Page 1 of 4

Hobbyer

Posted: Mon Oct 30, 2006 18:53
by Kjetil
Tenkte at det er på tide at temaet hobbyer får sitt eget, nettopp tema. Hva fyller dere dagene med?

Selv har jeg gjort mye forskjellig, nå har jeg ikke tid til stort lenger. Spilte fotball i mange år, gikk over i data, og nå bruker jeg tiden min på:

*Skog, mark, og andre uteaktiviter, som jogging, skigåing, turgåing, telturer.
*Skole, ja jeg synes Matte er veldig morsomt :) Derfor jeg studerer det.
*Leser
*Liker spill, brettspill og slikt
*Quizer, prøver å komme meg på en quiz ei gang i uka, klarer ikke det da :)
*Trening, har trent fotball og diverse kampsorter, lengst TaeKwonDo. Nå blir det mest diverse utholdenhetsgreier, samt styrke.
*Venner og dama tar jo også opp mye tid, men vil da ikke kalle de en hobby.

Posted: Mon Oct 30, 2006 19:01
by Princess
Jeg driver med

...karate 1-3 ganger i uka
...venner så ofte jeg kan :D
...sitter for ofte på msn
...jeg tegner en del på fritia og liker å strikke innimellom :lol:
...går på skole i 10. klasse og må derfor gjøre en hel del lekser :roll:

Posted: Mon Oct 30, 2006 19:05
by Faile
tja.

jeg er da svømmetrener mellom 9 og 15 timer i uka, avhengig av om hovedtreneren kommer på jobb eller ikke, og svømmer selv sånn ca 5-7 timer om jeg orker å stå opp tidlig.

spiller rugby, reiser inn til oslo hver uke for å trene.

gjør leksene mine, jeg synes også matte er gøy^^
ø. sitter forran pcen store deler av nettene.
og fint lite annet, om man ikke regner venner for hobby...


og jeg leser selvfølgelig masse!

Posted: Mon Oct 30, 2006 19:15
by Sauegjeteren
Jeg er redd jeg ikke har så mange hobbier. Jeg har derimot flere hobbyer.

Tida går stort sett med til data og lesning.
Ellers, sånn på fast basis, er jeg på teater en kveld i uka.
Jeg dømmer håndballkamper av og til, på aktivitetsserienivå.
Jeg går på skole, og med noen ukers mellomrom gjør jeg også lekser.
Jeg steller fjøs og pusler med litt her hjemme.
Mulig jeg skal være med på ten sing utover vinteren.

Og ellers er jeg fysisk asosial, og hakket bedre på msn :P

Posted: Mon Oct 30, 2006 19:37
by Lothair Mantelar
Mine hobbyer:

Jeg spiller fotball en gang i uken.
- leser bøker mer eller mindre konstant.
- spiller dataspill, og da helst fotballspill som fifa 07 og FM.
- ser på TV, fotballkamper og tv-serier. Alt annet har blitt nedprioriert p.g.a manglende interesse :P
- er fryktelig glad i å sove. Jeg vil nesten kalle det min favorittaktivitet, selv om jeg sover mye mindre enn vanlige tenåringer. maks 8 timer, 7 timer til vanlig.
- Dette, og noen flere forum er blitt mine internett hobbys. Anse dere som priviligerte 8) :lol:

Posted: Mon Oct 30, 2006 19:41
by Eirin
Eirin sine hobbyer...

-Karate 1-2 ganger i uka (i en annen klubb enn den princess trener i)
-Lesing :D
-Skrive litt
-Hjemmesia mi
-Venner
-Msn
-Tar bilder sånn innimellom
-Lekser, uheldigvis..

Ellers er jeg med i DNT-ung, så jeg drar på tur med dem noen ganger :)

Posted: Mon Oct 30, 2006 20:06
by hansito
Ok, jeg får skrive mine hobbyer og, da.

-Ungdomens Røde Kors (URK) en gang annen hver uke.
-Korps to ganger i uka, jeg går i to korps.
-Lekser :(
-Bøker, selvfølgeligvis.
-Modellbiler, båter og fly.
-MSN
-Jakt
-Slalom
-Musikk, for det meste gjengen i avataren min :twisted:

Det er sikkert flere, men jeg kommer ikke på noen akkurat nå...

Posted: Mon Oct 30, 2006 20:33
by Moiraine Sedai
Jeg ramser opp hele uka:

Mandag: Ingenting, noe som er utrooooolig deilig :D + lekser.

Tirsdag: Dans kl. 16.00 - 17.00. Jazzballett. Når jeg kommer hjem gjør jeg et lass med lekser.

Onsdag: Tegning kl. 19.00 - 20.00. Lekser da også, gitt!

Torsdag: Dans 17.00 - 20.00, også jazzballett. Lekser.

Fredag: En times dans kl. 19.00. Danser da funk på en annen danseskole. INGEN LEKSER!!!

Lørdag: Vaskedag :(

Søndag: Kanskje vaskedag hvis ikke jeg ble ferdig på lørdag.

Sånn innimellom når det er tid er jeg med venner, sitter på forum, tegner, leser (faktisk så leser jeg hele tiden. På skolen i friminuttene, på kvelden, på morgenen (står opp ekstra tidlig så jeg får lese i ett kvarter :D))

Og nå skal jeg se på litt TV.

Posted: Mon Oct 30, 2006 21:33
by Ajah!
Jeg har skole fra 0810 til 1530, så noen fri-ettermiddager unner jeg meg.

Mandag: Rød Ungdom-møte, Hotel Cæsar om kvelden.

Tirsdag: Pianotime i 11. time, skola ferdig kl. halv seks, øvelse med Harmonimusikken 1900-2200...

Onsdag: Ingenting

Torsdag: Ikke noe særlig mye, men et idiotisk Trygg Trafikk-opplegg jeg har sagt ja til å spille trommer i, som jeg må være med på om torsdagene en stund fremover...

Fredag: Ingenting, egentlig.

Helg: Ingenting, bortsett fra alle prosjekt, konserter, saker og ting som dukker opp nå og da.

Har tidligere trent Tae Kwon Do to ganger i uka, men for tiden er det ting som er viktigere enn det. Kanskje jeg kan bruke noen torsdager etter jul til det. (Kanskje lurt også, i og med at vi ikke har gym på skola, bortsett fra én time dans i uka).

Posted: Mon Oct 30, 2006 22:20
by Stine
jobber ofte lange dager, til fem, så det er noe begrenset hva jeg får tid til (/orker å gjøre) etter det.
*trener 4-5 ganger i uka, da. på helsestudio, eller jogger rundtomkring eller slikt.
*var i stallen hver dag og red etc hver dag så lenge jeg hadde hest, men nå er det noe sjeldnere. finner meg nok en ny snart nok.
*det blir endel shopping (riktignok gjør jeg endel av det over nettet for tiden. har ikke samme sjarm, men det er alltid like gøy å få pakke i posten).

det hender jo også at jeg menger meg med andre mennesker. spesielt i helgene. mhm. når jeg ikke jobber ekstra, that is.

og når jeg ligger våken om nettene oog bare er rastløs pleier jeg å spille piano eller male eller skrive eller lese eller gå en tur og kjederøyke. eller å se på filmer mange synes er sære, eller kaste meg rundt på diverse forum. eller hva jeg enn måtte føle for, egentlig. jeg er en smule impulsiv, så nøye planlagte tidspunkter og slikt funker dårlig for meg.

holder meg i gang og aktiv hele dagen, stort sett. blir lett rastløs og ufokusert ellers.

Posted: Mon Oct 30, 2006 22:41
by Faile
Stine wrote: (...)eller gå en tur og kjederøyke.
hva er det jeg ser? skulle ikke du liksom ha slutta? :wink:

Posted: Mon Oct 30, 2006 22:53
by Stine
Faile wrote:
Stine wrote: (...)eller gå en tur og kjederøyke.
hva er det jeg ser? skulle ikke du liksom ha slutta? :wink:
nja, nei. jeg ombestemte meg. :wink:

(har dog kuttet drastisk ned, så litt flink er jeg!)

Posted: Mon Oct 30, 2006 23:31
by Faile
mhm. skikkelig imponert :P

Posted: Tue Oct 31, 2006 11:32
by stefan_hoy
Sauegjeteren wrote:Mulig jeg skal være med på ten sing utover vinteren.
Var det ikke en viss herremann som sa at alle religiøse er svake? Går du Canossa? Eller er du (etter eget utsagn) svak? Hæ? HÆ! :wink:

Posted: Tue Oct 31, 2006 12:49
by Akira
Skal vi se, Jeg:

trener Aikido 4 dager i uka, med opptil flere økter flere av dagene.
trener utholdenhet i form av løping og jogging.
trener styrke opptil fire ganger i uka.
trener herding av knoker og slagteknikk på veggmonterte slagplater nesten hver dag.
trener TaeKwonDo opptil to ganger i uka fra og med neste uke.
trener mykhet og tøying en del i kampsporttreninga.
trener Yoga og meditasjon med blant annet Chi-øvelser noen ganger i uka.
trener ballspill en gang i uka.
trener koreansk sverdkamp og stokk/spydkamp 1 gang i uka.
leser en del bøker.
hører på en del musikk.
sosialiserer med folk hver dag.
tilbringer ørlite grann tid på pcen hver dag.
spiller spill på konsoll og pc i ny og ne.

Sånn omtrent slik ser mine uker ut.