Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Dersom du ønsker alternativer, så har jeg litt lyst til å skrive igjen, om enn bare for å trene kreativiteten litt og for å få en grunn til å komme tilbake hit litt oftere -- så hvis du har lyst til å utforske Tåkefjellene sammen med en gammel kriger fra Arafel, er det bare å skrive deg til veien vest for Caemlyn et sted.

TILLEGG:

Og dere andre, takk for at dere holder liv i denne greia! Spesiell kudos til Chriz for å ha lagt til "yrket" barde. Burde ha gjort det selv fra begynnelsen av.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Yrket barde var da der det, jeg tok det fra den første posten i denne tråden :) Men jeg var den første som tok det yrket da.. Den eneste barden i rollespillet, det er min :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Heh, i såfall tror jeg knapt jeg har tenkt på den yrkesgruppa siden jeg først skrev ned de grunnleggende reglene i ei litt kjedelig sosiologiforelesning høsten 2005 eller noe sånt. :P

Men takk for at du tok den i bruk, i alle fall.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Bare hyggelig :P Barde er ganske kult da ^^
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Vest for Caemly, eh? Gjerne det! Jeg tar skipet til Rift og følger Erininelva til Caemlyn. :) Det kan ta noen innlegg, men jeg kommer dit. :)

Jeg har forresten lagt inn første dag nå. Dere får si ifra hvis det er noe informasjon som ikke stemmer med boka der... Foreksempel håper jeg det er bjørn i Braemskogen. :P
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Wow, bra innlegg, du er flink til å gjøre det spennende :) Action fra første stund :P
Jeg bare lufter tanker nå, til dere alle, vi er jo i Rift, og Leowilde skal til Rift, kanskje det går an å kombinere litt? Det er jo, tross alt moro å skrive med flere :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Takker. :) Men jeg har noen setninger her og der som er i lengste laget...

Vel, for min del høres det bra ut å treffe noen i Rift. ;) Håper dere andre synes det også.
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Men det blir jo litt kluss med dagene og sånn da :? Leowilde er jo på dag 1, terje er på 150 eller noe og vi er på rundt 40... hvordan løser vi det da? xD
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Husk at vår dag 1 ikke er det samme som terjes dag 1 siden ingen av oss ( i vår gruppe) har sverget eden.

Synes det er artig at du kommer innom, kan jo hende jeg kan klare å få ræva i gir å skrive innlegget mitt som Chriz har ventet på i over to mnd nå... SKal skjerpe meg :roll:

Har dessverre ikke rukket å lese innlegget ditt ennå Leowilde, men skal få gjort det snart ;)
Som vann til tørst strupe
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Jeg har et spørsmål angående mitt kommende innlegg i rollespillet. Leowilde vurderer å kjøpe en langbue fra en selger i Illian, men hva bør den koste, og i hvilken valuta?
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Kan huske å ha lest noe om gulldrager, sølvdrager, sølvpenninger og bronsepenninger og at vekta bestemmer verdien, hvor myntene fra Tar Valon og Andor er verdt mest og mynter fra f.eks. Altara ikke er verdt like mye. Vet ikke hvor mye dette stemmer..
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Ah vel, jeg endret litt på setninga, så jeg ikke trengte å oppgi prisen. ;)
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Hehe lurt det :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Jeg lagde en veldig rask skisse av karakteren min i rollespillet:

Image

Og en annen skisse av Sway, som har en gjesterolle i det kapittelet jeg skriver på nå.

Image

Er det noen andre som har tegnet sine karakterer?
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Har tegna Ailin da :P ligger på sida et eller annet sted :P sikkert på selvlagde tegninger eller no :P

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 849yr5.jpg
Som vann til tørst strupe
Post Reply