Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

"Neverwhere" er trolig den eneste Gaiman boka som jeg ikke synes er spesielt bra. Jeg burde lese den på nytt slik at jeg innser at jeg tar feil.

Bestile meg noen egne julegaver fra Amazon:

"The Blonde" av Duane Swierczynski
"Book of Joby" av Mark J. Ferrari

Forhåpentligvis kommer de begge fram slik at jeg rekker å bli ferdig med dem før vi må tilbake til skolen. Bøkene er allerede blitt sendt, men den ene av dem (den som ble sendt en dag senere enn den andre) blir estimert til 4. januar 08. Merkeligt...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Perrin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Tue Jul 08, 2008 16:21

Post by Perrin »

Har ikk orket lese mer enn første side, men tenkte jeg bare skulle si ifra at amazon har en side som sender fra England Amazon.co.uk tror jeg

Bestilte 3 bøker derfra og det tok 6 dager så fikk jeg dem, kostet ikke mye heller (alle var pocket da) Og dere må huske på at det ikke er toll på bøker så kan godt lønne seg å kjøpe ting på amazon:)
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 172
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Nå har jeg handlet meg følgende bøker:

Richard Morgan - the Steel Remains (fantasy)

Joe Abercrombie - the Blade Itself, the First Law bok 1 (fantasy)

Christopher Paolini - Brisingr, Inheritance Cycle bok 3 (fantasy)

B. Andreas Bull-Hansen - Evercity, siste bok i trilogien om Evv Lushon (sci fi)

Sigrid Undset - Kristin Lavransdatter

Noen som har lest noen av dem? Jeg stirrer litt hjelpesløst på bunken og lurer på hvor jeg skal begynne. Forsalg? :)
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

"The Steel Remains" er ei helt grei epic fantasy bok i samme stil som Erikson og Abercrombie. Den har en ganske så god start og forfatteren kan virkelig å skrive, men dessverre ødelegges mye av inntrykket av en fryktelig middelmådig slutt. Når det er sagt, skal det også sies at den var ikke verre enn at jeg kommer til å lese oppfølgerne (det er en trilogi).

"The Blade Itself" av Joe Abercrombie er en finfin åpningsbok på en ellers veldig sterk trilogi der den siste boka, "Last Argument of Kings" ble utgitt i år. LAoK fikk en 9,5/10 på bloggen min, og det er det få fantasybøker som klarer. tBI er ikke av samme kvalitet, men den er absolutt lesverdig med en masse fine scener, selv om de to neste er mye bedre. Anbefales.

Har aldri lest Paolini eller Bull-Hansen, men har ikke hørt mye godt om dem. Paolini er jo en stående vits i de fleste internetforum, men det er jo til dels RJ også (mest for de fire siste bøkene). Sigrid Undsets bok er jo en norsk klassiker; jeg ville heller satset på den foran "Evercity" og "Brisingr".
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 172
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Bull-Hansen syns jeg er helt OK og Paolini er der for å avsluttes. Nederlag og ikke avslutte en påbegynt serie. :wink: Selv om jeg er litt usikker når det kommer til en hvis Gail Z. Martin...
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg har blitt litt inspirert av aktiviten her de siste dagene, så i dag gikk jeg like godt hen til bokhandelen og spurte om de kunne gi meg tilbud på de ni første bøkene, siden jeg har de siste to fra før. Og jeg får dem jaggu for bare 2500. Jeg er fornøyd.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Og der kan jeg stolt meddele at de er i hus, alle ni.

(Se og lær, folkens. Dette er dobbeltposting med mening, siden det er ei stund siden tråden ble oppdatert, og siden jeg kommer med ny info.)
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Men du kunne liksågodt, kopiert den gamle plosten din, slettet den, og limt alt inn i en ny.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Men det ble så mye stress akkurat da. Det er så mye mindre stress ellers.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Er forundret over at ingen har nevnt Twilight ennå. Synes å være en populær yngre tenårings fantasy. Leste ei reklameblekke med første kapittelet. Kanskje litt i skrivestil med Animorps.

Er det et poeng å lese den før filmen? Kan vel ikke være verre enn Paoline vel?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

I motsetning til Paolini så er jo dette et vanvittig populært fenomen, selv om jeg ikke er sikker på at fjortissjentene er de som bedømmer det mest likt meg sjøl. Vel, klisje går jeg jo ut fra at det er uansett.

Jeg er ganske sikker på at dette er en serie jeg skal vente i det lengste med å lese, siden den varmeste forkjemperen for serien jeg vet om, har "Den niende innsikt" som favorittbok. Nei, jeg husker ikke forfatteren, og det hadde vært best om jeg glemte boka også.

Endra: Ja, så tror jeg at denne serien er hypa opp på et slik vis at vi stolte fantasyfans ikke vil røre den, fordi den jo tross alt er kommersiell. :roll:
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Leste den første boka for en stund siden siden jeg ble anbefalt den som en god bok i samme gate som Harry Potter. Gjett om jeg ble skuffa. Uengasjerende og uinteressant. Forsåvidt ikke en så altfor dum idè bak boka, men utførelsen er ikke noe å skrive hjem om. Det kan jo selvfølgelig hende, som sikkert er greia, at det er langt mer en "jentebok" enn en "guttebok", om slike begreper i det hele tatt kan/er lov til å bruke(s).
Enda et bevis på at hypen ikke er til å stole på
Manbearpig
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 172
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Nå har jeg handlet inn R. Scott Bakkers nye bok the Judging Eye, som er første bok i The Aspect-Emperor serien, som er fortsettelsen av The Prince of Nothing trilogien.

Skal spare den til jeg drar sørover om en uke, vanskelig etter forventningene jeg har fra trilogien!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Ikke en bokhandelrunde akkurat, men kjøpte The World of Robert Jordan's The Wheel of Time i dag, også bare kalt The Guide, eller BWB(?).
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Big White Book<3
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply