har alltid likt meg på tanum, sånn uten å være videre kjent i oslo. her i tønsberg har vi bare et par norlier og en interbok, med ganske snevert reportuar. så jeg bruker for det meste internett.
Det er ingenting som er artigere enn å vandre rundt i skikkelige bokbutikker, ha god tid og penger å bruke... (Og slippe å ha en eller annen butikkmedarbeider som fotfølger en... )
Er glad i å lese bøker på engelsk. Har dårlige erfaringer med bibliotek og engelske bøker, men når sant skal sies, så har jeg ikke oppsøkt særlig mange bibliotek her i oslo enda...
Jeg har lang erfaring med biblioteker, men et generelt problem synes jeg er at man må lete så lenge for å finne bøker man har lyst til å lese på de såkalte avdelingene for voksne. (Altså der det ikke står ungdomsbøker). Det er så utrolig mange gamle og halvgamle bøker fra 50-80 tallet av lokale og semilokale forfattere i hyllene, at man overser de litt mer spennende bøkene. De bøkene jeg snakker om er dem som typisk er helt blå eller grønne utenpå, med forfatter og bokas navn, og det er det hele - ikke noe beskrivelse av hva historien innebærer engang.
Slikt irriterer meg. (Har kun bibliotek erfaring fra Nord Trøndelag).
Det er vel sånt botimot over alt. Men noen av de bøkene du beskrev kan være ganske interessante - fant for eksempel Feltmarskalk Montgomerys "Krigskunstens historie" i en slik bok engang...
Lot som om den var ødelagt, betalte en sybolsk bot, og er nå den stolte eier av nevnte bok...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.