Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

$multr1ng wrote:Noen flere spørsmål til Terje.....

1.MÅ man skrive så lang biografi??
Naturligvis ikke. Men at vi vet litt om karakteren din er jo en fordel....
2.Når man skal skrive et innlegg.... må d være kjempe langt eller holder d med noen linjer??

(vet jeg ikke kan gjøre som i "Vår egen fortelling" men...)
Noen linjer holder selvsagt, hvis det som beskrives der er sannsynlig og relevant, men når du begynner å skrive vil du fort fine ut at det kan være vanskelig å stoppe... :wink:

En fin regel er uansett at dersom du ikke har noe å si, så la være å si noe i det hele tatt. (=
Da er det bedre å vente til du får noe å si. Men i begynnelsen regner jeg egentlig ikke med at det blir så lange poster uansett, siden vi må drøfte hva vi skal. (=
Last edited by Terje on Wed Nov 09, 2005 19:04, edited 1 time in total.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Ok..... takker igjen for dine svar.....hmmm men må fremdeles tenke litt på d... :D

Men hadde vært veldig morro å få d til... :D
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Takker for svara jeg også da! :wink:
Prøver å komme litt i gang nå, så jeg får se om den blir "bra nok". Får se om jeg får til å skrive en bra biografi, men lover ingenting! :D
Men de var da jammen med lange de jeg har sett hittil ja... :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det viktigste å få med i biografien, er kanskje hvorfor karakteren deres i det hele tatt befinner seg i Illian og hvorfor han/hun sverger eden.

Minner også om at det ikke er noe som sier at menn må være menn, og kvinner kvinner. :wink:


Til slutt, et spørsmål: Har dere mest lyst til å skrive "felles" -dvs. at karakterene våre reiser som ei gruppe - eller har dere lyst til å skrive "individuelt" - med "lone rider"-karakterer? Begge deler er selvsagt mulig...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Hmm.. Kanskje som grupper er enklest for oss nybegynnere? Eller?? :?
Men hvis alle reiser alene, vil det ikke bli litt vanskelig å få til en bra historie? :?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

"Fordelen" med å reise alene, er jo at du da har bortimot full kontroll over historia du vil fortelle, men samtidig går du glipp av det "sosiale", i tillegg til at det kan bli litt kjedelig når du aldri må løse problemer andre har stelt istand, men bare det du selv finner på...

Det er vel egentlig en smakssak... :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg skal foresten bort i helga, men bare post spørsmål likevel, så kan dere enten finne svarene sammen, i fellesskap, eller få dem besvart på søndag. (=

EDIT: Har gjort et par små endringer i førsteposten, men mener de skal være tilstrekkelig markert slik at de er enkle å få øye på. :)
Her er uansett den andre endringa:
Imidlertid trenger ikke Vise kvinner å kunne kanalisere Den ene kraften. De som ikke kan det, får Karisam-egenskapen istedet for wilderkanalisering.

EDIT2: Forresten, jeg har blitt gjort oppmerksom på at det er like mange Vise kvinner i byer som i landsbyer, og at det derfor kanskje er lurt å la de som eventluelt vil være Vise kvinner få velge mellom Bykunne og Skogkunne. Jeg ser også logikken i dette, men så har det seg sånn at urtekunne ikke hører med under Bykunne, av naturlige årsaker, og hvis man ikke har peil på urter er et diskutabelt om man i det hele tatt er en Vis kvinne.

Hva synes dere?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Kunne tenkt meg å forsøke vere med, men har så fordømt dårleg husk på kva dei ulike nasjonene hadde som særegenheitar osv at å skrive ein karakterprofil blir rimeleg vanskeleg. Har personlegheit, yrkeval og evneval relativt klart i hovudet, dog, må berre få satt meg inn i konteksten godt nok til å kunne forklare dei tre tingene på ein godtakbar måte. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Vel, det er joa bare å prøve... :)
Og er det noe du lurer på, er det bare å spørre, eventuelt endre posten din i ettertid...


Ny endring. Dette er lagt til for akrobatikken:
Akrobatiske og fingernemme mennesker er i tillegg i stand til å håndtere kastekniver med ekstrem presisjon, selv uten våpenmestring.

Er det noen som har innvendinger mot endringene, er det bare å poste dem. Som sagt, ikke sikkert om de blir besvart (av meg i alle fall) før søndag kveld...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Moridin
Hengiven
Hengiven
Posts: 111
Joined: Fri Nov 04, 2005 22:18
Location: Oslo

Post by Moridin »

Jeg har et lite spørsmål om PC'en min før jeg blir med (for det skal jeg):
Du sa at det ikke var lov med kraftbrukere, men jeg lurte på om det er forbudt med folk som har blitt stillnet?
Hvis dette er lov har jeg nemlig en god ide til en biografi, argumentene mine for at dette skal være lov er som følger:
Han (for det skal være en mann) husker ingenting av at han kunne lede (hukomelsestap, mer om det i bio'n), men han vet at det er et savn som han ikke klarer å tilfredsstille (også mer om det i bio'n).
Han kommer IKKE til å bli helbredet under RP'et, fordi
Spoiler
Nynaeve er jo den første som klarer det.
Så snart jeg har fått svar på spørsmålene mine er jeg klar til å delta, gleder meg!
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
madyhho

Post by madyhho »

terje wrote:Ah, godt å se en flott skrevet biografi. Bra at du huska på det med utseende; jeg er faktisk litt flau nå for at jeg glemte det... :oops:
Men våpenmestringa, er spesialiseringa sverd?
Ja :P
terje wrote:Vil dere skrive felles eller individuelt?
Jeg vil helst skrive individuelt til å begynne med, men det kan jo hende vi møtes etterhvert;)

PS. Nå som vi er tre karakterer; kan vi begynne snart? :P De som ikke rekker å melde seg på, men vil være med, kan jo lett skrives inn nårsomhelst?
Moridin
Hengiven
Hengiven
Posts: 111
Joined: Fri Nov 04, 2005 22:18
Location: Oslo

Post by Moridin »

Ikke start uten meg da :!:
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
madyhho

Post by madyhho »

moridin wrote:ikke start uten meg da :!:
madyhho wrote: De som ikke rekker å melde seg på, men vil være med, kan jo lett skrives inn nårsomhelst?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Moridin kan jo bare skrive seg inn med en gang.... RP-ingen har jo ikke startet enda....

Meg selv har bestemt meg for å vente med å bli med til dere har begynt litt slikt at jeg er mer sikker på hva jeg skal gjøre.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Uff... Var da så gode biografier dere skriver da! Min blir ikke noe bra den.. :cry: Vel, får vel bare prøve videre i løpet av helgen da, så satser vi på at den er knall til mandag! :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Post Reply