Den allsidige sportstråden ønskes lykke til!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Den allsidige sportstråden ønskes lykke til!

Post by Lothair Mantelar »

Vi har store samletråder for det meste her på forumet, så jeg tenkte vi like godt kunne gå til anskaffelse av en egen sportstråd. Her kan vi følgelig diskutere alle sportsgrener - fra fotball til konebæring, samtidig med at de som ikke har sett sportens frelsende lys kan få en egen tråd de kan overse på heltid. Morsomt for oss, morsomt for dem.

Personlig er jeg mest opptatt av fotball for tiden. Lagene mine, Arsenal og RBK, ser begge ut til å få nydelige sesonger, og jeg har et søskenbarn som har gjort det særs godt på et tippeligalag så langt i år. Det gir det hele en ekstra dimensjon.

Ellers gleder jeg meg storveis til VM i fotball :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Er egentlig ikke spesielt begeistret i fotball lenger. Var veldig interessert for 10-15 år siden, men det gikk plutselig over.

Men fotball VM liker jeg. Er noe spesielt med mesterskap.

Ellers gleder jeg meg allerede til ski-VM i Oslo til neste år.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Ja, ski er topp! :)
Eneste som kan slå det, er seiling :D Flott for en som bedriver begge deler.
Bare synd båtklassen min ble kuttet ut som OL-gren etter Athen...

Finnes det ikke nok steder i verden der man kan snakke om fotball? Personlig foretrekker jeg å snakke om konebæring fremfor fotball.
Sparke en ball foran seg og løpe som en gal..?! :roll:
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hvis "sparke en ball foran seg og løpe som en gal" er alt du kan trekke ut av verdens mest populære sport er det ikke rart du misliker den ;)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Vil bare minne folk på resultatet i kampen mellom Viking og Brann i går...4-0...tidvis total overkjøring. Også snakker man mer om Brann enn Viking i etterkant, som om Viking ikke kan spille gode kamper!

Støtter opp om interessen for fotball. Fotball var så å si hele livet mitt til jeg var sånn ca. 15, før jeg oppdaget tegneserier (annet enn Donald), fantasy og punk på alvor! Men fotball fortsatte å være viktig til jeg startet på universitetet. Nå er det bare på hobbybasis, slå tunneler og akke seg over at kondisen = null. Men fotball på TV er oftest gøy - eksemplet er jo den nylig avblåste kampen mellom Rosenborg og Start, 3-3!

Andre sporter? Noen ganger virker det som om det ikke er noe annet enn fotball, ihvertfall fra vår til høst, men er det konkuranse er det som oftest moro. Sluker det meste av sportsevents på tv'en
Manbearpig
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg har hele livet drevet med turning og ridning, og syns det er helt dust at det eneste som sendes på tv er fotball, fotball og litt ski i sesongen :(

Syns både turning og ridning er undervurdert, kjempegøy og interessant :D Morsomt å utføre på et lavere nivå, og eksepsjonelt morsomt å se på på et høyt nivå :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Viking-Brann kampen var meget underholdende. Jeg er egentlig litt anti-Brann, så det er alltid morsomt å se de få juling. Det var også morsomt å se at Viking endelig har fått fram noen gode unggutter; Ulland Andersen spesielt var virkelig imponerende.

Som RBK-fan må jeg si meg veldig fornøyd med 3-3 kampen mot Start. Ikke at vi spilte særlig godt, og vi kunne godt tapt, men resultatet ble da bedre enn i fjor, og søskenbarnet mitt scora det som kanskje blir årets mål! Fantastisk.

@Shallis: Jeg tror da det går litt turning og ridning på Eurosport i blant. Personlig kan jeg ikke utstå sporter som blir avgjort på subjektive dommeravgjørelser; det er kanskje derfor skihopping byr meg slik i mot. Han som hopper lengst bør vinne, for svarte! Det verste er egentlig at Snowboard-hopping er blitt en OL-gren, men på den andre siden er det jo fint at USA har funnet seg nok en tullesport å bli glad i. Så kan vi nordmenn vinne i skikkelige sporter, som langrenn og skiskyting :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

De fleste som vinner i skihopp, har som regel hoppet lengst... Iallfall inntil de nye og "rettferdige" reglene dukket opp ved nyttår.. :(

Men curling skulle det gått mer av på tv, synes nå iallfall jeg! :D
Last edited by TamalThor on Mon Mar 22, 2010 22:20, edited 1 time in total.
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Eg får skape breidde i tråden med sporten min, nemleg handball. Alle har sjølvsagt skjønt at eg er ein habil handballdommer og ein gong også spelte, sant? Ikkje? Jaja, slik kan det gå. Men no er snart sesongen over, så då får vel fotballen få lov til å ha sine femten minutt att. Og femten minutt. Og femten minutt. Og... Ja, du tek teikninga?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hoho. Ingen her kan vel gjette hvilke sport som ligger meg nærmest...

Jo nemlig: Svømming!(overraska?) Det er virkelig ikke en veldig puplikumsvennlig sport desverre, blir jækla ensformig å se på, men det er kjempeartig å svømme selv. Også blir man en jævel på brøkregning når man svømmer 3-4000 meter i strekk. ^^


Av en eller annen merkelig(:roll:) grunn fokuserer folk mer på at jeg har spilt rugby, enn at jeg faktisk svømmer :P Bare jeg har nevnt det en gang eller ti, så dukker det plutselig opp hentydninger om at jeg kan drekke som en bryggesjauer, og er livsfarlig å møte på byen. Altså, jeg har spilt håndball og dansa ballett også, men ingen drar jo frem det, eller hentyder faren for at jeg sveiper ned ting fra bordet med mitt rosa tyllskjørt...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Er ganske interresert i roing, muligens siden jeg har gått på det selv.
Spydkast er også løye.
Curling er underholdene å se på av og til.

Pleier ikke Brann å vinne? (ikke klag om jeg tar feil, følger ikke med på fotball) Og at de aldri vinner mot Viking av en eller annen grunn når de vinner mot de andre lagene Viking alltid taper mot. Komisk.
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Vel, rugby er vel gjerne sett på som en ganske maskulin sport, og da er det jo fort gjort å få hentydninger til f.eks bryggesjauere.

Og svømming ser jeg for meg kan være en fin ting. Har planlagt å starte å svømme i et år nå, men blir aldri til. Dyrt for en stakkars student, med mindre man vil svømme i havet.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hehe. Du er ganske ny her, er du ikke? Mod'ene her kommer med en del Faile-referanser innimellom her. Ofte i forbindelse med øl og vold. :wink: Så er nok få som har vært på forumet her en stund som ikke har prestert å få med seg akkurat hva jeg har sysla med.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Vel, med et slikt nick kan det være vanskelig å unngå, regner jeg med :D
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Faile wrote:Hoho. Ingen her kan vel gjette hvilke sport som ligger meg nærmest...
Ehhhrm... Kanskje svømming?
Faile wrote:Jo nemlig: Svømming!(overraska?) Det er virkelig ikke en veldig puplikumsvennlig sport desverre, blir jækla ensformig å se på, men det er kjempeartig å svømme selv. Også blir man en jævel på brøkregning når man svømmer 3-4000 meter i strekk. ^^
Jeg hadde rett? Så flott! Men den eeegentlige grunnen til at du svømmer er vel fordi du vil lære å rugbytakle folk like effektivt under vann som på land.
Faile wrote:Av en eller annen merkelig(:roll:) grunn fokuserer folk mer på at jeg har spilt rugby, enn at jeg faktisk svømmer :P Bare jeg har nevnt det en gang eller ti, så dukker det plutselig opp hentydninger om at jeg kan drekke som en bryggesjauer, og er livsfarlig å møte på byen. Altså, jeg har spilt håndball og dansa ballett også, men ingen drar jo frem det, eller hentyder faren for at jeg sveiper ned ting fra bordet med mitt rosa tyllskjørt...
Nei, huff, nå tok du meg igjen, gitt. :oops:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply