Noen andre som skal på det? Blir sikkert gøy! Håper bare vi klarer å komme sånn at det ikke er en mil med kø. Det er kjipt.
Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Alle festers mor er universitetsfestLily wrote:Takk, alltid fint å ha noen å dele sånt med i blantFaile wrote:Nå som russetida di starter også... Skolen din er ond.![]()
...Alle festers mor? Jeg sitter igjen med følelsen av å ha gått glipp av noe her.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Haha, greit det. Regner med at alle som kjenner meg og som vet om denne siden har skjønt at det er meg allerede.
Jeg er lykketrollet. Fordi jeg smiler hele tiden, sier de
Men jeg har ikke hatt sjansen til å få hele begrunnelsen enda, de vil vente til russeavisa kommer. Jeg er litt mildt bekymret for hva som kommer til å stå der, men jeg er glad i vennene mine likevel. Sier jeg til meg selv 
Jeg er lykketrollet. Fordi jeg smiler hele tiden, sier de
Hehe. Så begrunnelsen kommer i russeavisa faktisk. Hos oss blei vi ropt opp en og en på en scene hvor russepresten sa navnet vårt, også måtte vi gjette grunnen selv. Deretter ville presten enten godkjenne forklaringa og gi oss sjampis, eller ikke gjøre det, gi oss tran, og lese opp begrunnelsen som var sendt inn selv.
Det var da jeg var lykkelig for å ha snille venner som gav meg et koselig russenavn(Kvinne- fordi jeg er litt macho av meg og det var kallenavnet mitt i russebilen der jeg var eneste jenta). Verre var det for hu som blei hetende Anal-Banan...
Det var da jeg var lykkelig for å ha snille venner som gav meg et koselig russenavn(Kvinne- fordi jeg er litt macho av meg og det var kallenavnet mitt i russebilen der jeg var eneste jenta). Verre var det for hu som blei hetende Anal-Banan...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Begrunnelse for russenavnet? Det hadde ikke vi. Vi bare fant på noe, skrev det på russelueskjermen, og så sa døperen navnet opp høyt når vi kom opp og fikk vann på oss. Vannet tok stort sett slutt hele tiden da døperene syntes at det var gøy å sprute vann med kjeften på flere av oss, enn å helle litt forsiktig over hodene våres. Må si at våres dåp virker himla kjedelig i forhold til deres...
Manbearpig
Hehe. Beste var jo at lyden på høytalerne til mikrofonen var skrudd så høyt på at hele Kongsberg sentrum(greit, ikke sååå imponerende stort, men allikevel pinlig) fikk med seg hva vi sa. Tenker det var kos å høre på for barnefamiliene som nøt pizzaen sin ute i sola.
Var noen søte russenavn og forklaringer det året. Grus-i-kusa(tørka seg med grus i fylla), Osama(usedvanlig hårete rumpe), Tatt-i-2-på-do(selvforklarende) uzw. Glad at russeprestene gjorde såpass ut av dåpen vår. Ganske stilig, selvom det tok laaaang tid med 8-9 fulle skoleklasser. Husker jeg rakk å dra på jobb etter at det hadde starta, og kom tilbake to timer seinere og fremdeles var de ikke kommet til klassen min.
Var noen søte russenavn og forklaringer det året. Grus-i-kusa(tørka seg med grus i fylla), Osama(usedvanlig hårete rumpe), Tatt-i-2-på-do(selvforklarende) uzw. Glad at russeprestene gjorde såpass ut av dåpen vår. Ganske stilig, selvom det tok laaaang tid med 8-9 fulle skoleklasser. Husker jeg rakk å dra på jobb etter at det hadde starta, og kom tilbake to timer seinere og fremdeles var de ikke kommet til klassen min.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hmm, gikk glipp av både russenavn og russedåp, jeg. Og det dere forteller om tatt i betraktning, sammen med det jeg har hørt om russedåpen til kullet mitt, lurer jeg på om ikke det er like greit.
Men russ er greit. Eksruss, derimot, skulle det vært skuddpremie på.
Og siden ingen Terje-post er komplett uten litt partypooping, 15. april er omme! SO og inntakskontorer har barrikadert dørene, og slipper bare inn omslagsark og og mat og hygieneprodukter til de ansatte! Iiiik!
Så, er det noen som har søkt på noe gøy? Sjøl har jeg bare søkt master her på NTNU. Historie, engelsk og kulturminneforvaltning, sånn i tilfelle det skulle bli noe krøll. Droppa dog Historie (Klassiske Språk) fordi jeg langt fra er god nok i latin og ennå ikke har begynt med gresk, og Europakunnskap fordi, vel, jeg haaaaaater samfunnsfag.
Men russ er greit. Eksruss, derimot, skulle det vært skuddpremie på.
Og siden ingen Terje-post er komplett uten litt partypooping, 15. april er omme! SO og inntakskontorer har barrikadert dørene, og slipper bare inn omslagsark og og mat og hygieneprodukter til de ansatte! Iiiik!
Så, er det noen som har søkt på noe gøy? Sjøl har jeg bare søkt master her på NTNU. Historie, engelsk og kulturminneforvaltning, sånn i tilfelle det skulle bli noe krøll. Droppa dog Historie (Klassiske Språk) fordi jeg langt fra er god nok i latin og ennå ikke har begynt med gresk, og Europakunnskap fordi, vel, jeg haaaaaater samfunnsfag.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Eg er òg i gang med russetida, men utan å vere med på russedåpen eller russetreff. Navnet mitt har dog klassa vald for meg, etter eg har spurd. Det er Stubb, om nokon lurte. Og historikken er kjedeleg, rett og slett berre eit spel på navnet mitt.
15. april er over, heilt rett. Eg har søkt russlandsstudier i Tromsø, og journalistikk i Volda og Stavanger. I den rekkefølgja. Eg er ganske sikker på at eg kjem inn i Tromsø og Stavanger, så det er berre Volda eg vil sjekke temperaturen på. Det har lite å seie, dog, all den tid eg skal på folkehøgskule til hausten.
Det blir med andre ord Bergen og Åsane fhs på meg, og linja heiter skriveverksted. Eg trur det kan bli fint å vere sosial eit år og skrive som fag. Kanskje eg finn ut at eg har evne for det, eller, som eg har funne ut på dramalinja, at eg slett ikkje har talent.
15. april er over, heilt rett. Eg har søkt russlandsstudier i Tromsø, og journalistikk i Volda og Stavanger. I den rekkefølgja. Eg er ganske sikker på at eg kjem inn i Tromsø og Stavanger, så det er berre Volda eg vil sjekke temperaturen på. Det har lite å seie, dog, all den tid eg skal på folkehøgskule til hausten.
Det blir med andre ord Bergen og Åsane fhs på meg, og linja heiter skriveverksted. Eg trur det kan bli fint å vere sosial eit år og skrive som fag. Kanskje eg finn ut at eg har evne for det, eller, som eg har funne ut på dramalinja, at eg slett ikkje har talent.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Har selv søkt på master i historie og PPU (praktisk pedagogikk og, eh, undervisning?) her på UiO. Tror at mastern i historie skal gå greit, men veit aldri. Angrer på at jeg ikke søkte noe annet i ekstra, en eller annen bachelorgrad feks, sånn for å ha en sikkerhet. Men pokker ta om jeg ikke slipper inn på master, så skal PPU da være greit...
Manbearpig
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ja, PPU må man jo ha uansett, all den tid man ikke lenger får faste stillinger i norsk skole uten. Men å slippe inn på master blir vel ikke noe problem, nei. Greit nok at det sikkert er litt større pågang i Oslo enn her, men det skal likevel godt gjøres ikke å oppfylle kravet til en C i snitt. Eller, en del er det vel som ikke klarer det, men de hadde neppe søkt master uansett.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.