nytt underforum?

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ikke for min del, jeg har intet ønske om å bli forfatter, men ser jeg mange rettskrivingsfeil så må dere regne med refs. Rettskrivingsfeil er en pain for øyet, fordi det er leit at så mange ikke klarer å skrive riktig. Hvis man har dysleksi så opplys i så fall om det.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

... kom dere noengang frem til en konklusjon? regner i såfall med at den var negativ, ettersom det ikke har skjedd noenting.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Eh ja, hva skjedde egentlig? :) Nei tror vi i felleskap fant ut at det ikke var nok å bygge et slikt underforum på, i tillegg til å svekke WoT-delen.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Siden forfatterforum-ideen ble rettmessig (mener jeg) lagt død, så har jeg et forslag til et annet forum.

Det jeg kunne tenke meg er at, om mulig, det ble opprettet et sub-forum for Andre Bøker, som kunne fungere som et hjelpemiddel for alle de nordiske fantasy-freaksa. Det var slik jeg fant dette forumet. Jeg søkte etter norske anbefalinger/bokmeldinger av fantasy/Sci-fi bøker og jeg endte opp med å lese en god del av Andre Bøker. Det tok tid, det var rotete, og jeg er sikker på at man kunne gjort det enklere for folk ved å opprette et slikt sub-forum.

Et alternativ kan være en bokmeldings-tråd/er, men den/de må i så fall beskyttes mot alle typer spamming.

Hva synes dere? Skal vi være med på å hjelpe Norge og Skandinavia å finne god fantasy?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg syns det er en strålende idè med et slikt sub-forum. Om alle de gode fantasybøkene kunne fått en ordentlig bokanmeldelse ville det vært flott. Jeg er sikker på at alle på forumet kan klare å ta hensyn til nulltoleranse på spamming på de trådene ( :P ).

Så om jeg for eksempel hadde lest "Magician" av Feist (snart ferdig :lol: ), kunne jeg skrive en bokanmeldelse på den. Så kunne dere andre sette spørsmål ved det jeg har skrevet, og sammen lagd en mye bedre anmeldelse enn den som var i utgangspunktet.

Jeg er helt for det forslaget :D
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Om ikke underforum, så hvertfall "registrert" de fantasybøkene som diskuteres her med fantasy eller noe lignende?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Skal diskutere det med Eivind og Simen når de får en frihelg ;).
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Herregud, det trengs da ikke et eget forum for sånt!

Det opprettes ganske enkelt en tråd i "Andre bøker" for hver "anmeldelse", e.l., samt en tråd utelukkende med lenker til disse "anmeldelsestrådene". Denne siste tråden prioriteres.

Enkelt som pokker, og fleksibelt, i tilfelle systemet ikke funker og Admins vil kvitte seg med det.


EDIT: Ideen var dog strålende. Herlig opplegg for en utvidelse av forumet. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Ja jeg synes ikke vi trenger et underforum, men håper at det ikke stopper noen å være kreative eller å lage anmeldelser (lurer fryktelig på hva Moiraine Sedai får ut av boken).

Og jeg er helt sikker på at om Stine med fler skulle ha lyst på en poetisk del i forumet kunne vel det lages? Jeg skulle gledelig lest (kanskje mer) i en slik del.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Terje wrote:Herregud, det trengs da ikke et eget forum for sånt!

Det opprettes ganske enkelt en tråd i "Andre bøker" for hver "anmeldelse", e.l., samt en tråd utelukkende med lenker til disse "anmeldelsestrådene". Denne siste tråden prioriteres.

Enkelt som pokker, og fleksibelt, i tilfelle systemet ikke funker og Admins vil kvitte seg med det.


EDIT: Ideen var dog strålende. Herlig opplegg for en utvidelse av forumet. :)
Jeg er ikke for et "eget forum" for anmeldelser, men et nytt system der de blir mer oversiktlig for folk flest som ikke følger med på våre lesevaner, og ikke gidder å finlese fem-seks tråder for fantasy-tips.

Dette gagner hele siden og vil bidra til en viss økning i aktivitet, siden den siste WoT-boka ser ut til å dra i langdrag før den utgis.

Jeg synes forøvrig at Terjes idee virker utmerket. Kanskje en OCC-tråd om anmeldelsene hadde vært et fint tillegg, slik at man kunne få kritikk o.l. pluss at ting kunne føyes/fjernes til/fra anmeldelsen.

Et avstemmning-system som sier ifra om du er enig i anmeldelsen hadde også vært toppers!

P.S: Kjekt å se at dere likte ideen :D
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Jeg liker forslaget til Terje, tror dette kan øke kvaliteten på Andre Bøker, som må sies å være vårt mest rotete og minst modererte kategori.

Ettersom både Eivind og Simen er i militæret, og jeg har ansvaret for en god del nå, hadde det vært fint om noen kunne tenke seg å sette dette ut i live, og moderere forumet - slik Terje gjør på rollespill-forumet. Dette må være en erfaren bruker av forumet, som er dedikert til oppgaven.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Da synes jeg at Loki (om han gidder, og har tid) er det beste valget. Han er erfaren, og vil sikkert dedikere seg til oppgaven. Han er jo ellers av høyeste rang slik som Terje :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Wolfbrother wrote:Da synes jeg at Loki (om han gidder, og har tid) er det beste valget. Han er erfaren, og vil sikkert dedikere seg til oppgaven. Han er jo ellers av høyeste rang slik som Terje :D
Ja, Loki ville vært ett naturlig valg, men spørsmålet er vel heller om han har tid til det, og vil ta seg tid til det. Ellers er vel andre aktuelle kandidater incanus. Det er sikkert flere også, men jeg vet da ikke jeg.

Ellers har jeg sikkert for lite å gjøre uansett, så om mengden mener jeg er kvalifisert så kunne vel jeg tatt på meg noe slik.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Brækar har min støtte, selv om det hadde vært mest naturlig at Loki tok på seg oppgaven. Men hvis han ikke vil, vær så god, sauis. :D
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Lothair Mantelar wrote:Brækar har min støtte, selv om det hadde vært mest naturlig at Loki tok på seg oppgaven. Men hvis han ikke vil, vær så god, sauis. :D
Selvfølgelig skal Loki ha førstestemmen. Det er da ikke tvil om annet.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply