Mørkefrende - OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Får alle PM med du er mørkefrende/ikke mørkefrende, eller er det bare de som er mørkefrende som får PM ?
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Bare den/de som er mørkefrende får PM.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Hvist det er to forskjelige folk som er mørkefrende får de hvite hvem den andre mørkefrenden er?
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Ja, og er det en sjangs at de som kommer inn senere i spillet er mørkefrende?
Kan jo la noen vite hvem som er mørkefrende av mørkefrendene og la andre mørkefrender være uvitende om hvem andre som er mørkefrender?
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Det bør man jo ikke, man må jo legge litt arbeid i å finne ut hvem de andre er... :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Da var tråden postet. Jeg håper dere koser dere med begynnelsen.

For å svare på Mørkefrende-spørsmålene til Chiad og elric: Jeg vil bestemme om mørkfrendene (hvis det er mer enn én) finner ut hvem den andre er. Dette kan jeg gjøre på et hvilket som helst tidspunkt, eller aldri i det hele tatt. Dere som vandrer i Lyset får bare gjette hvordan ståa er :)

Jeg håper dere legger merke til sekvensen der Favros og Vera møter Profeten. Det hadde vært veldig greit om dere gjorde noe av det samme, slik at dere lett kan fortelle folket litt om bakgrunnen til karakterene deres. Profeten er veldig lydhør og ønsker å vite akkurat så mye som dere vil fortelle.

Som dere ser så har jeg lagd 4 PoVer. En eller flere av disse kan også være Mørkefrenden...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nydelig, Brækar! Det der er akkurat slik jeg håpet det ville fungere. Ikke bare introduserte du Nikotan på en god måte, men du fylte inn mer info om scenene jeg beskrev i min post + du beskrev Profeten på en måte jeg aldri hadde kommet til å tenke over, og nå må jeg følgelig rette meg deretter. Spennende! Dette viser at RPGet kan bli så organisk og morsomt som jeg kunne drømme om.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Kanskje det bare er meg som er ytterst nikotinfokusert omdagen(kutta tvert for ei uke siden), men må spørre: Brækar, Nikotan av Huset Tabak, er det virkelig tilfeldig at det ene ordet ligner på nikotin, og det andre betyr tobakk på flere språk? :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Slett ikkje. Eg måtte kome på ein karakter i hyrten og styrten, og på verandaen sat ein sambuar og røykte. Vips, så har eg eit passe Randlansk navn. Lurer kanskje på om dei bruker utrykket Tabak i Seanchan, men det veit ikkje stakkars Nikotan noko om. Det er anten tabak eller kaffein. Men nei, ikkje tilfeldig. Ikkje meir tilfeldig enn det eg nettopp fortalde, om ikkje anna.

Lotta: Glad du likte det. Eg skreiv mest på impuls, og sjekka om det var beskreve noko frå før eg måtte rette meg etter innimillom. No gler eg meg berre til resten kjem i gang, og kanskje gjev meg nokre føringar for karakteren min òg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Elric Shan og Edric Farshaw... For et sammentreff, eller hva Elric? :roll:

Jeg mener, hva er oddsen for at to "spillere" skal kalle sine RPG-karakterer for nesten det samme? Og til mitt forsvar, siden jeg postet sist; det navnet har jeg planlagt i over en uke.. :P
"Nobody tells us how to be men. We just are."
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Vel jeg har brukt Elric i over ett år nå. Jeg skal si jeg virklig lurer på hvor du fant etternavnet ditt. (egentlig ikke).
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Er det lov å spørre om det er Cedric eller Edric, eller om Edric bare er kallenavn for Cedric, ettersom at du bruker begge navnene i innlegget ditt ?

Syns dette er kjempegøy, dere er flinke Alle sammen :D Skal se om jeg kommer over den helt duste skrivesperra før kvelden er omme ;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Oisann! Det har sneket seg inn en c foran Edric noen steder der jo.. :oops:

Jaja, de er nå utryddet! Han heter selvfølgelig Edric, ikke Cedric! :P OG han er tremeningen til Min, ja... :wink:
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg fikk inn personaliene til Edric og Elric den samme kvelden, så det er ingen grunn til å anklage folk for noe som helst. Det er vel neppe den viktigste tingen i verden, og det var derfor jeg lot være å endre navnene deres. Det er jo ikke som karakterene er spesielt like bortsett fra selve fornavnet.

Jeg digger hvordan TamalThor skrev sitt PoV. Du benytter deg virkelig av lokalitet, introduserer evnen til Edric og får ham med på reisen. Flott gjort! Vi må vel PMe litt i framtiden slik at du ikke plutselig "ser" Mørkefrender i hytt og gevær. Favros var ok fordi han var avslørt allerede. Kanskje Skaperen kan gi deg noen tips om ting Edric plutselig kan se i auraen til PoVer?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Vel da skal han jammen få spå fremtiden min!
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Post Reply