De Olympiske Leker 2010

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

De Olympiske Leker 2010

Post by Lothair Mantelar »

Jeg har akkurat sett Bjørgen ta bronse på 10 km fri, Aksel Lund Svindal ta sølv i utfor og gutta gå seg vill i skauen på 15 km fri.

La oss diskutere OL.

Spørsmål: Når begynner curlingen?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Har ikke peiling på curling. Men nå sitter jeg og følger med på nett på snowboard, boardercross, der en som gikk i klassen min på vgs deltar ^^ Heia Stian!! :D

EDIT: Stakkars Stian. Det fallet så ikke godt ut. :(
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 172
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Nå er det 500m på skøyter, OL er stas.

Jeg har kjempe tro på at en av de to Lee fra Sør-Korea tar det og ser frem mot å feire gull i natt! :D
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Curling på NRK2 nå. Norge mot Canada.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Når er det kunstløp? Det synes jeg det er gøy å se på. :D
Ellers er i familien min med og kjører snowboard, så jeg vil nok se på det og. Forhåpentligvis i dag, hvis ikke været slår seg vrangt.
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Kunstløp? Bah, kjerringsport. Nå venter man spent på skiskyterjaktstarten for menn, hvor det er mulighet for opptil flere medaljer, etter at Tora Berger kom på den litt forsmedelige fjerdeplassen i kvinnenes jaktstart.

Uansett, hvor deilig er det ikke å kunne sette seg ned relativt sent på dagen og se på sport til søvnen tar deg, i stede for å slepe seg opp grytidlig om morgenen? Alle OL burde være i ca. samme tidssone (min fanesak innen sportsverdenen).

Og en ting til: Kan ikke Alsgaard legge av seg de Sverigesympatiene sine når han ekspertkommenterer? Virka til tider mer interessert i dem enn nordmennene i går (selv om nordmennene var ute på søndagstur med kvikklunsj og appelsin), og selv om det er hyggelig at Sverige gjør det bra når Norge ikke gjør det så bra, så burde det være måte på å rose og skryte svenskene opp i skyene - vil jeg høre det skrur jeg over på stv!
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Curlingen er inne i ekstraomganger nå. Norge har spilt litt ujevnt, og det er dermed veldig bra at de henger med Canada, som trolig er det beste laget i OL.

Kunstløp er da ingenting å skimse av. Flottte jenter i små kjoler som spinner rundt på glattisen? Det er som julebordet om igjen.

Jeg slo av lyden på NRK etter den andre passeringa til gutta i går, så jeg hørte nok ikke det verste av Alsgaards poesi, men så begredelig som den norske innsatsen var i går så er det vel naturlig at man prøver å finne noe å skryte av...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Huff og huff. Da rota gutta seg bort i skiskytinga også.

Kudos til Björn Ferry etter et formidabelt løp.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

NEEEEEEEEEEEIIII!!!!!

PS: Sååå dere reprisen av de som vant par-kunstløp i dag eller? Utrolig bra. Helt sykt å se på. Skikkelig vakkert!
lolzi
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Og der fikk Norge den veldig etterlengtede første gullmedaljen!

Kanadiske indianere til tross:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/trom ... /1.6998847
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Lothair Mantelar wrote:
Kunstløp er da ingenting å skimse av. Flottte jenter i små kjoler som spinner rundt på glattisen? Det er som julebordet om igjen.
Joda, men det jeg så litt på her om dagen var parløp - godt voksne menn med paljetter og glitter er aldri et godt tegn på en sport. Men selvfølgelig, flere av de kvinnelige løperne er flotte å se på (sexist? neida...)

Og aktualitetsrapport: Vil T. Berger vinne gull - kanskje det?
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

To gull til Norge, og plutselig ble jeg mye mer fornøyd med Vancouver.

Håper gutta kan vise at de duger til noe også, men så langt ser det stygt ut. Synes det var litt suspekt innsats av russerne i går (og div. andre øst-europeere i skiskyting), men sannheten kommer vel aldri fram der...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Kan forøvrig melde om at den eine svenske kollegaen min var veldig fornøgd heile gårdagen, utan at nokon skjønte stort av det...

Og Tora greidde det jammen! Ikkje at eg får sett på noko av det, men ein har då sosiale medier til å fortelje om slikt.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Ja, nå tar det av i OL, endelig! To skiskyttergull i dag, og en sølv. Tre gull til sammen nå, det er mer enn det vi fikk i Torino.. La oss håpe at det fortsetter oppover!
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Lothair Mantelar wrote:To gull til Norge, og plutselig ble jeg mye mer fornøyd med Vancouver.

Håper gutta kan vise at de duger til noe også, men så langt ser det stygt ut. Synes det var litt suspekt innsats av russerne i går (og div. andre øst-europeere i skiskyting), men sannheten kommer vel aldri fram der...
Gjorde russerne det noe spesielt bra i skiskyting i går da? Sølv og bronse i dameklassen til to østeuropeiske kvinner, men Tora gikk jo mye kjappere enn dem. Og gutta til Russland gjorde det ihvertfall ikke spesielt rått, dog sølv til en fra Hviterussland som hadde null tillegsminutter, men han gikk like fort som Bjørndalen som hadde to tilleggsminutter. Synd at russerne vil for det meste bli mistenkt for doping, dreper litt av gleden - selv om jeg skjønner mistenksomheten folk har i og med dopinghistorien deres

Edit: Ser nå at innlegget ble postet før herreløpet i går, så akkurat det gjelder vel ikke. Du siktet tydeligvis til langrennssprinten på onsdag, når de to russerne beina i fra nordmennene i første bakken. Alikevel, begge to har gått fort tidligere i år, så hvorfor ikke i OL? Og om det var Northug, Hattestad eller Pettersen som hadde gjort det, ville du fortsatt ment at det var suspekt?
Manbearpig
Post Reply