Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Eerath wrote:Kom nettopp et signert eksemplar av "A game of thrones" i postkassen min, men med tanke på at jeg har 6 bøker igjen i WoT, samt litt Tolkien og Dan Brown, så blir det nok en stund til jeg får satt i gang med den.
Tsh den BØR går forran Dan Brown hvis du vet hva som er bra for deg ;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Shallis wrote:
Eerath wrote:Kom nettopp et signert eksemplar av "A game of thrones" i postkassen min, men med tanke på at jeg har 6 bøker igjen i WoT, samt litt Tolkien og Dan Brown, så blir det nok en stund til jeg får satt i gang med den.
Tsh den BØR går forran Dan Brown hvis du vet hva som er bra for deg ;)
Hehe, hadde faktisk planer om å skippe Brown ja :) Uansett så går Dan Brown sine bøker ned på en dag eller to.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Loki wrote:
Terje wrote:Jepp. Siden jeg neppe kommer til å klare å ta doktorgraden sjøl, må jeg nesten dytte mine kunste håp og drømmer over på neste generasjon.
Vel, du tek latinen, saa daa er det vel berre aa sikre A som masterkarakteren igjen?
Fordelen med NTNU: Går helt greit å søke stipendiatstilling med B, også, så lenge prosjektskissa er god. Og søstra mi oppfordres stadig til å søke i Oslo av en bekjent av henne som nettopp gjorde ferdig avhendlinga si der, selv om hun bare fikk B.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Vel, det lyder jo bra. Ikkje at det hjelper meg - ikkje snakk om at eg tek det aaret med latin eg ville trengt for aa kunne gjort noko som helst slags skikkeleg prosjekt for ei doktorgrad. :)


Skjoent om eg framleis saknar studiene like mykje naar eg runder tredve kan det hende eg proever igjen med ein master i engelsk i staden. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Engelsk er digg. Og her i byen hører jeg stadig om folk som begynner på doktorgraden i noe middelaldersk eller noe sånt, og finner ut at de må ta mer latin, slik at de gjør det ved siden av. Men det er vel helst folk som f.eks. har jobba med Nidarosdomen i drøyt ti år først... :P

Og tredve er jo ikke så lenge til! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

To fake a measure of on-topic-ness:

Sist gong eg var paa ein bokhandel kjoepte eg niks. Som arbeidsledig er det det einaste legitime alternativ, really. Dessutan har eg ei heil hyllerad med uleste boeker som allereie er betalt. Og det er berre paa denne sida av Atlanteren.

Terje wrote:Engelsk er digg. Og her i byen hører jeg stadig om folk som begynner på doktorgraden i noe middelaldersk eller noe sånt, og finner ut at de må ta mer latin, slik at de gjør det ved siden av. Men det er vel helst folk som f.eks. har jobba med Nidarosdomen i drøyt ti år først... :P
Joda, men eg VIL ikkje ta meir latin. Altfor kjedeleg. Basiskunnskapen er kjekk aa ha, men aa pugge og bruke den nok til at eg skal kunne lese avanserte tekster - det er ikkje verdt bryet. Skal eg bruke saa mykje tid paa aa laere eit spraak faar det jommen vere fransk.
Og tredve er jo ikke så lenge til! :D
Now, where did I put the number to the League of Assassins...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ah, slik å forstå. Særdeles forståelig. Tror det eneste som holder meg igang er at innføringskurset i grammatikk var greit, noe jeg mest tok for å få ståkarakter, og at tekstkursene interessante nok til at jeg ikke stryker med av kjedsomhet. Selv om det er på grensen i "Romerske historikere", men der har vi heldigvis mye artig sekundærlitteratur, riktignok med null relevans for eksamen, men med mye for videre studier.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

"In every job that must be done, there is an element of fun. Find that fun and - snap! - the job's a game!"
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Men ingen elements of fun i fransken, altså?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Bah, amazon kansellerte alt utenom "Bone"... men så var det jo strengt tatt bare "Bone" jeg hadde veldig lyst på.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Bone er ei nydeleg blanding av det beste av Carl Barks og Tolkien, saa du kan ikkje gaa feil der.

Terje wrote:Men ingen elements of fun i fransken, altså?
Sure there is, I just haven't found them yet. Damn that Poppins-woman.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hvor mye ble det til at du betalte for Bone, Lotta? Sjøl tror jeg at jeg har punga ut nærmere 800 kroner for de to hardcoverene jeg har glemt å avbestille fra Serieverket, og de er irriterende nok dessuten nummer 1 og 3...

Og Mary Poppins kan vel knapt klandres for at du ikke er i stand til å finne noe morsomt i fransk, Loki.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Terje wrote:Hvor mye ble det til at du betalte for Bone, Lotta? Sjøl tror jeg at jeg har punga ut nærmere 800 kroner for de to hardcoverene jeg har glemt å avbestille fra Serieverket, og de er irriterende nok dessuten nummer 1 og 3...
...Oedeland!
Og Mary Poppins kan vel knapt klandres for at du ikke er i stand til å finne noe morsomt i fransk, Loki.
BEVIS DENNE ABSURDE PAASTANDEN.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hele 118 kr, inlkudert frakt. Tror den koster det firedobbelte på Outland, så der kan jeg ikke klage.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Loki wrote:...Oedeland!
Tell me about it... :|
BEVIS DENNE ABSURDE PAASTANDEN.
Det kan jeg dessverre ikke, med mindre du kan bevise at du ikke er oppdratt av nevnte brite?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply