Page 1 of 5
Den store musikksjanger-avstemningen
Posted: Sun Jun 18, 2006 0:25
by Ayreon
Dette her er da den store sjanger-avstemningen.
Jeg har prøvd å ta med alle sjangere, men hvis du savner noe, er det fordi det ikke ble plass.
Gjerne si hvilke band du liker best.
Selv liker jeg mye rart, så det er vanskelig å si. Men jeg tror jeg liker prog. rock best, eller kanskje Funk.
Posted: Sun Jun 18, 2006 0:32
by Sauegjeteren
Hmm. Jeg landa tilslutt på blues. Jeg kan ikke gi noen god forklaring på det, men det er vel bare slik. Alternativet var hard rock. Jeg savnet imedlertid ragtime og jazz. Men det er sikkert greit dette her.
Posted: Sun Jun 18, 2006 0:57
by Kjetil
Stemte rap, av den grunn av at det er det jeg har hørt mest på opp igjennom. Nå hører jeg mer på rock enn rap, har vel blitt litt lei.
Posted: Sun Jun 18, 2006 1:32
by Wolfbrother
Stemte rock, og når jeg sier rock mener jeg ikke bare harde låter, men mye rolig å bra. Hører mye på det, kan nevne Red hot chilli peppers, og The cure.
Posted: Sun Jun 18, 2006 1:42
by Simen
Jeg la til Indie og valgte det, selv om jeg hører på mye rock, progressiv rock og noe metal.
Posted: Sun Jun 18, 2006 7:22
by Ceres
Landet på klassisk. De andre musikkstilene har noe for seg, for all del, men nydelig klassisk musikk er evig.
(Reagerte imidlertid litt på at du satt soul og jazz i samme katogori. Hehe...)
Hører nok mest på indie/rock til dagligdags, men dersom kunne ta med meg kun ett verk så ville nok det vært noen av Bethovens sonater.

Eller Chopins nocturner.
Posted: Sun Jun 18, 2006 9:33
by Akira
Jeg stemte seff på metall. OMG lissom. Men la meg da få spesifisere. Det det går i av metall hos meg er hovedsakelig black, death, viking, heavy og metalcore.
Posted: Sun Jun 18, 2006 13:06
by hansito
Savnet jazz, så det endte på rock.
Posted: Sun Jun 18, 2006 13:07
by Sauegjeteren
Står likestilt med soul

Posted: Sun Jun 18, 2006 13:09
by hansito
Jeg synes det er litt lite instrumentbruk i soul, men jøssda, visst er det brukbart.
Posted: Sun Jun 18, 2006 13:10
by Sauegjeteren
Jazz står likestilt med soul og funk i pollen altså.
Posted: Sun Jun 18, 2006 13:15
by hansito
Så det ikke, men jaja.
Posted: Sun Jun 18, 2006 16:56
by Lieungh
Tja, det ble jo metal, da. Men jeg hører på så mye rart at jeg ikke helt vet om det er riktig av meg

Posted: Sun Jun 18, 2006 16:59
by Wolfbrother
Hvem hadde trodd bok nerder var metal fans

Posted: Sun Jun 18, 2006 17:05
by Lieungh
Wolfbrother wrote:Hvem hadde trodd bok nerder var metal fans

Vel, det er jo en relativt vanlig myte at alle som leser Fantasy er enten supernerder som ikke hører på musikk eller metall/goth-folk. Så det er jo egentlig ikke så rart
