The World of Robert Jordan's The Wheel of Time

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Bykser
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 6
Joined: Sun Aug 14, 2005 0:39

The World of Robert Jordan's The Wheel of Time

Post by Bykser »

Noen som vet om den kommer på norsk? :roll:
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Ikke som jeg kjenner til. Har den engelske versjonen.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Et lite spm fra meg også ang denne boka: Når kan man lese den? Med tanke på eventuelle spoilere og slikt, hvilke bøker bør man ha lest først?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Tja, det avhenger vel litt av hva du slår opp på. Boka hjelper deg med å gå dypere inn på temaer/personer/skapninger du har lyst til å vite litt mer om, som f.eks. bakgrunnshistorien til de forskjellige Forsaken. Å bruke "The World of Robert Jordans Wheel of Time", som boka heter, før du har lest 4-5 bøker ser jeg vel ikke helt behovet for. Da kan du bare nyte bøkene som de er. :wink: Hvis du overhodet ikke ønsker noen spoilere, bør du jo ikke se i den før du er ved bok 9-10, men er du veldig nysgjerrig på ting bør det jo gå greit å ta en titt underveis.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg tror ikke The world of... har vært oppdatert siden før WH, men jeg synes å ha hørt noe om en oppdatert versjon i disse tider.


Det er ikke stort til spoliere i den; den er mest som et oppslagsverk for antropologi, geografi og historie.

Fatter ikke helt poenget med å gi den ut før hele serien var ferdig, men sånn er det nå engang. (Dette er ikke helt sant. Poenget var jo selvsagt profitt.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Holdt på åkjøpe den i dag, men har brukt så mye penger i det siste, så jeg tenkte at jeg får vente litt. Venter kanskje litt til hvis det kommer en oppdatert versjon om ikke lenge. :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Damien Frost wrote:Holdt på åkjøpe den i dag, men har brukt så mye penger i det siste, så jeg tenkte at jeg får vente litt. Venter kanskje litt til hvis det kommer en oppdatert versjon om ikke lenge. :D
Har lett etter hardback versjonen en stund, siden jeg har NS i hardback og derfor tenkte det kunne være greit med litt stil (resten av bøkene er paperback, men). Etter en stunds leting, kjøpte jeg den heller i paperback. Fikk den i posten av haugenbok i går. Og når jeg så at hardback versjonen koster 480 kroner på avalon, føler jeg at jeg gjorde et godt valg.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Er d noen som vet om d går ann å kjøpe denne boken (World of RJ Wheel of Time) i norge, eller må man bestille fra utlandet?? Vet allerede at den ikke har blitt oversatt til norsk så jeg må vell kjøpe den på norsk da.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

ashaman17 wrote:Er d noen som vet om d går ann å kjøpe denne boken (World of RJ Wheel of Time) i norge, eller må man bestille fra utlandet?? Vet allerede at den ikke har blitt oversatt til norsk så jeg må vell kjøpe den på norsk da.
Jeg så de hadde den på Avalon her i Trondheim. Også har de den nok på de diverse nettbutikkene også tenker jeg.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Damien Frost wrote:
ashaman17 wrote:Er d noen som vet om d går ann å kjøpe denne boken (World of RJ Wheel of Time) i norge, eller må man bestille fra utlandet?? Vet allerede at den ikke har blitt oversatt til norsk så jeg må vell kjøpe den på norsk da.
Jeg så de hadde den på Avalon her i Trondheim. Også har de den nok på de diverse nettbutikkene også tenker jeg.
www.haugenbok.no

Gratis frakt
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg fant den faktisk på Ark iMolde, så da er det ikke umulig å finne den på andre små bokhandlere rundt om også...
Det eneste man trenger er selvsagt mobilitet og tålmodighet.


(Det må sies at jeg hadde så store psykoser fordi jeg ikke hadde denne boka, at jeg av og til drømte at jeg hadde sett den i en bokhandel, men ikke fant den igjen, og derfor brukte hele natta på å springe rundt i en enorm, forvrengt utgave av Ark i Molde, på leting etter denne boka.

Jada, jeg vet at jeg er rar. :D )
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Eg kjøpte min frå Bokkilden (eventuelt denne eller denne). Har handla der fleire gonger, og har ingen klager so langt.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

incanus wrote:Eg kjøpte min frå Bokkilden (eventuelt denne eller denne). Har handla der fleire gonger, og har ingen klager so langt.
Bokkilden er tipp-topp det! Om det er en ting så er det at leveringstiden er blitt lengre det siste året. Går an å sende den ut før det har gått en uke(står at den sendes ut om 2-7 dager). Virker som de venter til de må med sende den.
Har handlet så mye der de siste årene at jeg fikk en mail om at jeg var "storkunde", og kunne da handle på salget før alle andre. :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Stefan wrote:
Damien Frost wrote:
ashaman17 wrote:Er d noen som vet om d går ann å kjøpe denne boken (World of RJ Wheel of Time) i norge, eller må man bestille fra utlandet?? Vet allerede at den ikke har blitt oversatt til norsk så jeg må vell kjøpe den på norsk da.
Jeg så de hadde den på Avalon her i Trondheim. Også har de den nok på de diverse nettbutikkene også tenker jeg.
www.haugenbok.no

Gratis frakt
jeg bestillte min 16 september, og har ikke fått den ennå!!! :shock:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Det skal ikkje ta so lang tid, med mindre dei ikkje har den på lager, og heller ikkje har fått den. Skriv ein mail/ring til dei og finn ut kva som skjer.
Post Reply