Mp3-spillere

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

iRiver har jeg hørt er bra, men det er mer for spesielt interesserte og ikke vanlige folk, siden de støtter andre formater som ogg og flac.

iPod er ett av de få produktene som dominerer et marked hvor det faktisk er det beste valget og produktet for folk flest. Det samme kan ikke sies om f.eks. nettlesermarkedet, hvor IE kun dominerer fordi det er det som er installert som standard på windows, og folk ikke vet at det finnes alternativer eller er for late til å bytte.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Og av den grunn bruker jeg Firefox, og har en Creative-spiller! Dessuten var Creativen billig, og jeg skulle ikke ha så stor lagringsplass, men kommer til å kjøpe en med litt større plass om en stund!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ceres wrote:Dersom ikke noen av de andre merkene klarer å nå ipod hva angår teknikk, softwear og design blir det vel en ipod tilslutt, men ... *iik*


iRiver spillerne er interessante, men litt dyre.
Ikke gidd å kaste bort 2000 på en iPod. Du får aldri i verden bruk for 20gigs med musikk uansett. Kjøp deg heller en helt vanlig MP3-spiller, med kanskje 1gig lagringsplass. Tror jeg har plass til 2-300 sanger på den, og det holder lenge.


Apropos holde: Du bør holde deg unna Sonyene - de krever visstnok at du konverterer alle mp3ene til en spesiell filtype som bare kan brukes i Sonyspillere. I tillegg til at softwaren etter sigende skal være like funksjonelt som rævskjegg.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Det har jeg også fundert litt på, hva skal man med 20GB? Det vet sikkert dere admins. :wink: (Noen av dere har hvertfall iPod vet jeg.)
Jeg fant ut at med all musikken jeg har på datan, er det ca 5GB. Å her snakker vi om mye gammelt som aldri høres på lengre. Så 1-2GB passer sikkert bra. Men på noen av de med så "lite" minne ligger bare sangene etter hverandre, så da må man kanskje bla seg gjennom 100 sangen for å finne den cden en vil høre på. Det er litt tungvindt synes jeg.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jeg skal ut å reise i et halvt år. Klart jeg må ha med meg all musikken min! Og det er ikke så alt for lite...
Urban tilværelse
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

De aller fleste mp3-spillere på 512mb-1gb har shuffle-funksjoner! Og du kan jo sortere sangene i mapper, slik at du bare kan velge en mappe, og bla i den!
Men er enig i at det er lettere når man kan søke etter den sangen man vil ha!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Damien Frost wrote:Det har jeg også fundert litt på, hva skal man med 20GB? Det vet sikkert dere admins. :wink: (Noen av dere har hvertfall iPod vet jeg.)
Jeg fant ut at med all musikken jeg har på datan, er det ca 5GB. Å her snakker vi om mye gammelt som aldri høres på lengre. Så 1-2GB passer sikkert bra. Men på noen av de med så "lite" minne ligger bare sangene etter hverandre, så da må man kanskje bla seg gjennom 100 sangen for å finne den cden en vil høre på. Det er litt tungvindt synes jeg.
Jeg har ca 10. GB musikk (ca. 1600 sanger). Jeg kunne sikkert klart meg med en nano, men da kunne jeg ikke hatt all musikken min tilgjengelig hele tida. Musikken min som har rating 3 eller høyere tar 6 GB, så da holder det ikke.

Og hvis man har problemer med å finne sanger, så får man finne seg en ny spiller – hvis ikke det er en shuffle da :p
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Jeg har ca. 15-16 giga med musikk, så tar vell ikke lange stunda til det ikke er nok med en 20 gig mp3-spiller! Men kommer nok til å kjøpe en slik om noen år, da er de sikkert veldig billige, har ikke bruk for noe større enda!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Jeg har en iPod mini, med 4GB kapasitet. Dette er i minste laget synes jeg, nå bruker jeg automatiske spillelister for at bare musikken med 3, 4 og 5 stjerner kommer på spilleren. For øyeblikket justerer jeg ned en del musikk, dvs høyner kravene mine, for å få plass til flere gode sanger på spilleren.

Var på Apple-butikken på Oslo City her om dagen, og så den nye iPod'en med fargeskjerm for første gang. Den var utrolig stilig!
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Damien Frost wrote:Det har jeg også fundert litt på, hva skal man med 20GB? Det vet sikkert dere admins. (Noen av dere har hvertfall iPod vet jeg.)
20 GB er minstekravet mitt til kapasitet. Jeg har ca 20 GB sanger nå, så Ipoden er full (hvis den hadde funka). Dessuten er det veldig kjekt å kunne bruke den som harddisk for filer du har lyst til å ta med deg, overføre mellom pcer. Så ja, man trenger de gigabytene!
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hehe, den første PCen min hadde 20gigs HD... :roll: *nostalgia*
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er det noen som har erfaring med å formatere mp3-spillere, isåfall så kunne jeg trenge litt hjelp!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Formatere? Som i å slette?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er ikke et problem mer!
Fant ut hvordan jeg formaterte den (sletta)!
Og fikk instalert oppgradert software på den!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
truls
Soldat
Soldat
Posts: 40
Joined: Sun Aug 14, 2005 0:07
Location: Lørenskog

Post by truls »

Jeg har kjøpt en Creative Zen touch med 20 gb. Den er halvparten så dyr som en Ipod og er minst like bra! Jeg er veldig fornøyd!
eLSKer
Post Reply