Harry Potter

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Dette er kanskje gammelt nytt for de fleste, men JK Rowling skal gi ut en bok nr. 8 i Harry Potter sagaen. Eller, det er mer et oppslagsverk enn ei ordentlig bok. Her er hva de sier på Galtvort.net:
JK Rowling gir ut Harry Potter-bok nummer 8

Vel, kanskje ikke helt riktig. JK Rowling kommer ikke til å skrive flere bøker om Harry Potters liv etter den syvende og siste Harry Potter and the Deathly Hallows, men det er nå langt på vei bekreftet at JK Rowling vil gi ut en bok nummer åtte. Denne vil være formet som et leksikon over den magiske verdenen JK Rowling har skapt.

Agenten hennes har bekreftet at muligheten for en slik utgivelse nå er stor, og fansen vil kunne få et slikt leksikon med informasjon om kjente og også ikke så kjente karakterer i Harry Potter-universet
Kjekt å vite?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Er nok gammelt nytt.

Hun sier hun har akkurat nok notater for 7 bøker likevel lager hun et eksta leksikon. Jaja.


Nå til noe helt annet-
Mange idioter som får meg til å bli forbanna tror dette er ekte. Det er vanvittig langt, men det er ikke ekte. Har denne, og en annen helt annen versjon. Utrolig hvor mye sykt fan gjør. Jeg blir bare så jævlig sur når noen tror det er ekte. I den andre versjonen fant jeg en skrivefeil i en av de føste linjene, likevel tror folk det er ekte. Når det er sagt er jeg knall sikker på at om jeg hadde fått noen av de mer respekterte medlemmene her til å late som om det var ekte hadde flere av de yngre brukerne her trodd det.

Denne versjonen er 659 sider i adobe reader. Den andre versjonen er ikke ferdig, men han leses her.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hvilke andre forfattere vet vi om som har nok notater til å lage x antall bøker, men allikevell lager et leksikon :( ? (hint, hint: The Guid.)

Over til det andre. Jeg lurer på hvor syke folk egentlig må være for å sette seg ned å skrive 5-600 sider HP? Og hvor dumme er egentlig folk når de tror at en forfatter og et forlag legger ut en bok som de kan selge flere millioner eksemplarer av og tjene seg steinrike(re), gratis på nettet.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Mugglenet:

Tilden, the Swedish Potter publisher, has revealed on their official website that JK Rowling has provided an alternative DH title to foreign countries: Harry Potter and the Relics of Death. The second title was released by Jo and Bloomsbury because the phrase "Deathly Hallows" is hard to translate without being able to read the novel.

jadda relikvier, En relikvie (fra latin reliquiae, 'levning') er en kroppsdel fra eller gjenstand assosiert med en hellig person (fra wikipedia, uncyclopedia hadde ikke no artikkel om dette)
Manbearpig
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Så tråden, og tenkte jeg skulle slenge inn en link til en søt side:

http://www.potterpuppetpals.com/
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Søt side :roll: . Må si at folk har fritidsproblemer. Hvorfor var Humlesnurr så glad i å være naken?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Ikke veit jeg, men må si det er morsomt. :D Fikk bare litt sjokk første gang Humlesnurr poppet opp uten klær :shock:
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Dovienya
Soldat
Soldat
Posts: 75
Joined: Sat Mar 24, 2007 17:00
Location: Tar Valon
Contact:

Post by Dovienya »

Elsker det! :)

Jeg og noen venner framførte faktisk Mysterious Ticking Noise-sangen som et musikkprosjekt. Det gikk forholdsvis bra, og vi fikk 5 på det 8)
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Harry Potter and the Order of the Phoenix kommer på kino den 13 juli. Bilettsalget starter på mangdag. Hadde jeg ikke hatt eksamen på mandag hadde jeg overnattet i glasshuset :shock: .
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Egwee
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 4
Joined: Sat Apr 21, 2007 22:39

Post by Egwee »

Gleder meg ikke så mye til filmen, men til boka! Gleder meg sykt til å lese den:) Syns ikke filmene er så bra, men bøkene elsker jeg. Har liksom vokst opp med de...har sikkert lest de 13-14 ganger nå :oops: sykt? :roll: uansett begynner å merke at bok 1 og 2 kanskje er litt mer for barn enn resten..men elsker bøkene uansett:)
Dovienya
Soldat
Soldat
Posts: 75
Joined: Sat Mar 24, 2007 17:00
Location: Tar Valon
Contact:

Post by Dovienya »

Enig med deg, Egwee. Filmene skuffer mer og mer for hver gang.

*sukk* Harry Potter... tida flyr. Føles som det var i fjor at første boka kom ut. Og så er det ti år siden :shock:
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Ut i fa at denne filmen faktisk er basert på den beste boken i serien, og at trailerene har vært jævlig gode, tror jeg at filmen blir fantastisk. Snart begynner dere vel å si at Ringenes Herre filmene er dårlige eller ikke veldig gode :roll: Det må da være mulig å skille mellom bok og film. Jeg har i den siste uken sett alle HP filmene på nytt. De er ikke perfekte, men å klage nøttene av meg om hvor dårlig de er, og hvor mye de skuffer er da vel å overdrive.

Dessuten passer de to første bøkene for alle.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Det å trekke linjer mellom RH-filmene og HP-filmene er som å sammenligne en bilde fra en tegneserie og et maleri av Da Vinci. Både HP-bøkene og filmene om Harry er i en helt annen dimensjon i forhold til Peter Jacksons mesterverk. Den eneste HP-filmen som noenlunde duger er nr. 3, og den funker bare hvis du har lest boka. Nr. 4 var faktisk så skuffende at jeg er i sterk tvil om hvorvidt jeg skal gidde å kaste bort 85 kr på filmatiseringen av ei bok som, i min mening, passer seg dårligst på lerretet. De sitter jo bare på skolen hele året mens de snakker om Umbridge og hvor slem og fæl hun er. Det er ikke før helt på slutten at de faktisk gjør noe nytt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Den tredje filmen var jo ikke den beste av de fire. Det at den hadde Gary Oldman som Black var jo et stort lyspunkt, men selv med han var ikke den mye bedre enn de to første.

Uansett, flere på forumet her har ytret sine meninger om at filmatiseringen av RH ikke var god.

Hvordan kan noen si at The Order of the Phoenix ikke var den beste boken? Jeg mener, den var jo den lengste :lol:

Jeg vedder på at vi blir vitne til den beste HP filmen til nå. Det er som du sier mye som ikke passer på lerretet, men det er så mye annet å ta av at det er ikke et problem. Vi har starten av boken, vi har Luna Lovegood, vi har the DA og det er selfølgelig slutten. Merk mine ord, slikt er nok til å lage en god film av.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Egwee
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 4
Joined: Sat Apr 21, 2007 22:39

Post by Egwee »

Wolfbrother wrote:Ut i fa at denne filmen faktisk er basert på den beste boken i serien, og at trailerene har vært jævlig gode, tror jeg at filmen blir fantastisk. Snart begynner dere vel å si at Ringenes Herre filmene er dårlige eller ikke veldig gode :roll: Det må da være mulig å skille mellom bok og film. Jeg har i den siste uken sett alle HP filmene på nytt. De er ikke perfekte, men å klage nøttene av meg om hvor dårlig de er, og hvor mye de skuffer er da vel å overdrive.

Dessuten passer de to første bøkene for alle.
Den beste boka i serien? Vel..det er vel induviduelt hvilke bøker man syns er best, selv syns jeg den 5 er den svakeste av alle bøkene. Det tar alt for lang tid før handlingen kommer i gang, men har faktisk store forhåpninger til filmen. :shock: Når de kutter ned på det overflødige å fokuserer på det som er "viktig", tror jeg filmen kan bli kjempe underholdene. Men at de kutter ut at Ron bygynner å spille rumpeldunk synnes jeg er veldig dumt. :?

Har foresten aldri sagt at de 2 første ikke passer for alle, liker de godt jeg.
Sier bare at det merkes at Harry blir eldre og at jeg nå liker senere bøker bedre enn de to første. :)

Og Ringenes Herre filmene er jo av en helt annen verden, kan ikke samenlignes :wink:
Post Reply