Mp3-spillere

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Mp3-spillere

Post by Ceres »

Temaet er mp3-spillere. Hvilken er best? Hva er tilrådelig?

Ønsker minst 20 gb.
Jonas
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 13
Joined: Mon Jul 18, 2005 17:50
Location: Oslo

Post by Jonas »

iPod er det jo veldig mange som liker, og den kommer jo i 20Gb. Eneste å klage på må være batteri-levetiden som er dårlig.

Sony har en super spiller som tar 20Gb. Husker ikke hva den heter, men den har bra batteri-levetid, og er rask å legge musikk til. Men sørg for at du evt. kjøper en av de senere versjonen av spilleren, da de første versjonen måtte konvertere mp3 og wma filer til Sonys eget ATRAC format.

Eller kommer Creative med en spiller som heter Zen, med 20Gb. Jeg har den med 5Gb og er fornøyd. Bra batteri-levetid, rask til å overføre musikk. Kan også brukes som ekstern lagringsenhet. Er litt dårlig PC-program til den, som tar for mye system resurser.

Når det gjelder å finne hvilke butikker som tilbyr best pris, er jo en side slik som http://www.kelkoo.no et bra hjelpemiddel.
"Frykten er en svikter, som mang en gang har forspilt en seier, av frykt for handling" - Fritt oversatt fra W. Shakespeare.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg har Creative Nomad zen, eller hva den nå heter.. med 30 GB. ganske gammel modell, i og med at jeg fikk den til jul for 1 1/2 år siden, men den har da gjort nytten sin for meg iallfall. brukervennlig og problemfritt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Har undersøkt en del rundt temaet de siste ukene, og jeg tror nok jeg går for en creative. IPoden blir i dyreste laget - det eneste jeg ønsker en mp3spiller til er jo å få spilt musikk. Creative Zen Touch 20 Gb vil koste meg omlag 1700. Den nye Creative Zen Sleek som kommer i slutten av juli, ca 2400. Den sistnevnte skal være litt lettere og penere enn den første, men samme kapasitet. Får se om jeg gidder å betale litt ekstra for det.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Ceres wrote:Har undersøkt en del rundt temaet de siste ukene, og jeg tror nok jeg går for en creative. IPoden blir i dyreste laget - det eneste jeg ønsker en mp3spiller til er jo å få spilt musikk. Creative Zen Touch 20 Gb vil koste meg omlag 1700. Den nye Creative Zen Sleek som kommer i slutten av juli, ca 2400. Den sistnevnte skal være litt lettere og penere enn den første, men samme kapasitet. Får se om jeg gidder å betale litt ekstra for det.
Jeg har en iPod mini 4G, og jeg elsker den. Skulle ønske meg litt mer lagringsplass og litt lengre batteritid, men det har kommet på den nye minien. iPod mini er dessuten en av de stiligste mp3-spillerene på markedet, utseende-messig (mener jeg da).

Hvis jeg skulle kjøpt en med 20GB så ville jeg nok gått for Zen ja, den er nesten en kopi av iPoden (det bra blir ofte kopiert ;)), også har den i tillegg Radio, noe jeg savner på Apple sine produkter.

Apropos batteritid, den nye iPoden, med fargeskjerm har 15 timer batteritid. Denne kan man også overføre bilder til fra kameraet.

Zen er nok å anbefale ja, men er jo litt mer trendy med Apple-produkter da ;)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Mini-spillerne har nok for lite kapasitet enda, synes jeg. Skulle ønske det fantes en liten og nett 20 gig spiller for under to tusen! hehe... hadde vært noe det! Gjerne med radio og laaang batterilevetid, samt god lydkvalitet!

:lol:

Tror forresten ikke at Creative Zen Touch 20 gig har radio.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Jeg har en liten og nett mp3 spiller for under 2000:p mn selvfølgelig med lanngt mindre kapasitet enn 20gb!! Men 20gb var heller ikke det jeg lette etter så jeg er kjempe fornøyd med min sony spiller. Veldig bra batteri, men savner radio:(
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Ceres wrote:Tror forresten ikke at Creative Zen Touch 20 gig har radio.
Sorry, min feil. Det er 5GB'ene til Creative som har FM-radio. Da ville jeg valgt iPod 20 Gig.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Tror nok ikke jeg gidder å kjøpe ipod. Er ikke særlig merkeorientert - heller det motsatte! Antar jeg går for Creative Zen Sleek. 20 gig, fm-radio, lettere enn den gamlere tyepen, ca 2400kr. Høres ok ut.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Ceres wrote:Tror nok ikke jeg gidder å kjøpe ipod. Er ikke særlig merkeorientert - heller det motsatte! Antar jeg går for Creative Zen Sleek. 20 gig, fm-radio, lettere enn den gamlere tyepen, ca 2400kr. Høres ok ut.
Greit å ikke være merkeorientert, men å ikke kjøpe ting for å bevise dette, det er sært :P
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Du burde kjøpe en iPod, 20 gb modellen koster 2800, men hvis du er student får du den til 2566. Det er masser av ekstrautstyr du kan få til den, i motsetning til de andre spillerne. Brukervennligheten er også topp. Batteritiden er god, og den kan faktisk overgå de 15 timene som er oppgitt. Jeg har en stygg mistanke om at det er motsatt med de andre merkene. Har selv en 20 gb iPod fra 2002, og den funker fint fortsatt.

klarer egentlig ikke å se nytten med radio på mp3-spillere osv. Greit hvis du vil høre på nyheter og talkshows på farta isteden for musikk, men da kan man jo like gjerne begynne med podcasts.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Eivind wrote:klarer egentlig ikke å se nytten med radio på mp3-spillere osv. Greit hvis du vil høre på nyheter og talkshows på farta isteden for musikk, men da kan man jo like gjerne begynne med podcasts.
Det finnes mange bra radioprogram (spesielt på P3) og derfor er det veldig greit å ha radio på mp3-spilleren, hvis man ikke er hjemme når dette programmet går. Hvis man skal høre aktuelle nyheter, så hjelper heller ikke podcasts.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Joa, men det er jo mange som har radio på mobilen, og hvis det er veldig viktig kan man få tak i lommeradioer til under 50 kr på clas ohlson. Jeg ser ikke på radio som en killer feature, men kan jo hende andre er villige til å ofre litt for å få tak i det. Her er forresten radio for iPod, som kommer ut i August http://griffintechnology.com/products/ifm/

Forresten hvis man hører på lydbøker, kan man med litt konvertering fra mp3 til aac få iPoden til å huske hvor du stopper. http://forums.ilounge.com/showthread.php?threadid=45967
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Eivind wrote:Forresten hvis man hører på lydbøker, kan man med litt konvertering fra mp3 til aac få iPoden til å huske hvor du stopper. http://forums.ilounge.com/showthread.php?threadid=45967
Jepp, det er diiiigg.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Stefan wrote:
Ceres wrote:Tror nok ikke jeg gidder å kjøpe ipod. Er ikke særlig merkeorientert - heller det motsatte! Antar jeg går for Creative Zen Sleek. 20 gig, fm-radio, lettere enn den gamlere tyepen, ca 2400kr. Høres ok ut.
Greit å ikke være merkeorientert, men å ikke kjøpe ting for å bevise dette, det er sært :P

Hehe... trodde dere hadde lagt merke til d nå!

:lol:


Btw, ønsker radio. Nyheter er en ting, en annen ting er at man en gang i blant plukker opp noen nye låter.
Post Reply