The Hitchikers Guide to the Galaxy av Douglas Adams

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

drugaas
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Thu Aug 10, 2006 22:17
Location: Oslo

Post by drugaas »

Sauegjeteren wrote:Du kommer vel ikke akkurat brasende inn i diskusjonen, så lenge den har vært død ei stund. Mulig jeg hadde fått bedre utbytte av hele saken om jeg hadde lest mer, men dette er nå en gang mine meninger om ei enkeltstående bok. Og siden jeg ikke akkurat er fristet til å ta opp igjen noen av de andre bøkene heller, tviler jeg på at dette synet kommer til å endre seg.

Og uansett, drugaas, jeg er ikke sikker på at erkebritisk humor av dette slaget er riktig mi "greie".
Det er ikke morsomt for deg, fordi du ikke har lest hele serien, det er nemlig da mange av bitene faller på plass - på en genial måte.
Såvidt jeg skjønner, er dette den første i denne serien. Dumt å ha poeng man må ha lest de neste bøkene for å forstå. Om jeg tar feil nå, korriger meg.
Neida, du trenger ikke ha lest alle bøkene - men det er visse ting som kommer igjen, og som slår deg, og da er sammenhengen virkelig genial..! :)

Jeg skal ikke være slem her, altså - men man trenger ofte modnes litt før man forstår dem. Jeg leste den første da jeg var på din alder, og jeg likte den heller ikke noe særlig. Så tok jeg dem opp igjen (på lydbok), og DA! :D
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Moghedien wrote:Altså, når man først snakker om Haikerens Guide til Galaksen, er det noen som har sett den gamle, gamle filmatiseringen?
hehe, ja.

man må jo elske adam sin humor, portrettert på filmlerretet, i bokform eller hørespill, spør du meg.

situasjonskomedie på sitt beste, med alle de tilsynelatende helt tilfeldige, absurde innslagene.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Jeg for min del ble helt forelsket i det andre hodet til Zaphod!
Hahaha :D
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Eg går ut frå at alle her har markert at det har vore internasjonal Towel day i dag?

Eg har!
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Vet du, unge mann, det er respekt. Og ganske mange ekstra tøffhetspoeng til deg.

Selv glemte jeg håndkledagen for tredje året på rad. Det er så underlig, hvert eneste år havner jeg i en situasjon sånn i slutten av mai der jeg hadde hatt god bruk for et håndkle, og så tenker jeg at, haha, om det bare hadde vært håndkledagen i dag, før det slår meg at det faktisk er den 25. mai og at jeg har glemt det i år også.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Towel Day ble markert, og med håndkle hengende i beltet gikk jeg stolt oppover Karl Johan på vei til jobb. Selv om jeg må si det var litt skuffende å ikke se noen andre som hadde håndkle. Nesten litt som på 17.Mai, da jeg hørte Fairytale ørtenogførti ganger men Ja vi elsker kun én gang (sunget av bakfulle russ tiiidlig om morran).
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Post Reply