Gode sitater

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Terje wrote:
Loki wrote:
"Hey, party in my eye socket, and everyone’s invited!
...sometimes I shouldn't say words."
"To read makes our speaking English good." :D
"...don't learn from my English."
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

Et lite latinskt et...

Memento Mori (husk at du skal dø)
Liker dette... fordi da får du gjort alt du trenger FØR den dagen :P
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

"I love hit men. No matter what you do to them, you don't feel bad."
- Marv, "Sin City: The Hard Goodbye"
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har en hel vegg kledd med sitater med et meget variert opphav.


"Hvis jeg en morgen begynte å gå PÅ vannet, ville avisene neste dag skrive 'Bondevik kan ikke svømme' på forsiden."

-Kjell Magne Bondevik



"Man bør ikke falby sine sigaretter, men forutsette at en gentleman kjøper sine egne."

-Benjamin Franklin


"Jeg vet ikke hvordan tredje verdenskrig vil se ut, men jeg vet at den fjerde vil bli utkjempet med treklubber."

-Albert Einstein
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

davram bashere wrote: "Man bør ikke falby sine sigaretter, men forutsette at en gentleman kjøper sine egne."

-Benjamin Franklin
My gods, he was a cheap bastard, wasn't he? XD
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lilla My
Soldat
Soldat
Posts: 39
Joined: Wed Jul 12, 2006 22:52
Location: Frankrike

Post by Lilla My »

"Kapitalismen, det er utbytting til mennesket av mennesket. Syndikalismen, det er motsetningen."

Coluche
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

"Nothing ever seems interesting when it belongs to you - only when it doesn't."
- "Tuck Everlasting"
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Første gang jeg siterer et helt kapittel...

§ 19. ”Rævva mussikk, Odin! Rævva mussikk!” Om føkking sjittmettell -- blækk eller ublækk.

Seksmåne 30, 997 e. F.

Jei har ikke forsøkt å forandre no her i Åsgård etter mønster fra Overheimen, anna enn musikkutvalge i Valhall, naturlivis. De var en stunn Tor å Øksa ville ha monopol på vaslaks musikk vi sku høre ve berserkerborene. Di hadde starta bænn å allting, me Øksa på øks, Tor på hammer å Egil på blobass. ”Nidhogg”, kalte di sei, å sku spelle blækk føkking sjittmettell! Men gamle Ygg nekta tvert; Ett navn for en ting, de er min filosofi. Draken Nidhogg fikk lov te å ha navne sitt i fre.

Jei bjynte å digge føkking sjittmettell fordi Friks hater de mer enn alt anna -- tilåme mer enn ho hater mei. Bare ikke Tor å den helvetes Øksa får vite at jei snurrer føkking sjittmettellsjiver på takterrasses! Da hadde de ikke blitt non enne på mase. Ver gang jei innser at di er på vei opp hit, hiver jei straks på et orkersterverk i stede. ”Rævva mussikk, Odin! Rævva mussikk!” er det første jei hører når Øksa stikker vikinghue sitt innom. Likevel blir han allti sittene å klage på musikken i minst en time. Jei tror altså at Øksa liker orkestermusikk uten å ville innrømme de, akkurat slik jei digger sjittmettell i smug.

De finnes to typer føkking sjittmettell: Blækk å ublækk. Jei trur nok jeg foretrekker den blække varianten, men de er åsså mye grom musikk å hente i den ublække. Di uforståene utenforståene sier at føkking sjittmettell er de samme som bråk. Jei er ikke eni me di, da jei mener at føkking sjittmettell er bråk pluss musikk i like mengder. I et kompromiss me di uforståene kan jei strekke mei så langt som å si, at om føkking sjittmettell er bråk pluss musikk i like mengder, så er blækk føkking sjittmettell bråk å bråk blanna fifty-fårtinain, me ett eneste fulepipp a musikk mellom linjene.

Besetningen i et føkking sjittmettell-bænn er som regel trommer, bassgitar, gitar, gitar å vokal. Eventuelt trommer, bassgitar, gitar, gitar, gitar, gitar, sologitar å vokal. Non a føkking sjittmettallera ville lakt te skvikesynt i besetninga, blant sjennere kalles di for ”vimps” å ”påosers”. Disse beteinelsene er ikke positivt ment. Å ha skvikesynt me i et føkking sjittmettell-bænn, eller verre, i et blækk føkking sjittmettell-bænn, jør at du mister troverdihet å prestisje. I den ublække reines skvikesynt som et tein på at man spiller for bra. I den blække betyr de at du spiller for dårli. Sjenerelt er skivesynt en uting. Jei snakker ikke mer om den saken.

Di som har satt potene sine i Valhall, veit de gått: De går et hårfint skille mellom de å være viking å de å være dom. Når jei hører på føkking sjittmettell, ønsker jei å være på den sikra sia a dette sjille, samtidi som jeg føler mei barsk. Hele påenge me føkking sjittmettell er jo de at man ska føle sei barsk å diggeli karsli. Sæbbæt blåddi sæbbæt, junåovåttaimin! På plateomslagene te føkking sjittmettell-platene finner man alt koner, mødre å bestemødre synes er jyngene, jokkene jævli. Så enkelt er de. Å få skrokkefitta te å pisse på sei a rein skrekk å vemmelse, de er va føkking sjittmettell handler om, både blækk å ublækk. Men de finnes en forsjell: Der den ublække er fin, er den blække ufin. Den ublække er fornøyd me å leke frykteli fryktinnjytene tøff, mens den blække er nøtt te å sitte i fengsel for å være frykteli fryktinnjytene tøff. Å da mener jei ikke å sitte i fengsel fordi man har autosjørt for fort, håneidu. Blækk føkking sjittmettell handler om å sitte i fengsel fordi man er onn. Onn å biggtaim ivil.

Sjille mellom blækk å ublækk hører man fort på produksjonen. Fordi den ublække bare leker frykteli fryktinnjytene tøff, så er de om å jøre å presentere musikken på en så overveldene måte som muli. Bånn pine, full peis å guff! Avhengi a om besetninga er trommer, bassgitar, gitar, gitar å vokal eller trommer, bassgitar, gitar, gitar, gitar, gitar, sologitar å vokal, så pleier produsenten å skru gitaren opp te et ste mellom elleve å tretten, på en skala fra en te ti. I den ublække produksjonen hører du alt som sjer, de vil si drittfeit supergitar me no anna rask som durer å går i bakgrunnen. Motsatt er de når de jeller blækk føkking sjittmettell. Ettersom blækk føkking sjittmettallera er frykteli fryktinnjytene tøffe fordi de sitter i fengsel, så må musikken, altså bråk å bråk blanna fifty.fårtinain, me ett eneste fulepipp a musikk mellom linjene, allerhelst sjule hvor tøffe di er bak en vægg a ræva lyd. Påenge er: En blækk føkking sjittmettaller har ingenting å bevise me musikk-bråkeli-bråk, følgeli digger di å hinte te sin egen tøffhet me en produksjon som er så ræva som muli. Om blækk føkking sjittmettell-besetninga er trommer, bassgitar, gitar, gitar å vokal eller trommer, bassgitar, gitar, gitar, gitar, gitar, sologitar å vokal spiller ingen rolle, da lyden er så bedriten at du uansett ikke ville høre forsjell.

Di kalte de ivil. Di kalte de tru nårvidsjen blækk mettell.

Så lenge jei må sitte her nede å råtne på rot, tar jei jerne en yberdose føkking sjittmettell te frokost. Allerhelst vil jei høre på di som har skreve sanger om mei. Gla for alt jei får, jei. A komponistene har di fleste glemt mei. Etter V å Gairr’en er de ikke mange som har tenkt på gamle Enøye. Olav Anton Thommessen har skreve no frilynt klaverklonking som heter ”Edda-da”, me utsnitt a Håvamål, den høyestes tale. Nånei, jei sku nok jerne hatt mer odal orkestermusikk i hylla, men de får være. De er uansett gått å vite at jei lever i beste velgåene blant di såkalt rytmiske musikera. Di islannske påppfolka Siggur Ros har jort et uforligneli verk som heter ”Rafngalder Odins”, sammen me komponisten Hilmar Ørn Hilmarsson å kvedjamannen Steindor Andersen. I Steindors mørke stemmebånn hører jei mitt eget vesen, seilene på en seng a di fineste strykerhår. Ellers er de jo ikke te å komme bort fra, at de er føkking sjittmettallera som jør mest for Odins memetiske overlevelse. Jei kan nevne bænn i flust å fleng, blække som ublække: Ønnliisjt, Mænovår, Immårtel, Ensleivd, Busjum, Einherjer, Bættåri. De jei nevner her er bare et besjedent utvalg a den store mengden føkking sjittmettellbænn som har spelt å songe om mei.

Litt a grunnen te at føkking sjittmettellbænna er så frykteli fryktinnjytene tøffe er at di ser ut som di uflidde einherjene jei har te bors i Valhall. Di fleste bråkelimusikera har langt hår å sjegg, å uvaska hår er bedre enn vaska. En viking ska’ke lokte som en blomstereng. Sånn er de bare. Me ram å stram lokt er de apsolutt lettere å skremme vanne a skrokkefitta! Å sjølsakt jelper de me non bloflekker. Di som har litt luft mellom øra sjønner at her er de blækk føkking sjittmettallera som er enerådene, ikke fordi di sitter i fengsel for å ha sjørt for fort, håneida, men fordi di har jort no ont å biggtaim ivil. Jei kan nok gå så langt som å si at i dagens Midgard er de blækk føkking sjittmettallera som er mine barskeste berserkere. Dessverre går di ikke i bjørnesjinn, så berskerkere kan di strengt tatt ikke være. Men om jei kunne senne di non vennlie linjer her fra Valhall, så måtte de være at de finnes non goe alternativer te bjørnesjinn. I den norske nasjonalhirden bruker di for eksempel et hodeplagg som kalles ”bjørnefitte”. Me ei bjørnefitte på hue står blækk føkking sjittmettalleren plutseli et kvintekvantesprang nærmere berserkerstatus. Å hete ”Bjørn” te fornavn jelper åsså, alternativt ”Björn”, ”Bjørnar”, ”Bjarne”, ”Lillebjørn”, ”Storebjørn”, ”Bjørnhild” eller utenlannsk ”Urs”, ”Ussr”, ”Ursula”, ”Burno”, ”Bruno”, ”Bert”, ”Bertil”, ”Berlinius”, ”Engelbert”, ”Boris”, ”Borat”, ”Loup”, ”Louis”, ”Lupo”, ”Lupus”, ”Båi Dsjårdsj”. Sjølsagt er de åsså storvilt å hete ”Volf”, ”Volfgang”, ”Ulv”, ”Tulv”, ”Trulv”, ”Fulv”, ”Lilleulv”, ”Storeulv”, ”Ulf”, ”Ulfgang”, ”Ravn”, ”Ravi”, ”Rafn”, ”Rafnhildur”. Å mens jei er inne på Rafn, så finnes de faktisk en islannsk filmmann, kvikmyndagerðarmaður kaller di de, som heter Rafn, å han har laga flere filmer me mei, ”Ravnen flyr” å ”I ravnens sjygge”, samt serien ”Den vite viking”. På dårlie dager sitter jei foran innsynssjermen å leiter etter filmer å komposisjoner som omhandler mei sjøl. Kan’ke akkurat si de jelper på humøre, å sammenligne mitt nåværene sell me den guden jei engang var. Fyttifitta, triste greier!

Like etter at jeg lot Tor å Øksa vite vor dårlie bænnavne ”Nidhogg” var, kom di to pubertetsvikingene rekene me et nytt forslag, om muli enda verre: ”Valhall Fyllharmoniske Selskap for Hammer å Øks”! Fordi di visste at jei offisielt er hekta på orkestermusikk, prøvde smartingene sei me en ny å liksom mer sofistikert vri. Jei sa, at om dere vil drite dere vraltene vannrett ut, værsego å bimaigest, for jei visste at de var flere enn jei i denne triste gudegrenna som jerne sku hatt no å le sei enda mer fillete a! Di to tonekrigerne lot sei ikke affisere me mine innsigelser, di jikk like gått i studio å spilte inn et morkent møkkaverk a ei plate, ”Me hammer å øks mot røkla!”, som fikk en styggeli syrli anmellelse i Åsgårdsposten. Da skreiv Øksa et tilsvar som har mora Brage å mei i lang ti etterpå.

- Odin,
”Gudenes fall”.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Kom over et morsomt ett her om dagen. Tror det er Shakespeare som har det:

"Den som drikker mye vin sover godt. Den som sover synder ikke. den som ikke synder, blir salig. Ergo, den som drikker mye vin blir salig."
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Dette sitatet blir brukt som start på den siste delboka i "Red Seas under Red Skies" av Scott Lynch.
"Hard pressed on my right. My center is yielding. Impossible to maneuver. Situation excellent - I am attacking."

--Ferdinand Foch-- at the Battle of the Marne
Coolness 8)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

*Humre, humre* Den var god.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lilla My
Soldat
Soldat
Posts: 39
Joined: Wed Jul 12, 2006 22:52
Location: Frankrike

Post by Lilla My »

la Norvège était très forte pour sécréter les cerveaux fêlés.
Det blir litt vanskelig å oversette, men jeg skal prøve uansett :
Norge er veldig flink for å utskille knuste hjerner
(fêlé = gal)

Henri Quéffelec i Convoi pour Oslo.

Denne boka er virkelig :oops: ... Jeg kunne sitere mange andre setninger men det blir langt å oversette. Så kan dere få en ide om hvordan noen franskmenn ser på Norge...
(for å forklare hvorfor jeg leste denne boka må jeg si at jeg skriver min hovedoppgave om Norges bilde i den franske litteraturen ;))
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Har noen gode sitater fra skolen min nå. Det er engelsk lærern min som har sagt det på engelsk, så jeg skal prøve meg på å skrive engelsk (uten rettskrivingsprogram)
Mari - her, Sara - her Jacob " He's sick" Læreren" Thats way it is so quiet
her!"
Og siden sannsynligheten for at noe av dette var riktig tar jeg det på norsk også.
"Mari"
- Her
"Sara"
- Her
"Jacob"
- han er syk!
" Å, det er derfor det er så stille her i dag!"

Ellers en annen en. Under en fremføring i samfunnsfag hadde vi power point, og til å skifte mellom bildene hadde vi en datamus med lang ledning. Det var her jeg klarte og prestere å si
" Hvem tar ansvar for musa!" :oops:
Klassen lo godt da.
Som vann til tørst strupe
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Indecision may or may not be my problem

Jimmy Buffett
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

"It didn’t violate norms so much as shit on them. (See what I did there?)"
- Scott Adams
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply