Grand Prix

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Grand Prix

Post by Simen »

Lørdag kveld hadde jeg store forventninger til, Wig Wam, norges beste innslag på mange år, skulle bli blant de to beste i Grand Prix (Eurovision), etter utsagn fra bookmakerne og media. De var publikumsfavoritt, rocka så taket letta.

Men hva har vel Wig Wam å stille opp mot en puppedame fra Hellas. Er selvfølgelig takknemmelig for å få 12 poeng fra nabolandene, men det hjelper så lite når det er en hær med østeuropeiske land som digger magedans og billig show. Sammen med Danmark, landet vi på 9. plass med 125 poeng, over 100 poeng fra seieren.

Jeg blir nesten like skuffet hvert år, men vi må jo se på det. Kanskje er ikke europa modne for Wig Wam og nordisk stil. Kanskje er det feil arena for god, nordisk musikk, da resten av europa stemmer hverandre frem og sluker oss andre.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Det faktum at Jorunn og Tone var i idol-finalen, og ikke Alejandro, viser vel at Nordmenn er ganske opptatt av pupper og lår vi også. Sangmessig var han hvertfall fra en annen galakse!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Jeg blir så skuffa over at det eneste som bestemmer stemmegivningen i grand prix er hvem som er nabolandene. Det er så tragisk. Je gblir skuffa hvert år, skjønner ikke at jeg gidder å se mer GP. Hadde også store forventninger i år til Wig Wam, tyder på at media har hypa dem altfor mye. Forventa minst 10 poeng fra Ukraina, men det ble med 5 eller noe...

Men det som virkelig var rart, var at Tyrkia ga Hellas 12 poeng, de er ikek akkurat venner :o
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ja, den politiske stemminga har endra karakter i de siste åra... :?

Mene men. Det var uansett et genialt program. Forestill dere følgende kongescenario:
- 20 talentløse artister.
- To halveis gode deltagere.
- En genial sang (Moldova).
- En genial og råharry sceneopptreden.
- Masse snacks.
- Noen gode og kyniske venner.
- 15-20 liter øl.

Finnes knapt nok noen bedre kombinasjon for å ha det råartig. :wink:
"Slem" moro, riktig nok, men det er da vitterlig få ting som er mer artig enn å gjøre narr av andre? :roll:

Når det gjelder Wig Wam og deres "flopp", så tror jeg rett og slett at østeuropeerne ikke er modne for såpass rå ironi ennå. I Vesten er ironien død, i Østen er den ennå ikke født... 8)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
hydronses
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by hydronses »

Hun hadde jo fine pupper da...
How much time you have is not important, it is what you do with the time you have
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

hydronses wrote:Hun hadde jo fine pupper da...
Godt poeng. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Bare synd vi ikke får se mye til de over radio'n. :lol: Har vel ikke hørt den der heller, kanskje like så greit.
hydronses
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by hydronses »

Jeg hater å si det Simen; men den apostrofen har ikke så mye der å gjøre. Når man skriver på norsk så kan man unngå dem totalt
How much time you have is not important, it is what you do with the time you have
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Tenkte det så mer naturlig ut med radio'n enn radion, for jeg gadd ikke skrive radioen :wink: Skriver muntlig her vøtt.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

hydronses wrote:Jeg hater å si det Simen; men den apostrofen har ikke så mye der å gjøre. Når man skriver på norsk så kan man unngå dem totalt
Den er der for å vise at han dropper vokalen i uttalen. Ikkje korrekt norsk, greit nok, men det er rett bruk av apostrof, noko "radion" ikkje ville vore - om ein droppar ein vokal på den måten skal det visast ved apostrof. (Og å droppe ein vokal sånn er samanliknbart med å skrive eit ord ein ynskjer å gi inntrykk av at ein drar ut ved å skrive fleire vokalar, til dømes "For ein stoooooor iskrem" kva toleransenivå i skriftlege samanhengar angår. Om du ville latt "heeeeeeeei alle saman!" gå, så bør du (etter mi subjektive meining) akseptere dette òg, ettersom alt han gjer egentleg er å poengtere korleis han ville sagt ordet om han skulle ha sagt setningen i staden for å skrive den)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Loki wrote:
hydronses wrote:Jeg hater å si det Simen; men den apostrofen har ikke så mye der å gjøre. Når man skriver på norsk så kan man unngå dem totalt
Den er der for å vise at han dropper vokalen i uttalen. Ikkje korrekt norsk, greit nok, men det er rett bruk av apostrof, noko "radion" ikkje ville vore - om ein droppar ein vokal på den måten skal det visast ved apostrof. (Og å droppe ein vokal sånn er samanliknbart med å skrive eit ord ein ynskjer å gi inntrykk av at ein drar ut ved å skrive fleire vokalar, til dømes "For ein stoooooor iskrem" kva toleransenivå i skriftlege samanhengar angår. Om du ville latt "heeeeeeeei alle saman!" gå, så bør du (etter mi subjektive meining) akseptere dette òg, ettersom alt han gjer egentleg er å poengtere korleis han ville sagt ordet om han skulle ha sagt setningen i staden for å skrive den)
Hva betyr egentlig "til dømes"? det er et sånt ord som jeg ser overalt i nynorsk, og ikke har brydd meg med å finne ut av. :P følgte ikke så veldig godt med i nynorsk-timene at det gjør noe.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Det betyr "for eksempel" :wink:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

åååå... det burde jeg kanskje egentlig tenkt meg.. heh :P
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stine wrote: Hva betyr egentlig "til dømes"? det er et sånt ord som jeg ser overalt i nynorsk, og ikke har brydd meg med å finne ut av. :P følgte ikke så veldig godt med i nynorsk-timene at det gjør noe.
"til dømes" = "for eksempel" :)
Post Reply