Page 1 of 14

Filmliste – Top 10

Posted: Fri Jun 10, 2005 16:48
by Treveler
Min rangering:

1) Forrest Gump
2) The Shawshank Redemption
3) The Godfather
4) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
5) Once upon a time in the west (C'era una volta il West)
6) Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
7) Pult Fiction
8.) The Matrix
9) The Straight Story
10) Trainspotting

10 filmer alle med et snev av filminteresse MÅ se! 8)

Posted: Fri Jun 10, 2005 18:01
by Stine
1. requiem for a dream

...ok, har ikke så mange sånne absolutt favorittfilmer.. men det går mest i disney-klassikere :P men requiem for a dream må alle se. :)

Posted: Fri Jun 10, 2005 18:29
by Loki
Å finne ein absolutt favoritt er vrient, og eg klarar neppe lage ei slik liste utan å sette meg ned i ei veke og kun sjå favorittfilmane mine, ta notatar og samanlikne. Antek FotR kjem veldig høgt, i alle fall.
Stine wrote:...ok, har ikke så mange sånne absolutt favorittfilmer.. men det går mest i disney-klassikere :P m
Whee, my kind of girl.

Posted: Fri Jun 10, 2005 18:53
by Terje
Loki wrote:Å finne ein absolutt favoritt er vrient, og eg klarar neppe lage ei slik liste utan å sette meg ned i ei veke og kun sjå favorittfilmane mine, ta notatar og samanlikne. Antek FotR kjem veldig høgt, i alle fall.
Samma her.

Men noen som må med kan jo nevnes:
The good, the bad and the ugly
(uff, dette hadde vært mye enklere hvis jeg faktisk hadde sett DVD-hylla mi :lol: )
La Femme Nikita
Den fantastiske Amelie fra Montmatre
Chokolade
LotR - FotR Og resten, men denne er klart best)
Ulvenes brorskap
Fight Club
Citizen Kane
Elisabeth
Platoon
Pulp Fiction
Reservoir Dogs
Alle Star Wars filmene (hvis de regnes om en film :lol: )
Spinal Tap
Master and commander
The Stepford wives
Lemony Snicket - en serie uheldige hendelser
LOOP (kanskje en av de beste jeg har sett)
Sleepy Hollow
From Hell
Kingdom of Heaven


Jeg har sikkert glemt en hel bønsj nå, og dette var jo langt flere enn 10... men men. :D

Posted: Fri Jun 10, 2005 18:55
by Stine
Loki wrote:
Stine wrote:...ok, har ikke så mange sånne absolutt favorittfilmer.. men det går mest i disney-klassikere :P m
Whee, my kind of girl.
:D

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:00
by Eivind
Kan nevne tre filmer jeg kommer på i øyeblikket:
The Matrix
A Night at the Roxbury - Komedie, med bra soundtrack
The Boondock Saints - Kul action

2ern 3ern av matrix var ikke så bra, men skal laste ned en versjon hvor de to er klippet sammen og kuttet med 90 min, den må være bedre!

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:08
by Terje
Kan den bli bedre når den er kortere? :?

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:12
by Ceres
Eivind wrote:Kan nevne tre filmer jeg kommer på i øyeblikket:
The Matrix
A Night at the Roxbury - Komedie, med bra soundtrack
The Boondock Saints - Kul action

2ern 3ern av matrix var ikke så bra, men skal laste ned en versjon hvor de to er klippet sammen og kuttet med 90 min, den må være bedre!
The Boondock Saints? Hm... Blant de beste jeg har sett? Nope. Men bra. Enig med det.

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:12
by Eivind
Ja, når man kutter ut de dårlige delene ;)
Matrix Dezionized - a special fanmade edition of Matrix - Reloaded and Matrix - Revolutions.
We got the idea, when we finally watched Matrix Revolutions and couldn't believe, how bad it was, pathetic, without purpose.
The most important thing is, to realize wht is wrong, why is this movie not working, what makes it so bad. We decided that the complete plot string about Zion and Zion's battle against the machines was rather distracting from the main Matrix plot than improving it in any way. So we edited both DVDs, took out plenty of scenes, wherever needed and made a new edition, about 90 minutes smaller (the length of an entire moive, yes) and combined them to one final Matrix chapter.

What you get is a complete story, the story of Neo and his being the one. Plenty of people already watched this and the feedback was nothing but great. Still w had to redo the thing over and over again, just to get rid of possible flaws, bad cuts or whatever seemed unnecessary to us.

Of course you can have a different opinion. And if you do and still like the idea of a better Matrix 2 movie, make your own edition and let watch it.

Choice is the problem of the Matrix universe, but choice is the thing that means freedom for us. We all like to be able to choose between editions and switch to the one we like best, no matter who has created it.

This is not meant to take any credit from the great Wachowski brothers, we admire your work, we are not interested in credit at all and absolutely not in making profit or money. Our interest is to improve an already existing work of art. See for yourself, decide for yourself.

When it comes to fanmade editions, people think of bad quality or jokes being made, but this one is like our other works serious. Watch out for:

Hannibal - hannibalized edition (Starlings part is reduced big time and many deleted scenes were added to the movie)

Star Trek Kirkless Generations (Generations without Captain Kirk)

coming soon:
28 days later - soldier redux edition

the CBB group

The DVD with subtitles, chapters, trailer, teaser and animated menu will be released soon.

Watch out.

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:15
by Terje
Høh, den hørtes jo faktisk bra ut jo! :D

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:22
by Eivind
Den finnes på corruptlogic trackeren.

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:44
by Loki
terje wrote: Men noen som må med kan jo nevnes:
(...)

Jeg har sikkert glemt en hel bønsj nå, og dette var jo langt flere enn 10... men men. :D
Du må då ha med Indiana Jones-filmene! Den fyrste og siste, i alle fall, toeren (eineren om ein ser på den indre kronologien) er jo heller middelmådig etter flystyrten i byrjinga av filmen.

Må forresten få nemnd "Entrapment" - ein film som strengt tatt ikkje er stort betre enn "heilt grei", men ettersom både Sean Connery og Catherine Zeta-Jones spelar i den, den har masse kven-lurer-kven-element (som eg elskar), og den for ein gongs skuld er ein tøff actionfilm der dei "slemme" er hovudpersonane så er den klistra til hjernen min som "BRA!". :lol:

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:46
by Terje
Indiana Jones! Jaaaaaa! :D

The Last Crusade er jo en av de beste eventyrfilmene som finnes, og The Lost Ark er heller ikke dum. Er som deg skeptisk til Temple of the Damned...

Posted: Fri Jun 10, 2005 19:54
by Loki
terje wrote:Indiana Jones! Jaaaaaa! :D

The Last Crusade er jo en av de beste eventyrfilmene som finnes, og The Lost Ark er heller ikke dum.
Er som deg skeptisk til Temple of the Damned...
Ja, den er ein grei actionadventure-filmting, men den gir liksom ikkje heilt Indiana Jones-kjensla - han er for macho og sjølvsikker, og det foregår for kort tid før "The Lost Ark" til at eg kjøper at han skal ha blitt så forandra som person. Sjå forskjellen på Indy i siste scene i "Temple" og Indy som ser på dei forelskede studinene i byrjinga av "Ark" - det der er ikkje samme mann! :lol:

Men Crusade er herleg - eg er litt bitter over å ha sett filmane i rekkefølgja dei blei laga i staden for rekkefølgja dei foregår, for då ville eg fått ein langt meir stigande kvalitetskruve og kvar film ville vore ein gledeleg overraskelse, og "Temple" ville vore ei heilt grei byrjing. Å sjå den etter "Ark"... det må jo bli nedtur.

Posted: Fri Jun 10, 2005 20:12
by Terje
Er det forskjeller i rekeefølge på utgivelse og i-filmen-kronologisk rekkefølge? :shock:

Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg, selv om jeg har lurt på hvorfor mine VHS-utgaver av filmene er så pussig nummererte... :roll: