De Syv Seglene

Still dine spørsmål fra bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

De Syv Seglene

Post by Ashaman »

De Syv Seglene er de som tetter Borehullet i Den Mørkestes fengsel, mange er blitt brutt iløpet av bøkene, er det noen som har tellinga på hvor mange det er igjen??
Det er også svært lengesiden RJ har nevnt Seglene i noen av bøkene, jeg håper ikke at han har glemt at alle Seglene må være brutt før Den Mørkeste kan slippe ut til Tarmon Gaidon?
Er det forresten noen som hvet hvorfor Seglene ble så svake??
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Trur det er tre att. Rand har alle, eller har gitt dei nokon han stoler på for at dei skal passe på dei. Til dømes Bashere og Dobraine. Noko som kan vere grunnen til noko av det som skjedde i CoT.

Les Wotmania sin FAQ.
Lews Therin Telamon
Soldat
Soldat
Posts: 57
Joined: Sat May 21, 2005 21:59

Seglene

Post by Lews Therin Telamon »

Edit: Slått sammen denne tråden med en lignende på teorier.

Hvor mange av seglene er til nå funnet og hvor mange er ødelagt?
Jeg går helt i surr med hvem som har hvilke og hvem som vet om hvilke segl. I Lord of Chaos snakker Rand om seglene etter at Mazrim Taim gir ham ett i gave, og jeg tror jeg kom frem til at 6 segl var funnet og at kun et par var intakte men knuselige. Har ikke The Empress of Seanchan et også? Synes å huske noe om at hun har en enorm cuendillar samling og at en seanchan person påstår at det er et segl der (selv om personen ikke aner hva det er for noe).

Godt mulig at jeg bare rabler her nå. Noen som vet?
- In the Light - LTT
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Lews Therin Telamon
Soldat
Soldat
Posts: 57
Joined: Sat May 21, 2005 21:59

Post by Lews Therin Telamon »

Ah, takk for det, jeg har lurt lenge men ikke orket å bla i bøkene og ikke tenkt på å grave i teorisidene heller.

Denne kommentaren er spennende:

Lews Therin's voice came up like thunder. Break it break them all must break them must must must break them all break them and strike must strike quickly must strike now break it break it break it. . . .


Ser ut til at Rand/LT blir nødt til å ødelegge alle seglene for å kunne kjempe mot den mørkeste?
[/b]
- In the Light - LTT
Post Reply