Et forslag...

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Et forslag...

Post by Wolfbrother »

syntes jeg så på Terjes profil at han hadde blitt premiert med månedens poster, og slikt på den "Hero" tingen.

Så jeg tenke om admins, og dere andre syntes dette er en god ide så kunne vi hatt et slikt opplegg.

eks en gang i uken\måneden så kan admin skrive på en tråd, eks "ukens beste post (...) Beste tråd...), og slikt.

Dette er ikke basert på at de beste spammerne eller slikt blir premiert, men de som har skrevet seriøst. Jeg tenkte at noe slik ville øke innholdet her enda mer, (om så mulig :P )

Uansett bare en ide, som ville krevd at admin tokk seg noen minnuter til å gjennomføre det, ukelig\månedelig.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Hm. Jeg liker ideen jeg, men det blir jo mer arbeid på admin selvfølgelig. Og hva defineres isåfall som vettug post og ikke? Men jeg liker ideen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
aviendha
Hengiven
Hengiven
Posts: 173
Joined: Tue Jan 03, 2006 21:17

Post by aviendha »

Hørtes jo ut som en god ide det ;)
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jo jeg fikk jo masse respons her :x

Jeg tenkte da siden Admin er så fabelaktig flink så ville de klart det ekstra brye, jaja...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Hvor mye respons ventet du? Tråden er en halvtime gammel og det er sent fredagskveld. Tror mange er opptatt på andre hold.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Det er, (var) 10 brukere for et halvt minutt siden :wink:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Snarere enn "ukens poster", vil jeg foreslå "måndens poster". Medlemmene selv kan foreslå kandidater, som det så stemmes over. Forslagsrundene kan vare i noen dager, avstemninga like så. Så kan den som vinner få lov til å nevne det i signaturen sin eller noe.

Tror ikke vi skal legge mer arbeid på de stakkars Admins nå... ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Hvordan funker det systemet på Heroescommunity da Terje? Så kunne det vel gått an å adoptere noe av systemet derifra?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Slik jeg nettopp beskrev det. ;)

Et medlem tar seg av å lage de nødvendige postene. Først lager han/hun en post hvor de andre medlemmene kan nominere andre. Så, etter ei viss stund, lager han/hun en tråd hvor folk kan stemme på sin favoritt. Vinneren beholder tittelen "Månedens Poster" til neste måneds poster er kåra.

Jeg kan legge til at det ikke er noen faste kriterier eller krav for hvem som kan nomineres, eller på hvilket grunnlag. Vanligvis har (hadde) de nominerte skrevet flere gode poster i løpet av måneden, men det å bare skrive én kjempegod post, eller flere mindre gode som skapte diskusjoner, er også bra.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Er det ikke litt for få aktive postere for at noe slikt skal funke? Når det i tillegg bare er 2 - 3 stykk av dem igjen som skriver meningsfulte poster, begynner det å bli vanskelig.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Kjetil wrote:Er det ikke litt for få aktive postere for at noe slikt skal funke? Når det i tillegg bare er 2 - 3 stykk av dem igjen som skriver meningsfulte poster, begynner det å bli vanskelig.
Meningen er vel at dette forslaget da skal skape enda flere aktive postere.

Når det er sagt, så er det ganske mange rundt på forumet nå om dagen, og jeg er ikke enig i at bare 2-3 stykker skriver meningsfylt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Ingen skriver kun seriøse poster, men vi har vel hvertfall 6-7 seriøse. Og en drøss andre som glimter til med noe lurt av og til.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Stefan wrote:
Kjetil wrote:Er det ikke litt for få aktive postere for at noe slikt skal funke? Når det i tillegg bare er 2 - 3 stykk av dem igjen som skriver meningsfulte poster, begynner det å bli vanskelig.
Meningen er vel at dette forslaget da skal skape enda flere aktive postere.

Når det er sagt, så er det ganske mange rundt på forumet nå om dagen, og jeg er ikke enig i at bare 2-3 stykker skriver meningsfylt.
Jeg underdrev litt da, men poenget mitt er vel at Terje eller Loki hadde vel byttet på tittlen annenhver måned.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ja, jeg tror ikke dette er en god ide for et forum på vår størrelse. I hvertfall gidder ikke jeg bruke noe tid på dette.
Locked