at det var skiskytteren Lars Berger som gikk tredje etappe, som vel egentlig var tiltenkt en annen skiskytter, Ronny Hafsås - Norge skal da ha kapable nok langrennsløpere til å fylle et stafettlag uten å hente inn fra andre lignende idretter (joda, Berger gikk ok han, og han har vist at han er kapabel til å gjøre det godt i spesiallangrenn, samme med Hafsås, men det er heller snakk om prinsipp). Uansett så er den stafetten et avsluttet kapittel, og vi får heller glede oss over kvinnenes glimrende forestilling i går kveld, og se fram til skiskytterstafetten i kveld hvor Norge har et ganske så sterkt lag
Manbearpig
Post Reply