Page 1 of 1

Norsk-fransk

Posted: Mon Nov 27, 2006 11:18
by Lilla My
Finnes det noen som vil øve sitt fransk ?
Jeg letter nemlig etter noen for en brev(e-post)veksling på norsk og fransk : det betyr at jeg skriver på norsk siden jeg trenger en øvelse og du skriver på fransk (men det kan blandes).
Bedre hvis du er 20 år og mer, skriver bokmål (jeg er ikke så flink på nynorsk), har et godt skriftlig nivå på norsk (jeg venter jo at du retter feilene mine), er interessert i litteraturen, språk, reise... og fransk :wink:
Du trenger ikke å være så kjempe flink på fransk, vi kan begynne med blandet språk. :)

Å, og siden jeg begann et nytt tema for det, man kan også spørre her for ting som gjelder fransk eller Frankrike, hvis noen er interessert på det... :wink:

Posted: Mon Nov 27, 2006 14:38
by Princess
Jeg vil gjerne ha franskhjelp men er ikke 20 år...

Posted: Mon Nov 27, 2006 14:49
by Kjetil
Jeg snakker desverre ikke mer enn ett ord fransk :/

Posted: Mon Nov 27, 2006 17:40
by Lilla My
Vel, jeg kan gjerne hjelpe under 20år fransk-snakker :lol:
Det var bare for et interesserspørsmål at jeg ga denne "grensen" (jeg er ikke nødvendigvis interessert på de samme tingene enn en, la oss si, 15åring. Bortsett fra WoT, sannsynligvis :wink: )

Iallfall, Princess, har jeg allerede sagt at jeg kunne hjelpe deg. Problemet er at det er litt vanskelig uten å kjenne ditt nivå, jeg vet ikke hva slags hjelp du trenger.
Hvis du har noen (mer eller mindre) nøyaktige spørsmål, er jeg ferdig til å svare :)

Kjetil : og hva er dette ordet, om jeg tør spøre ?

Posted: Mon Nov 27, 2006 17:43
by Princess
Men jeg har jo allerede sagt til deg tidligere at problemet mitt var oppbygninger av setninger...

Posted: Mon Nov 27, 2006 18:17
by Kjetil
Oui?

Og kanskje noen litt mindre pene ord.

Posted: Mon Nov 27, 2006 18:53
by Ashaman
Alee kan vell: ''Taler du fransk?'' aka "Parlez vous français?"

Posted: Tue Nov 28, 2006 13:14
by Princess
Jeg kan si stygge ting til folk :P Godt å kunne innimellom :P

Posted: Tue Nov 28, 2006 15:13
by Sauegjeteren
Princess wrote:Jeg kan si stygge ting til folk :P Godt å kunne innimellom :P
Man kommer mye lenger med et smil og noen blide fraser er jeg redd.

Posted: Tue Nov 28, 2006 16:04
by Princess
Sauegjeteren wrote:
Princess wrote:Jeg kan si stygge ting til folk :P Godt å kunne innimellom :P
Man kommer mye lenger med et smil og noen blide fraser er jeg redd.
Ikke alltid skal jeg si deg. Stygge ord er både nyttige i riktige tider og morsomme å kunne.

Posted: Tue Nov 28, 2006 20:57
by Ashaman
Tsog. :twisted:

Hehe...ingenting slår den. :wink:

Posted: Tue Nov 28, 2006 21:12
by Moghedien
Mine fransk kunnskaper stopper vel ved det www.insults.net lærer meg.. Ellers kan jeg noen små fraser som jeg sikkert ikke kommer til å huske når jeg har bruk for dem.

Posted: Tue Nov 28, 2006 21:19
by Shallis
Jeg går nå fjerde året mitt med fransk på skolen, og det går jo både opp å ned...

Har du msn Lilla My, så kanskje du kan sende meg den på PM fordi jeg trenger virkelig noen å spørre som vet noe innimellom :P

Posted: Wed Nov 29, 2006 12:57
by Pheoniks
Vel, jeg var i Paris i begynnelsen av skoleåret.. det sier litt hvor mye jeg kan fransk (ingenting faktisk)

Posted: Wed Nov 29, 2006 16:41
by Eivind
Søstra mi er på utveksling i Frankrike i år, har inntrykk av at det ikke går så kjempebra, siden familien er interessert i å lære engelsk :roll:

Sendt deg PM med email :)