Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Bokhandelrunde!

Post by Siri Sedai »

Har kikket litt i hyllene i bokhandlerne (Alle i Kristiansand..tror jeg). Lette etter noe av det jeg har sett omtalt her. Martin og Erikson. uten å finne dem.
Ikke lenge sia var jeg i Ålborg. Der var disse i paperback på engelsk. Skulle visst ha kjøp med meg noen, men lurte da på om de fantes oversatt til norsk. Det var heller ikke noe som fortalte meg hvilken en var den første i serien( Erikson, den Book of fallen greia).
(Kosta 109 danske)

Så til poenget: Hvor kjøper dere hva, og hvor lett er det å få tak i, og til hvilke priser.

PS
Da jeg bestemte meg for å kjøpe WOT (innbundet på norsk), det blir jo litt penger, spurte jeg flere bokhandlere om å gi meg et tilbud på hele serien. Kan anbefales :D
Last edited by Siri Sedai on Sat Aug 26, 2006 12:15, edited 1 time in total.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Verken Erikson eller Martin er oversatt til norsk, nei. Dei fleste større bokhandler med utval av engelske fantasybøker har Martin i pocketutgåve, og Erikson er ikkje så veldig mykje sjeldnare, trur eg. Prisen ligg på cirka ein hundrelapp for boka for pocketene, om du skulle snuble over hardcoverversjoner må du nok opp over tohundre.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Da antar jeg du har handla noe på Amazon. Er det noe å spare på det da, hvis bøkene ellers er å få tak i?
Var inne å kikka, i forbindelse med at jeg lette etter en spesiell film som ikke finnes her. Det så ut til å ta laaaang tid, bli dyrt pg porto + toll og postens fortollingsgebyr. Eller hva?
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ja, Amazon er ikke det billigste. Men play.com derimot som ligger i England er meget bra. De er billige, frakt er gratis, og hvis du bestiller flere ting på en gang så sender de hver ting for seg slik at du aldri overstiger 200-kroners grensa, hvis det du bestiller er billigere enn 200 kroner. Dessuten er de veldig raske. 3-5 dagers leveringstid.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Ja nå testa jeg Play.com med en gang. Fant den filmen jeg lette etter, så da er det bare å vente og se hvordan det funker!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Siste bøkene jeg har bestilt er fra amazon.

Bestilte American Gods, og den derre Gardens of the Moon eller noe slikt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Hva endte du opp med å betale, og hvor lang tid tok det?
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Hvis dere bestiller fra Amazon, bruk gjerne linken på hovedsiden for å støtte driften av siden, vi får noen prosent provisjon.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Siri Sedai wrote:Hva endte du opp med å betale, og hvor lang tid tok det?
Bestilte bare for noen dager siden så har ikke fått dem enda. Det prisen angår får jeg komme tilbake til det når de kommer (så ikke etter). Bestilte mange bøker så er rimelig sikker på at jeg tjener på det. Vurderte ellers å legge til Newerwinter nights 2 i handle kassen (et spill). Har så lyst på det, men har egentlig ikke veldig god råd nå :|

Admins- skal huske det til senere.
Btw hva menes med penger til driften av siden? Er det slik at dere må betale bort reklame på siden og slikt?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Re: Bokhandelrunde!

Post by Kjetil »

Siri Sedai wrote:Har kikket litt i hyllene i bokhandlerne (Alle i Kristiansand..tror jeg). Lette etter noe av det jeg har sett omtalt her. Martin og Erikson. uten å finne dem.
Ikke lenge sia var jeg i Ålborg. Der var disse i paperback på engelsk. Skulle visst ha kjøp med meg noen, men lurte da på om de fantes oversatt til norsk. Det var heller ikke noe som fortalte meg hvilken en var den første i serien( Erikson, den Book of fallen greia).
(Kosta 109 danske)

Så til poenget: Hvor kjøper dere hva, og hvor lett er det å få tak i, og til hvilke priser.

PS
Da jeg bestemte meg for å kjøpe WOT (innbundet på norsk), det blir jo litt penger, spurte jeg flere bokhandlere om å gi meg et tilbud på hele serien. Kan anbefales :D
Leiter du etter Fantasy i Kristiansand, prøv Outland. Alt er riktignok på engelsk, men de har det meste.

Den ligger i mitt i markens, ved siden av Free Record Shop, i underetasjen til klesbutikken ved siden av Free Record Shop, ved siden av en frisør, litt vanskelig å finne, men enhver vendøl bør jo klare såpass.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Wolfbrother wrote:
Siri Sedai wrote:Hva endte du opp med å betale, og hvor lang tid tok det?
Bestilte bare for noen dager siden så har ikke fått dem enda. Det prisen angår får jeg komme tilbake til det når de kommer (så ikke etter). Bestilte mange bøker så er rimelig sikker på at jeg tjener på det. Vurderte ellers å legge til Newerwinter nights 2 i handle kassen (et spill). Har så lyst på det, men har egentlig ikke veldig god råd nå :|
Husk at det blir moms og tollgebyr hvis det koster mer enn 200 NOK.
Admins- skal huske det til senere.
Btw hva menes med penger til driften av siden? Er det slik at dere må betale bort reklame på siden og slikt?
Nei, pengene går til betaling av webhotell og evt. reklamering. Vi tjener ingenting på dette personlig.

Btw, vi har for den britiske Amazon, ikke den amerikanske. Mest naturlig å bestille derfra, frakten går raskere.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Outland er den bokbutikken du vil finne i Norge med best utvalg av fantasy, så har du sjansen så kjøp dem der.

Og siden jeg ble litt irritert på alle dere som skrev "eller noe sånt": "The Gardens of the Moon" av Steven Erikson er bok 1 av A Tale of the Malazan Book of the Fallen. Så følger Deadhouse Gates (som egentlig skulle vært nr. 3, og MoI nr. 2), Memories of Ice nr. 3 osv. Leser dere så langt kommer dere til å lese resten så de gidder jeg ikke skrive.

Jeg har aldri prøvd play.com, men kanskje jeg bestiller "Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch der... :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ja, Outland er helt klart beste "fysiske" butikk å stikke på. Der finner du alt. Oslo har to stykk Outland. En i Østbanehallen på Oslo Sentralbanestasjon og den andre er i Paléet i Karl Johns gate. Så hvis du tilfeldigvis skulle befinne deg i Oslo og har tid så popp innom dem. Det råder jeg deg til. :wink:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Re: Bokhandelrunde!

Post by Siri Sedai »

[quote="Kjetil
litt vanskelig å finne, men enhver vendøl bør jo klare såpass.[/quote]

He- he, ja hadde glemt outland. Men vet om den, kjøpte KOD der!

Lette vel mest etter bøker på norsk i første omgang. Skal ta en tur inn der neste gang jeg er på bytur.
Last edited by Siri Sedai on Mon Sep 04, 2006 22:09, edited 2 times in total.
Post Reply