Nettlesere

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

har bytta til opera, fungerer perfekt! :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Kanskje jeg skal bytte jeg også da? Siden det finnes mye bedre der ute enn IE! Menmen, vi får se hva som blir gjort!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Bytt! Mengden med spyware jeg fjerner fra pcen min har blitt redusert med 90% siden jeg bytta fra IE til Opera...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

terje wrote:Bytt! Mengden med spyware jeg fjerner fra pcen min har blitt redusert med 90% siden jeg bytta fra IE til Opera...
Hmmmm... Nå hørtes det hvertfall lurt ut! Sitter å sletter spyware hver gang jeg søker med Norton. Det dumme programmet klarer jo ikke å slette de selv jo, så da meg jeg lete hele maskina rundt bare for å slette finne dem!!!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

skaff deg ad-aware fra lavasoft samt spybot search and destroy også. knekker det meste av spy/adware.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Den enkleste måten å unngå adware og spyware på er å ikke installere p2p programmer og gratis software som bundler det. Det har ihvertfall funket bra for meg ;)
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

terje wrote:skaff deg ad-aware fra lavasoft samt spybot search and destroy også. knekker det meste av spy/adware.
Gratis? Eller koste peng? :?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Ad-Aware er gratis!! Og den fungerer veldig bra!! (last ned SE Personal!!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

ashaman17 wrote:Ad-Aware er gratis!! Og den fungerer veldig bra!! (last ned SE Personal!!)
Får se om jeg får lasta det ned! Har fåt inn Opera nå da. Litt uvant etter å ha brukt IE hele livet, men jeg får prøve og se hvordan det er før jeg bestemmer meg!

Edit: Lagt inn Ad-aware nå da. Fant 109 filer som ikke var så bra! :oops:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hvis du syns Opera blir for uvant, så kan firefox være en god ide.

Et lite triks som funker i begge, klikk med rullehjulet så åpnes det en ny fane i bakgrunnen. Veldig praktisk når du er på en side og skal åpne flere linker :wink:

Og en ting som bare funker i opera, hold inn høyre musetast og før pekeren i følgende bevegelser:
Venstre: Tilbake
Høyre: Fram
Ned: Ny fane
Ned så høyre eller venstre (husker ikke akkurat nå): Lukke fanen
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Ned til høgre for å lukke vindauge. Du finn alle dei ulike "mouse gesturane" som det heiter her:
http://www.opera.com/features/mouse/

Ein anna som er fin: Hald inne høgre museknapp og rull på scrollhjulet for å skifte mellom faner. (tastatur alternativ: Ctrl + Tab).
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

incanus wrote:Ned til høgre for å lukke vindauge. Du finn alle dei ulike "mouse gesturane" som det heiter her:
http://www.opera.com/features/mouse/

Ein anna som er fin: Hald inne høgre museknapp og rull på scrollhjulet for å skifte mellom faner. (tastatur alternativ: Ctrl + Tab).
Så på Opera sine sider at det var mnage ting en kunne gjøre, men det var liksom ikke alt jeg kunne finne, så jeg gidda ikke se på alt! MEn får vel nesten gjøre det nå da!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Hmmm.. Vet ikke om jeg trenge å skrive ny for at det ser ut som det er nylig skrevet eller ikke... Skriver ny jeg.

Bare lurer på en ting. Nå jeg f.eks. trykker på diverse linker fra MSN og slik, så åpner den IE hele tiden! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sikret meg om at Opera er default, men IE kommer opp hele tiden.
Noen måte å fikse dette på?? Så alt kommer opp i Opera?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

Synes det er greit med Firefox jeg.. Er ikke noe spyware på denne dataen jeg bruker akkurat nå fordi det er Windows 98 :shock:
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Damien Frost wrote:Hmmm.. Vet ikke om jeg trenge å skrive ny for at det ser ut som det er nylig skrevet eller ikke... Skriver ny jeg.

Bare lurer på en ting. Nå jeg f.eks. trykker på diverse linker fra MSN og slik, så åpner den IE hele tiden! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sikret meg om at Opera er default, men IE kommer opp hele tiden.
Noen måte å fikse dette på?? Så alt kommer opp i Opera?
Hvis du trykker på linker du får i samtaler på msn vil de åpnes i f.eks Opera, hvis du har valgt den. Ellers vil ting fra msn åpnes i IE, kanskje fordi de kommer fra samme firma?
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Post Reply