Darrell K. Sweet er død

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Darrell K. Sweet er død

Post by Lothair Mantelar »

Tor.com hadde i dag en trist sak om Darrell K. Sweets bortgang. Han ble 77 år gammel og sto bak mange kjente bokomslag, hvor Wheel of Time er blant de aller mest kjente. Det opplyses i saken at han ikke ble ferdig med forsiden til "A Memory of Light".

RIP Darrell K. Sweet.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Veldig trist!

RIP Sweet.

Vi elsker å klage på småfeilene med forsidene dine, selv om vi vet at få andre kunne gjort det bedre :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Alltid trist å høre om sånt :(

Det er virkelig synd at han ikke ble ferdig med det siste omslaget. Jeg er ikke akkurat hans største fan, men det føles feil at bare den siste boka kommer til å ha et annet omslag. Coverne er alltid fulle av feil, javisst, men det er på en måte litt mindre slik det skal være uten Sweet.

Vet det er en stund siden nå, men tenkte jeg kunne skrive dette likevel.
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Nei, uff! Har alltid syns coverene er ganske fine, og det er en spesiell stil over dem som jeg forbinder med tidshjulet. Blir bare feil om det ikke blir Sweet på den siste boken også. : (
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Triste greier, håper de hyrer en god etterfølger til Amol...
Pain is just weakness leaving the body
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Darryl K. Sweet greide å lage en uferdig versjon av aMoL-forsida før han døde. Jeg synes faktisk det er et av hans aller beste, selv om jenta lengst til høyre er litt avstumpa.

Hva synes dere?

Image

Denne forsida blir altså IKKE brukt. Synd, synes jeg. Men vi får vel se hva TOR velger istedet. De ville vel benytte enhver anledning til å få en ny kunstner på forsida...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Tror dette er en av favorittene mine så langt, og jeg håper at TOR legger ved denne utgaven på innsiden av coveret eller noe sånt. Det fortjener Sweet.

Skulle ønske at all coverne hadde vært naturpreget, egentlig, Sweet var absolutt best på landskap og stemning.

Sånn i tillegg synes jeg at rødfargen på toppen av fjellet til venstre er interessant. Blod eller noe annet? Det er også noe rødt på... eh... den greia til høyre.

Pluss at det nå har kommet prikker i symbolet, og det burde så absolutt bety noe. Kommer det til å bli økt samarbeid mellom Aes Sedaiene og Asha'manene?

Og Elayne er ikke gravid, men det trenger ikke nødvendigvis å bety noe.
Kjenner at jeg gleder meg skikkelig nå :D
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Ikke værst, ikke værst. Enig i at Sweet var flinkest med landskap, personene ble ikke alltid like bra, men ville kanskje ha foretrukket noen flere personer der.
Manbearpig
Post Reply