Stengning av tråder
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Stengning av tråder
Nå har jeg sett meg lei på at dere admins stenger gode tråder uten varsel. Derfor vil jeg opprette denne tråden til alles gode, slik at vi brukere kan bli klar over at vår tråd er i faresonen for å bli stengt. Så kan dere evaluere trådens utvikling løpet av døgnet, og så stenge den hvis dere ikke er fornøyde.
Jeg tenker spesielt på disse gratulasjons-trådene som har dukket opp. Hvis dere ser tendenser til noe slikt så gi en advarsel her, slik at vi stopper. Litt tiltro til oss må dere ha!
Jeg tenker spesielt på disse gratulasjons-trådene som har dukket opp. Hvis dere ser tendenser til noe slikt så gi en advarsel her, slik at vi stopper. Litt tiltro til oss må dere ha!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
enig med kjetil. admins pleier å gi oss en advarsel, om de synes tråden er viktig nok til å holdes i live, men ofte blir disse advarslene bare oversett, og da skjønner jeg at de stenger trådene.
må vel legge til at det er svært få konstruktive diskusjoner som blir stengt, og da bare fordi de er helt på vidda i forhold til temaet. og disse pleier da bare å bli flytta til en egen tråd.
fjortisdiskusjoner der man tilslutt begynner med lavpanna personangrep er bare destruktivt for forumet uansett.
jeg synes admins gjør en god jobb.
må vel legge til at det er svært få konstruktive diskusjoner som blir stengt, og da bare fordi de er helt på vidda i forhold til temaet. og disse pleier da bare å bli flytta til en egen tråd.
fjortisdiskusjoner der man tilslutt begynner med lavpanna personangrep er bare destruktivt for forumet uansett.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Leste de første innleggene i denne tråden, og var klar med mine motargumenter - men så forklarte egentlig Kjetil og Faile dette veldig bra.
Vi stenger sjeldent - vil faktisk driste meg til å si aldri - gode diskusjoner. Det vi stenger er gratulasjonslignende-tråder. Som vi har påpekt mange ganger tidligere, blir det for mye fokus på rangsystemet - fjerner vi det.
En tråd hvor en begynner å gratulere, mens alle andre svarer: "Ja, gratulerer!"; det er ikke en diskusjon i mine øyne.
En annen ting vi ikke er særlig glad i, er når en god diskusjon blir avbrutt av at noen plutselig begynner en ny diskusjon om noe helt annet. Da er det mye bedre å starte en ny tråd.
De gangene det ikke er åpenlyst hvorfor tråder blir stengt, skriver vi et avslutningsinnlegg om hvorfor vi stenger det - slik jeg akkurat gjorde i genereltforumet.
Vi stenger ikke tråder for å irritere dere, men for å heve kvaliteten på forumet, dvs senke fjortisfaktoren. Det betyr ikke at vi ikke ønsker yngre brukere, men at de yngste bør benytte denne gode muligheten til å bli bedre til å diskutere.
Hvis noen er uenig i stengning av en tråd, send meg gjerne en pm - da jeg er eneste admin som ikke er i militæret for øyeblikket - så skal jeg vurdere det på nytt.
Er det noen som har et godt eksempel på en god diskusjon som har blitt stengt?
Vi stenger sjeldent - vil faktisk driste meg til å si aldri - gode diskusjoner. Det vi stenger er gratulasjonslignende-tråder. Som vi har påpekt mange ganger tidligere, blir det for mye fokus på rangsystemet - fjerner vi det.
En tråd hvor en begynner å gratulere, mens alle andre svarer: "Ja, gratulerer!"; det er ikke en diskusjon i mine øyne.
En annen ting vi ikke er særlig glad i, er når en god diskusjon blir avbrutt av at noen plutselig begynner en ny diskusjon om noe helt annet. Da er det mye bedre å starte en ny tråd.
De gangene det ikke er åpenlyst hvorfor tråder blir stengt, skriver vi et avslutningsinnlegg om hvorfor vi stenger det - slik jeg akkurat gjorde i genereltforumet.
Vi stenger ikke tråder for å irritere dere, men for å heve kvaliteten på forumet, dvs senke fjortisfaktoren. Det betyr ikke at vi ikke ønsker yngre brukere, men at de yngste bør benytte denne gode muligheten til å bli bedre til å diskutere.
Hvis noen er uenig i stengning av en tråd, send meg gjerne en pm - da jeg er eneste admin som ikke er i militæret for øyeblikket - så skal jeg vurdere det på nytt.
Er det noen som har et godt eksempel på en god diskusjon som har blitt stengt?
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Du er jo mester i personangrepFaile wrote:
Har ikke postet her før, og vil bare si at jeg er enig med at Admins gjør en flott jobb.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.