Planer for sommeren?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Planer for sommeren?

Post by Terje »

Noen som skal noe spesielt i sommer?

Selv skal jeg jobbe sånn ca. annenhver uke. Begynner om 11 dager, og om 5 dager drar jeg hjem, til et sted som ikke har internettforbindelse (telefonlinja er så dårlig at det ikke engang funker med 65k :roll: ). Så det kommer til å bli en lang sommer i isolasjon...

Men en. Jeg kan i alle fall trøste meg med at jeg har verdens beste sommerjobb! :D
Bjørnstjerne Bjørnson vokste nemlig opp på prestegården i kommunen jeg gikk på ungdomsskole i, og dette har gitt grunnlag for en hel lite turistindustri basert på ham. Og jeg er omviser. Hver dag, hele sommeren, går jeg rundt og forteller turister om BBs liv og levnet, samt litt om selve gården, som har en historie som strekker seg tilbake til bronsealderen.

Men det er ikke dette som gjør det til verdens beste sommerjobb. Nei, det som gjør den så uovertruffen, er at

1) det nesten ikke kommer folk :lol:

og

2) det ikke er noen overordnede som henger over meg hele dagen for å skjekke at jeg gjør jobben min. :D :D :D

Dette betyr selvfølgelig at jeg kan tilbringe dagene i solveggen, med ei gd bok eller 15.

Noen andre som har planer?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hehe...

Som deg skal jeg dra hjem, og "hjemme" er et sted, heldigvis ikke uten internett, men uten bredbånn... huffffff....

Men jo, jeg skal jobbe to jobber så mye jeg bare kan! Rett og slett jobbe revva av meg! :D Og så skal jeg ti dager til utlandet med noen venner. Artig Artig Artig...
Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Må male garasjen. :(
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Godt å høre at du skal ha det gøy! :D

Jeg skal forøvrig, i tillegg til det jeg nevnte over, også sannsynligvis på en konsert på Moldejazz, forhåpentligvis Lauryn Hill. Men da må jeg vel begynne å få bestilt billetter snart...

Og i posten min over mente jeg selvfølgelig 56k, ikke 65... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

hørtes ut som en genial jobb!

skal en uke til london med et par gode venner :D ellers er alle planer litt flytende og uklare enda. blir nok mye til at jeg tilbringer dagene på stranda. og i vannet hvis det blir ordentlig varmt.
skal nok ri endel. holder på å ri inn en liten babyhest.
sånn for å tjene noen kroner har jeg påtatt meg oppdraget å male bestemors hus. ble.. kjedeligere jobb finnes det ikke..

også må jeg lese økonomi. må ta det som privatist, siden jeg gikk på sånn spess linje i førsteklasse, og ikke hadde det da. hvis ikke jeg leser det i sommer og får gått opp til høsten, får jeg eksamen midt i russetida. ikke aktuelt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Husk søknadsfristen 15. spetember! Kjæresten til søstra mi har glemt søknadsfristen to ganger på rad nå, og har derfor gått i snart et år uten å gjøre noe...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

ja, jeg vet. var på grunn av den at jeg ikke fikk gått opp denne våren heller. sånne dumme søknadsfrister... :(
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Stine wrote: skal en uke til london med et par gode venner :D ellers er alle planer litt flytende og uklare enda. blir nok mye til at jeg tilbringer dagene på stranda. og i vannet hvis det blir ordentlig varmt.
Høres ut som du skal ha det artig! :P
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Ceres wrote:
Stine wrote: skal en uke til london med et par gode venner :D ellers er alle planer litt flytende og uklare enda. blir nok mye til at jeg tilbringer dagene på stranda. og i vannet hvis det blir ordentlig varmt.
Høres ut som du skal ha det artig! :P
fordi planene er flytende? :?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Stine wrote:
Ceres wrote:
Stine wrote: skal en uke til london med et par gode venner :D ellers er alle planer litt flytende og uklare enda. blir nok mye til at jeg tilbringer dagene på stranda. og i vannet hvis det blir ordentlig varmt.
Høres ut som du skal ha det artig! :P
fordi planene er flytende? :?
Hehe... kanskje litt trønder-intern... Flytende planer betyr som regel selskap uten KrFere og andre avholdsfolk.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Han henviser vel til alkoholholdige drikker som ved et noe forhøyet konsum, kan føre til en noe spesiell opplevelse.

Skal jobbe i hele sommer på en psykriatisk sengepost. Jobben går i hovedsak ut på å være sosial og det innebærere som oftest kinoturer, bowling, bading med mer. Ikke akkurat en avskrekkende opplevelse.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Ceres wrote:
Stine wrote:
Ceres wrote: Høres ut som du skal ha det artig! :P
fordi planene er flytende? :?
Hehe... kanskje litt trønder-intern... Flytende planer betyr som regel selskap uten KrFere og andre avholdsfolk.
haha.. åja :P
tja, det blir nok endel festing også. og krf'ere og avholdsfolk tro rjeg ikke jeg kjenner noen av.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Treveler wrote:Han henviser vel til alkoholholdige drikker som ved et noe forhøyet konsum, kan føre til en noe spesiell opplevelse.

Ceres
Aes Sedai

Kvinne... :)
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Åhhh, hehe, beklager! :D
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Treveler wrote:Åhhh, hehe, beklager! :D
Jeg får vel muligens tilgi, da... hehe... :)
Post Reply