Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Filmer

Post by Ceres »

Noen som har sett/skal se noen artige filmer? Skal se Mr. and Ms. Smith i kveld. Gleder meg. Håper den lever opp til forventningene...

Ellers er det ikke så lenge sider jeg så star wars ep. 3 og Hostige.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Skal på kino i kveld å se den jeg også. Gleder meg! :)

Ellers har det blitt svært lite kinogåing på meg det siste året. Er litt skuffet over det...
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Blir nok mykje kino på meg i august og september ettersom eg ikkje har tilgang på kino i sommarferien og eg gjerne vil sjå både Hitchhiker's (med minimale forventningar, men likevel), Batman Begins (med enorme forventningar til alt bortsett frå å sjå nokon i Batmandrakta i live action. MÅ bli cheesy), Fantastic Four (med gedigne forventningar til Doctor Doom og sånn heilt ok innstilling til resten), Mr & Mrs Smith og eit par til som eg ikkje for mitt bare liv kan hugse titlene på akkurat no.

Og så kjem det jo gøyale filmar for ein nerd som meg i åra framover: Narnia, Spider-man 3, X-men 3, Hulk 2, Punisher 2, Zorro 2, Superman Returns... mykje som kan bli bra i fantasy/sci-fi/adventure/superhelt-sjangrene framover. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Går jo ikke på kino for å se hva som helst... (Les spiderman 3, hulken 2 etc...) Enkelte ting kan man ta seg retten til å laste ned! Eller eventuelt låne på dvd.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

kino er jo så in i helvetes dyrt :cry:
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Dyrt, ja, det er det, men eg verken røyker eller drikk alkohol, og noko moro utover Colaslurking må ein jo ha. :P
Ceres wrote:Går jo ikke på kino for å se hva som helst... (Les spiderman 3, hulken 2 etc...) Enkelte ting kan man ta seg retten til å laste ned! Eller eventuelt låne på dvd.
Hulk 2 blir nok dårleg, ja, om eineren er noko å dømme etter, men om ein fyrst skal sjå den må ein sjå den på kino, ettersom 90% av filmen ville forsvinne om ein tar bort spesialeffektene ein får best utbytte av der. :P

Spider-man 3 vil eg ikkje høyre nedsettende prat om - 2eren var ein ekstrem opptur, eg hadde rekna med dei skulle klusse til alt og så laga dei ein film som grusa einaren totalt. Så difor tillet eg meg å håpe på like høg kvalitet i trearen. Ville sagt det samme om X-men 3 hadde det ikkje vore for alt klusset som har vore med regissørbytte og drit, men håper er ikkje dødd ut der, heller.
Folk har ein tendens til å avskrive filmar som dårlege dersom dei får eit nummer bak tittelen, men den tida der ein laga sequels for å pumpe meir pengar ut av eit konsept er i ferd med å forsvinne - no for tida har dei fleste filmar av denne typen eit utkast til ein oppfølgjar klart i det den fyrste er ferdig, i fall den skal slå an. Dei er planlagd på førehand i mykje større grad, og er ofte langt meir seriar av filmar enn rekkjer med enkeltfilmar som tildeldigvis har samme hovudperson.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Var og så Kingdom Of Heaven for ei ukes tid siden. Mulignens den beste filmen jeg har sett på kino i år. Den hadde bortimot alt: Action, historie, moraliserende feel-good-øyeblikk, og en hel haug med andre ting jeg elsker å se på film. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

terje wrote:Var og så Kingdom Of Heaven for ei ukes tid siden. Mulignens den beste filmen jeg har sett på kino i år. Den hadde bortimot alt: Action, historie, moraliserende feel-good-øyeblikk, og en hel haug med andre ting jeg elsker å se på film. :)
Filmen var for typisk synes jeg. For kald. Orlando Bloom var rimelig okey for en gangs skyld (utenom LotR da, da var han god, men ellers... huff...) Men de drepte jo tross alt den eneste virkelig dyktige skuespilleren (Or. Blooms far) nesten med en gang filmen starta. Hva er det for noe?

Firer.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

For kald?
Det eneste jeg husker som kan ha gjort den berettiga til en slik beskrivelse, var at det av og til kunne virke som om de forsøkte å presse litt for mye inn i filmen, noe jeg følte at ga den en noe halvgjort stemning, i og med at de ikke fikk konsentrert seg nok om deler av handlinga før de måtte videre.

Men kald som i "følelseskald"? Nei.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Ceres wrote:
terje wrote:Var og så Kingdom Of Heaven for ei ukes tid siden. Mulignens den beste filmen jeg har sett på kino i år. Den hadde bortimot alt: Action, historie, moraliserende feel-good-øyeblikk, og en hel haug med andre ting jeg elsker å se på film. :)
Filmen var for typisk synes jeg. For kald. Orlando Bloom var rimelig okey for en gangs skyld (utenom LotR da, da var han god, men ellers... huff...) Men de drepte jo tross alt den eneste virkelig dyktige skuespilleren (Or. Blooms far) nesten med en gang filmen starta. Hva er det for noe?

Firer.
synes orlando bloom var horribel, som vanlig, jeg. visst var han god i lotr, men alt han har gjort senere har vært noe dritt.
kingdom of heaven var en helt grei film, i mine øyne. satte ikke akkurat noe varig inntrykk...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ikke at jeg vanligvis hopper i taket av Blooms ferdigheter (han er jo på det beste en middelmådig skuespiller), men i KoH synes jeg ikke han var så verst...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

mreh. synes hele han lyser av pingle og fløtepus. har ingenting å gjøre i rollen som tapper krigshelt, spør du meg.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Re: Filmer

Post by Eivind »

Ceres wrote:Noen som har sett/skal se noen artige filmer? Skal se Mr. and Ms. Smith i kveld. Gleder meg. Håper den lever opp til forventningene...

Ellers er det ikke så lenge sider jeg så star wars ep. 3 og Hostige.
Tror vi adminsene skal se Mr. and Ms. Smith på søndag, regner med at den er bra, men du får si ifra hvis den er skuffende dårlig!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Stine wrote:mreh. synes hele han lyser av pingle og fløtepus. har ingenting å gjøre i rollen som tapper krigshelt, spør du meg.
Tja. Synes han passa bedre som Sir Baldrian (eller hva det nå var han het) enn han passa som Legolas...

Jeg mener, en blond skogsalv!?
Hva er det for noe da? :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

det er den generelle oppfatningen store deler av verden har av alver. :P sadly enough
Post Reply