Tegneserier

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Faile wrote:Endelig kan jeg slenge inn noen ord her jeg også :D

Holder på med tegneserieromanen Blankets av Craig Thompson. Fy fadern så nydelig den er. Nå har jeg ikke lest den mer enn halvferdig ennå, men hele historien er så sår, så ærlig at man får helt vondt inni seg. Tårene og smilene har sitti løst mens jeg har lest den.

Sålangt kan den virkelig anbefales på det sterkeste! :)
Min favoritt-tegneserieroman! Slutten er så som så, men det er tross alt en semi-autobiografi, så kanskje vi får en oppfølger når Thompson blir eldre.

Om noen lurer på hva den handler om, så kan fortelle at det en bok som viser hvordan Thompson vokste opp i en veldig kristen-konservativ verden, om hans første kjærlighet, og om håpløs kjærlighet. Anbefales på det sterkeste fra min side :)
Last edited by Lothair Mantelar on Sat Apr 17, 2010 12:27, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Høres ut som min cup of tea. Skal notere den bak øret.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply