Hva leser du for tiden? II

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Raste igjennom Karikaturens historie: Fra hulemalerier til Charlie Hebdo av Erle Marie Sørheim i pinsa. Lettlest og veldig interessant. Karikaturer og satiretegningers betydning for demokratiet er større enn hva jeg har tenkt meg egentlig. Sørheim skriver godt. Synes kanskje boka ikke graver nok i historien eller karikaturens og satiretegningens rolle de siste årene, selv om hun jo bruke de siste 30 sidene på det. Spennnende å høre fra folk i Charlie Hebdo og i Jyllands-Posten. Og overgangen til tegneserier er jo ikke så lang - og påpekes i boka! Tar ikke lang tid å lese!

Ang. tegneserier: Også litt skeptisk til event-historier da det ofte er så mye forhistorie, kontekst og tie-ins som er vanskelig å få kontroll på, men noen ganger kan det fungere. House of X/Powers of X legger mer opp til videre utvikling enn den baserer seg på noe tidligere (selv om den selvfølgelig er basert på X-men lore).

Det som skjedde i House of M er jo at Scarlett Witch har skapt sin alternative virkelighet og X-Men må angripe for å få henne til å gi dette opp. Sånn helt basic.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Den karikaturboka har eg høyrt om før. Verkar lærerikt og interessant, ja!

Eg er no godt inne i bok 2 av den niboks Temeraire-serien, og eg hadde gløymt kor lettlesen og fengande Novik sin forteljarstil er. Det kan kanskje verke som om det er liiiitt meir trøblete for hovudpersonen å komme seg gjennom plottet denne gongen -- sjølv om mykje framleis ser ut til å ordne seg for han omtrent av seg sjølv viss ein tek tida til hjelp -- så så langt er eg svært positiv. Trur nok at eg gjer alvor av halvplanen om å byrje kjøpe og lese ei Temeraire-roman i året viss resten av denne samlinga held same nivå. Ser det finst ein omnibus av bok 4 til 6 der ute, så viss den kan fås tak i rimeleg ...
Asphyxiate wrote: Tue Jun 07, 2022 10:36 Det som skjedde i House of M er jo at Scarlett Witch har skapt sin alternative virkelighet og X-Men må angripe for å få henne til å gi dette opp. Sånn helt basic.
Vel, 'hovudserien' House of M er sett i den alternative røynda du skildrer der, og følgjer diverse Marvel-karakterar som gradvis oppdager at røynda dei lever i ikkje er den eigentlege, men få av dei karakterane er frå X-Men, og X-Men er ikkje med i tittelen på bindet. Dei innser heller ikkje at det er Wanda som står bak før heilt mot slutten, dei går alle ut ifrå at det er Magneto som har gjort dette på eit eller anna vis. Eg har òg ein X-Men-tie-in (spesifikt Uncanny X-Men), men den er svært laust relatert og veldig tungt inne i kontinuiteten til X-Men-titlane som kom ut rett før House of M, og Scarlet Witch er ikkje med i den i det heile tatt, så trur ikkje det er den du sikter til. Med andre ord mistenkjer eg at du har ei samling av ein eller annan anna tittel med X-Men-blader meir sentralt relatert til eventen, som eg gjekk glipp av for femten år sidan då eg prioriterte kva for nokre bind eg kjøpte mest på magekjensla med vekslande hell, og dei kunne eg godt tenkt meg å lese i så fall. Så fint om du gidd sende meg ISBN-en e.l. så eg kan dobbeltsjekke og eventuelt bestille den. :)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Det er "House of M - Ultimate edition" av Brian Michael Bendis. Jaggu er det IKKE X-men foran, det er nok bare min misoppfatning. Avengers er jo med! Den samler altså "House of M" nr. 1-8.

Der ser du nok bare hvor dårlig jeg ofte er på hele publikasjonsopplegget til Marvel (og DC..) når det kommer til de store eventsene, crossovers osv osv.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Ah, men då har eg den, jo, då. Ikkje same utgåva, men dei bladene er samla i den. Eg tenkte dette kanskje var ein parallell serie der ein følgde spesifikt mange X-Men-karakterar og såg meir detaljar rundt konfrontasjonen med Wanda under og etter sjølve eventen. For det ville eg likt å sjå. Men, men, då finst det vel ikkje noko slikt, då.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Deschain »

Hallllois! Har ikke blitt så mye lesing siden sist. Har hatt en seks ukers intens interrail-tur i Øst-Europa, noe jeg ville trodd skulle føre til mer lesing enn det faktisk gjorde! MEN!! NOE HAR DET LIKEVEL BLITT!

"Utvidelse av kampsonen" av Michel Houllebecq - Likte den godt, men langt ifra det beste han har skrevet.
"The Magus" av John Fowles - Pretensiøs og jævlig
"Cocka Hola Company" av Abo Rasul/Matias Faldbakken - GØY BOK! Prøver ikke å være noe annet enn akkurat det den er. Useriøst piss med et snev av samfunnssatire.

Nå som jeg er hjemme igjen har jeg gitt meg i kast med "Pale Fire" av Vladimir Nabokov. Har lest 70 sider, men er ikke helt sikker på hva jeg synes om den enda. Will report back!

ADIOS
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Interrail i Øst-Europa høres spennende ut, kanskje litt for spennende i disse dager.

Leste gjennom vol 1 og 2 av League of Extraordinary Gentlemen (på norsk) i helga. Fikk mersmak, så kommer nok til å skaffe senere volum også.

Begynte (endelig) på The Way of Kings (Stormlight Archive bok 1) i går. Rart å igjen sette i gang med en lengre episk fantasyserie der bøkene er på over 1000 sider. Noen år siden sist
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Haha, ja, som Asphyxiate sa, det høyrest kanskje nesten i overkant spennande ut. Men du koste deg, verkar det som?
Asphyxiate wrote: Tue Jun 14, 2022 9:53 Leste gjennom vol 1 og 2 av League of Extraordinary Gentlemen (på norsk) i helga. Fikk mersmak, så kommer nok til å skaffe senere volum også.
Hurra! Men ver obs på at -- i mine augo, i alle fall -- Moore sine intellektuelle og kunstneriske kjepphestar får meir og meir plass på kostnad av kor fengande og strukturert historia fungerer. Serien som heilskap -- i kronologisk rekkefølgje* (Moore vil nok føretrekkje du følgjer utgivingsrekkefølgja, men dette er kaotisk nok om du får det i nokolunde den rekkefølgja det skjer) -- er som følgjer:
1 The League of Extraordinary Gentlemen, Volume I
2 The League of Extraordinary Gentlemen, Volume II
3 The League of Extraordinary Gentlemen, Volume III: Century, part 1: 1910
4 Nemo: Heart of Ice
5 Nemo: Roses of Berlin
6 The League of Extraordinary Gentlemen: Black Dossier**
7 The League of Extraordinary Gentlemen, Volume III: Century, part 2: 1969
8 Nemo: River of Ghosts
9 The League of Extraordinary Gentlemen, Volume III: Century, part 3: 2009
10 The League of Extraordinary Gentlemen, Volume IV: Tempest

*I tillegg har alle (trur eg) binda prosatekstinnhald som føregår på sine eigne tidspunkt i kontinuiteten, så det blir forvirrande nok!
** Ver særleg obs på at porsjonen av Black Dossier som faktisk er teikneserie er svært beskjeden, sidan den kun er ei rammehistorie for enorme mengder prosainnhald frå denne 'dossieren' som karakterane finn og les, og som etablerer at _all_ historieforteljing i menneskeleg historie har skjedd i League-universet, ikkje berre viktoriansk litteratur slik dei fyrste to voluma gav inntrykk av. Eg understreker dette fordi den, viss du ventar deg eit actioneventyr, kan gi avsmak. Kona, til dømes, var superfan av dei fyrste to binda og hatar Black Dossier, den neste tingen som vart utgitt i serien. Det er absolutt mykje gøy gøymt i Black Dossier, og det blir ganske viktig å ha fått med seg i alle fall deler av den for å forstå Tempest -- men for meg i alle fall varierer kva eg får ut av det brutalt avhengig av kor kjent eg er med kjeldemateriellet det refererer til eller parodierer.
Asphyxiate wrote: Tue Jun 14, 2022 9:53 Begynte (endelig) på The Way of Kings (Stormlight Archive bok 1) i går. Rart å igjen sette i gang med en lengre episk fantasyserie der bøkene er på over 1000 sider. Noen år siden sist
Yay! Sei ifrå kva du tykkjer. Eg kjem til å somle meg til Wax and Wayne-serien til Sanderson seinare i år (sikkert utpå hausten), men Stormlight Archive er høgt på lista.

Sjølv byrja eg på bok 3 i Temeraire-serien til Novik i går. Bok 2 var ganske gøy, tykte den hadde dei same mange positive trekka som bok 1, men hakket mildare på dei negative sidene (enn slik eg hugsa bok 1, i alle fall). Håpar bok 3 vil fortsetje betringskurven.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Hmmm, hadde egentlig bare tenkt å gå for "hoved"-delene av League, altså gå videre til vol 3 og 4, men det er altså å anbefale å faktisk lese alt?
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Njaaaa. Vil eigentleg sei 'alt' er for spesielt interesserte i utgangspunktet. :lol: Century fungerer OK utan Black Dossier, Tempest byggjer imidlertid ein del på begge (samt på diverse prosabitar i slutten av alle binda), usikker på kor mykje eg ville fått ut av den viss eg berre hadde lese Century.

Dersom du liker pastiche-actioneventyr-greia til Volum I og II og vil ha meir av det heller enn å djupdykke ned i Moores utforsking av samspelet mellom verkelegheit og fiksjon, er faktisk dei tre 'Nemo'-spinoffane meir å anbefale, spør du meg. Dei omhandlar livet til Nemos dotter. Einaste tingen å ha i mente på dei er at Moore (som han òg gjer i det du allereie har lese, berre i mindre grad) ikkje omset dialog på andre språk enn engelsk, og det er ein god del av den, så kanskje ver parat til å google ein eller annan hjelpsam Internett-ressurs dersom du vil få med deg mest mogeleg.

Men viss det er Visjonen til Moore du vil ha med deg, så er bind III og IV nok, ja, og det burde gå greitt å følgje historia nok til å forstå kva som skjer sjølv utan Dossier (hadde Moore meint at den var heilt naudsynt ville den vel hatt eit volumnummer i sin eigen rett, skulle ein tru?). Nemo-bøkene er 100 % overflødige for hovudhistoria, dei er reine spin-offar som berre har små referansar til og frå hovudserien, så dei kan du absolutt kutte. Det er berre reint leseopplevingsmessig eg personleg heller ville prioritert dei over den meir ambisiøse sagaen dei spann ut frå. (Og sjølv dei er nok ikkje heilt på høgde med volum I og II, altså, sjølv om stilen er mykje lik.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Deschain »

Min kunnskap om the League strekker seg kun til filmen med Sean Connery, hehe ;) Kan ikke si at jeg husker mye, men synes konseptet virker kult!

Jeg er nettopp ferdig med «Pale Fire» av Nabokov. Kanskje ikke helt my cup of tea, men er glad for at jeg leste den. Den er den type bok man kan diskutere i evigheter. Sier som shrek; den har flere lag!!!!

Ellers har jeg nå bitt tenna sammen, og kasta meg inn i Malazan. Fikk bestilt samtlige bøker i serien + spinoffgreiene billig på finn, så nå er jeg i gang med «Gardens of the moon» :)
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Deschain wrote: Thu Jun 16, 2022 12:02 Min kunnskap om the League strekker seg kun til filmen med Sean Connery, hehe ;) Kan ikke si at jeg husker mye, men synes konseptet virker kult!
Filmen er nesten universelt hata som ein av tidenes dårlegaste adapsjonar, må vel nesten nemnast. Eg er kjerringa mot straumen der, då -- det er for all del ein elendig adapsjon, med omtrent ingenting til felles med kjeldematerialet utover eit vagt 'viktorianske overnaturlege karakterar som alle lever i same univers'-konsept, men som actioneventyr i sin eigen rett tykkjer eg filmen er ganske underhaldande og har set den omatt mange gonger.
Deschain wrote: Thu Jun 16, 2022 12:02 Jeg er nettopp ferdig med «Pale Fire» av Nabokov. Kanskje ikke helt my cup of tea, men er glad for at jeg leste den. Den er den type bok man kan diskutere i evigheter. Sier som shrek; den har flere lag!!!!
Alle liker tress-is!
Deschain wrote: Thu Jun 16, 2022 12:02 Ellers har jeg nå bitt tenna sammen, og kasta meg inn i Malazan. Fikk bestilt samtlige bøker i serien + spinoffgreiene billig på finn, så nå er jeg i gang med «Gardens of the moon» :)
Helledussen! Spinoffgreiene er vel etter kvart eit dusin eller så bøker i sin eigen rett, jo! Har du lese noko/mykje av dei før? (Veit me har snakka om det her, men eg hugsar ikkje ... :oops: )
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Deschain »

Ja, det er en haug. Fikk en kasse hel kasse med dem, så har ikke rukket å sortert dem ut enda. Har funnet en foreløpig reading-order på reddit, men også der er det blandede meninger! Har kun lest «Gardens of the moon» tidligere, men det er begynt å bli flere år siden, så tror det var greit å begynne på nytt :) Får se om jeg sparer spin-offsene til senere, eller om jeg blir å lese dem inninellom hovedserien. Synes iallefall at de 100 sidene jeg nå har lest av GoTM er solide. Erikson faller tidvis nærmest inn under poetisk prosa. Tror dette blir en fin reise :)

Forøvrig frister det også å plukke opp The League-tegneseriene. Er ikke stor på tegneserier, men liker Moore!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Jau, Erikson er -- så vidt eg hugsar -- ganske god på språkbruk! Og når det gjeld leserekkefølgje kjem eg -- når eg ein vakker dag fullfører -- til å lese serien kronologisk heller enn i utgivingsrekkefølgje, under antakelse om at eventuelle spoilere det vil medføre er ting eg allereie veit frå førre gong eg leste bøkene (sidan eg då kom litt over halvveges). Universet er så digert, med så mange karakterar og stadar (enkelte bind føregår på heilt andre kontinent, med heilt andre karakterar enn ein så langt har møtt, til dømes), at i den grad eg kan gjere det meir oversikteleg ved å lese kronologisk, så vil eg gjere det. Så får det heller vere at forfattaren antakeleg har planlagt rekkefølgja litt annleis ... Men eg er litt sær på akkurat det der, så sikkert lurare å basere deg på meir skreddersydde rekkefølgjer på Reddit, ja!

Når det gjeld spinoffane -- bøkene til Esslemont vil eg tilråde å lese innimellom, der dei skjer. Han skriv ikkje like bra som Erikson, men det er same generelle tone og stil som hovudserien, og bøkene vil avdekke og utfylle ein del karakterskjebnar og ting som berre blir hinta til i hovudbøkene. Sidan dei generelt er sett på som litt litterært svakare enn Erikson sine vil dei neppe gi like stort utbytte om du les dei for seg sjølv etterpå i staden.

Men når det gjeld Erikson sine eigne spinoffs, så kan det sikkert vere lurt å vente med dei. Dei små Necromancer-bøkene er nesten fullstendig urelatert til hovudserien på historiefronten, og stilmessig er dei fullstendig annleis. Og den tjukke Kharkanas-trilogien hans har eg ikkje lese, men den er ein prequelserie sett så mange tusen år tidlegare at du nesten garantert kan lese den separat og seinare.

Moore har mykje bra. Eg har for all del ikkje lese så ofseleg mykje av han, men dei store, kjente klassikarane (dei fyrste to binda av League, samt Watchmen, V for Vendetta, From Hell, Batman: The Killing Joke) er alle svært god lesning.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Det å gyve løs på Malazan er både noe jeg misunner og ikke misunner samtidig. Misunner fordi det er fantastisk god fantasy. Misunner ikke fordi, med ALT sammen, må vel dette være ganske mange tusen sider og litt rotete med leserekkefølge. Men nå har ikke jeg lest alt av Erikson etter hovedserien
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Hovudserien er på 3 325 000 ord (!), ifølgje Wikipedia, og 11 216 sider. Vil gisse Necromancer-novellene til saman er cirka knappe tusen ord. Dei to bøkene som er komne i Kharkanas-trilogien er på cirka 1500 ord til saman. Esslemont sine bøker er kombinert cirka 5000 ord. Og så er fyrste boka i ein sequelserie av Erikson om karakteren Karsa Orlon på veg ut no i sommar, ser eg, og den er på litt under 700 sider.

Så til saman vil eit komplettist-prosjekt liggje på avsindige 20 000 sider. Og begge forfattarane skriv framleis på fleire.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply