Dansing

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shnuppsa
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Dansing

Post by Shnuppsa »

Jeg har dansa siden jeg var liten... det er gøy!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Hahaha!

Dette er den utvilsomt dårligste innledninga på et emne jeg noen sinne har sett!

Velkommen til forumet, Shnuppsa, men gjør ikke dette for en vane da! Hva vil du diskutere her, egentlig? Man bør som du vet alltid sette seg inn i forumets hoveddel før man begynner å poste i småprat i hytt og vær. Jeg er ingen admin, så jeg skal ikke belære, men...

Hva danser du da?
Urban tilværelse
Shnuppsa
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Post by Shnuppsa »

hehhe... hadde ikke noe å gjøre.. :cry: jeg danser mye rart.. :P i år har jeg dansa hip hop, dance looking og fusion rock... men til neste år skal jeg danse litt mer da :P danser du?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg er belastet med en nordtrøndersk oppvekst, og har derfor danset min porsjon swing, og synes til og med det er artig. :) Utenom det så er det jo kjekt å danse litt da, men ikke noe organisert bare på fest ol. Gikk litt på slike danse-aerobic timer i fjor. Det er artig fordi det krever mer av deltakerne enn vanlig aerobic, og jeg er for alt som er krevende. Og da mener jeg at koordinasjonen er krevende, ikke det fysiske. Aerobic er aerobic.
Urban tilværelse
Shnuppsa
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 10
Joined: Fri Dec 29, 2006 21:52

Post by Shnuppsa »

swing? det ser litt gøy ut... men det er gøy når man danser fordi man kan liksom frigjøre seg litt og ja.. få letta litt på ting :) men mamman min syns at jeg har dansa litt for lenge.. fordi jeg danser hele tida.. :P men det er jo så gøy!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Om dere jenter trenger en skikkelig kar til å danse swing: Her er jeg.

Jeg danser stort sett swing, og da helst med jenter som sier de ikke kan swing. De som påstår de har lært swing bruker grunntrinn, og det takler jeg ikke.

Ellers kommer jeg fra en av de ungdomskolene i landet som sannsynligvis er blant de mest dansende, med halve 8. klasse brukt på dans (ett par timer i uka altså) og juleball der dans er blant de viktigste sakene.

Derifra har jeg lært mye forskjellige, helt ubrukelige danser. Vals får man jo alltids bruk for, men jeg vet ikke hvor mange steder man danser slik som Virginia Reel, Cotton Eye Joe osv. Det eneste ellers jeg kommer på som muligens brukes noen steder er line dance. Og det er gøy det.

Og ja Snhuppsa, du bør absolutt ha en liten plan for hva du mener med temaet før du lager det.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg danser en del, men nå har vi ferie. På det høyeste danser jeg fem timer i uka, da jazz ballett og funk. Det blir også mye hip hop i jazz balletten.

Pardans har jeg egentlig ganske lyst til å prøve meg på, men jeg er helt uten erfaring :lol:
. . .
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Dansing er gøyalt om man kan sånn ca det man danser :P Har dansa en del jive og swing. Gøyalt.

Ellers er jeg utrolig god i noe som i Belgia blir kalt vikingdans, som jeg liker å kalle skidans. Den krever en del elendig technomusikk, og stort alkoholinntak over kort tid :P


Men du nyefrøkna. Kan ikke du skrive litt om deg selv i presentasjonstråden? Hvor du er fra, alder etc.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Jeg danser epleplukkerdansen til eurotrance på fylla. God er jeg også :roll:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg headbanger og viser djeveltegn med armene. :lol: :twisted:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Arandal
Hengiven
Hengiven
Posts: 186
Joined: Tue Jul 25, 2006 16:37
Location: Sørlandet

Post by Arandal »

Er du begunstiget med testosteron og kan ikke danse, se da skal du heller ikke prøve...
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Jeg liker å danse, men har ikke lært meg det sikkelig. Kan litt swing og slike ting vi lærer på skolen til juleballet o.l.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg danser rundt på badet på morgenen noen ganger når jeg ikke er for trøtt.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

jeg danser i smug, og for dere gutter som tror det bare er på dere at bena stokker seg, vel, det skjer på jenter også. Ihvertfall på meg. Å danse foran andre er et av mine verste mareritt.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

=)

Post by Ajah! »

Vel, jeg har fått beskjed fra danselæreren min om at jeg er en utmerket stepper. Ellers kan jeg masse slangemenneske-triks, samt spastiske bevegelser til enkelte typer musikk.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Post Reply