Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Haha, du må ha hermet etter meg i påsken du FaileFaile wrote:Da er eksamensperioden dumpa ned i fanget våret igjen som julekvelden på kjerringa nok en gang.
Andre enn meg som gikk i fella(i år igjen) og trodde de skulle få repetert enormt mye i påskeferien?Sukk. Tror det blir noen svært seine kvelder på lesesalen fremover.
Er dere andre skippertakmennesker, eller flinke studenter som har steinkontroll på hele pensum? Her i gården går det nok i en salig blanding, så litt panikkfølelse har nok grepet tak i meg
Og når det kommer til studentlivet, må jeg faktisk innrømme at jeg den verste typen student, den som ikke klarer å jobbe jevnt og trutt over hele semesteret, men heller ikke klarer å ta de enorme skippertakene, dessverre
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Eksamen allerede? Synes at jeg har min første eksamen tidlig, 7. mai eller noe. Også er den siste så seint, 9. juni!
Jeg er forsåvidt nesten en mønsterstudent, i hvertfall i forhold til lesning - har alltid lest til forelesningene, og er ofte på forskudd. Dermed kunne jeg faktisk ta meg fri i påsken, selv om jeg leste 30 sider i en pensumbok. Skippertak vil jeg ikke prøve meg på en gang, mye deiligere å faktisk kunne ta pauser og ikke lese 12t i strekk hver dag før en påske, slippe maset og hysterien. Ta seg en blund når du føler for det. Og få panikk først kvelden før da man ikke får sove
Jeg er forsåvidt nesten en mønsterstudent, i hvertfall i forhold til lesning - har alltid lest til forelesningene, og er ofte på forskudd. Dermed kunne jeg faktisk ta meg fri i påsken, selv om jeg leste 30 sider i en pensumbok. Skippertak vil jeg ikke prøve meg på en gang, mye deiligere å faktisk kunne ta pauser og ikke lese 12t i strekk hver dag før en påske, slippe maset og hysterien. Ta seg en blund når du føler for det. Og få panikk først kvelden før da man ikke får sove
Manbearpig
Jeg har for første gang på svært lenge ikke eksamen i vår. Det blir deilig. Til tross for dette leser jeg imidlertid mer enn noen sinne. Hver dag, så og si, i noen timer. Utenom i helgene, som jeg prøver å holde fri til etter sommeren. Det virkelige slitet begynner da. Det er nemlig det siste halvåret av studiet, og jeg skal ha 2 avsluttende eksamener. Antakeligvis blant de største eksamenene som tas på norske universitet. Og i parantes bemerket: stryk vil si at man må ta et halvt år om igjen før man får konte, samt at man må melde avbud til sykehuset hvor man eventuelt har fått turnus grunnet inkometanse. Ikke gøy.
Urban tilværelse
Eg har ikkje ein einaste eksamen for fyrste gong sidan... urhm. Andreåret på VGS, dvs våren 2002. 
Saknar det.
Saknar det.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Må innrømme at jeg er en slags skippertaksperson. Jeg begynner bra, men så hoper ting seg opp, og så får jeg ikke sove på en uke. Sånn som denne uka, den har vært, eh, stressende.
Eksamen er det heldigvis ikke før om en måned, men det er jo hauger med tentamener først. Sukk. Tar bare en dag av gangen
Eksamen er det heldigvis ikke før om en måned, men det er jo hauger med tentamener først. Sukk. Tar bare en dag av gangen
Jeg er bare kjempehappy for at det er en måned til min første eksamen. Så kan jeg utsette skippertaket mitt bittelitt til
(hvorfor gjøre idag det du kan utsette til imorgen?
) Uff, jeg er en slækk student.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Samma her, alt i siste liten, er grusomt.Faile wrote:Jeg er bare kjempehappy for at det er en måned til min første eksamen. Så kan jeg utsette skippertaket mitt bittelitt til(hvorfor gjøre idag det du kan utsette til imorgen?
) Uff, jeg er en slækk student.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Jeg var også tilhenger av skippertak, og endte opp med å sløse bort tre år av livet på HiA før jeg gikk tilbake til gamlejobben på fabrikk. Tror det lønner seg å være litt ivrig når man først skal ta en utdanning.
Dagens moralpreken.
Fy skam dere!
Tar meg enda ei pils. Digg med litt avspasering.
Dagens moralpreken.
Fy skam dere!
Tar meg enda ei pils. Digg med litt avspasering.
"Why do we fall, sir?"
"So that we might better learn to pick ourselves up."
"So that we might better learn to pick ourselves up."
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg var også skippertakstudent, frem til høsten 2008 eller deromkring. Og jeg er det vel fortsatt når det gjelder oppgaver, selv om jeg har blitt litt bedre.
Men i vår har jeg vært på lesesal hver dag, fra tidlig til sent; jeg har jobba med middelalderlatinen min, det faget jeg burde være mest bekymra for, 20-25 timer i uka (det er et 15-poengsfag, så med forelesninger ekskludert burde det ha vært kanskje12-14 timers jobb), og de andre tre fagene mine noget mindre. Men jeg trenger ikke gode karakterer i år, da jeg søker master i historie og ikke har noen historieemner i vår. Det eneste jeg egentlig trenger er å stå i et perspektivemne (og du stryker ikke i perspektivemner, med mindre du er helt hinsides teit eller har maks uflaks) og et fordypningsemne i engelsk litteratur. Ingen av dem er egentlig særlig vanskelige, og de to latinfagene mine, som jeg egentlig bare tar for å få dem på CVen (ingen utdannelse retta mot næringslivet her i gården, med andre ord
), skal jeg klare å stå på uansett, så lenge jeg klarer å møte opp på eksamen.
Så med fire-fem uker igjen til den første eksamenen, er jeg helt zen. Ikke noe stress, ikke noe pes.
Men i vår har jeg vært på lesesal hver dag, fra tidlig til sent; jeg har jobba med middelalderlatinen min, det faget jeg burde være mest bekymra for, 20-25 timer i uka (det er et 15-poengsfag, så med forelesninger ekskludert burde det ha vært kanskje12-14 timers jobb), og de andre tre fagene mine noget mindre. Men jeg trenger ikke gode karakterer i år, da jeg søker master i historie og ikke har noen historieemner i vår. Det eneste jeg egentlig trenger er å stå i et perspektivemne (og du stryker ikke i perspektivemner, med mindre du er helt hinsides teit eller har maks uflaks) og et fordypningsemne i engelsk litteratur. Ingen av dem er egentlig særlig vanskelige, og de to latinfagene mine, som jeg egentlig bare tar for å få dem på CVen (ingen utdannelse retta mot næringslivet her i gården, med andre ord
Så med fire-fem uker igjen til den første eksamenen, er jeg helt zen. Ikke noe stress, ikke noe pes.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Oisann.. Snart eksamenstid..
Kanskje på tide å åpne de helgestengte bøkene mine?
Uansett, klassen min er midt i et prosjekt. Det prosjektet går av stabelen til mandag, da folk fra div. land i Europa kommer opp hit. Noe som kanskje ikke går helt som planlagt, med tanke på at luftrommet er stengt..?
Og når vi er inne på asken fra Island, så er en av paralellklassene mine stuck på Island, mens en franskklasse sitter nede i Frankrike og koser seg..
Maks uflax, kalles det!
Uansett, klassen min er midt i et prosjekt. Det prosjektet går av stabelen til mandag, da folk fra div. land i Europa kommer opp hit. Noe som kanskje ikke går helt som planlagt, med tanke på at luftrommet er stengt..?
Og når vi er inne på asken fra Island, så er en av paralellklassene mine stuck på Island, mens en franskklasse sitter nede i Frankrike og koser seg..
Maks uflax, kalles det!
"Nobody tells us how to be men. We just are."
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Sitte fast i Frankrike mens reiseselskapet betaler for deg må jo være en drømmesitausjon! Island også, forsåvidt.
...Jeg har fått en innlevering. Som skal gjøres mens vi har tentamen og eksamen. Dette er en stor innlevering, som betyr mye for karakteren. Så jeg må enten prioritere å lese til R2, eller gjøre den forbanna innleveringa. Jeg er i dårlig humør.
...Jeg har fått en innlevering. Som skal gjøres mens vi har tentamen og eksamen. Dette er en stor innlevering, som betyr mye for karakteren. Så jeg må enten prioritere å lese til R2, eller gjøre den forbanna innleveringa. Jeg er i dårlig humør.