Hva leser du for tiden? II

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Insvims
Soldat
Soldat
Posts: 27
Joined: Tue Jul 05, 2005 16:37
Location: Oslo

Post by Insvims »

For tiden leser jeg:

Robert Jordan - The Great Hunt (Kindle edition)
Dean Koontz - Breathless (Kindle edition)

Det er godt å se at hele WoT-serien nå er gjort tilgjengelig for Kindle på Amazon.com.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

1984 av George Orwell. En bok som sikkert er kjent for de fleste, eller som burde være det.

Leses mens jeg venter på at lokalbiblioteket skal få inn nyeste ASoIaF.
Manbearpig
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Kommet nesten 400 sider inn i A Dance With Dragons. Det er deilig å dykke ned i George Martins Westeros igjen. :D
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Fullførte nettopp ei gjenlesing av Jeph Loebs storslagne Batman: The Long Halloween, plitklas ei forkorta borneutgåve av Moby Dick eg fekk til jul når eg var liten og aldri las men snubla over i ei bokhylle her forleden, og gjorde meg ferdig med bind 1 av George Martins Storm of Swords, som eg les omatt i førebuing til Dance with Dragons ein gong til våren. Før eg tek til på bind 2 les eg Rides a Dread Legion av Raymond Feist, sidan eg har vore fan av hans enorme Midkemia-setting sidan eg byrja lese fantasy og om eg ikkje les ei bok eller to i året klarar eg ikkje halde tritt med utgivingsfrekvensen hans. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Jobber med gjenlesning av ASoIaF. Omlag hundre sider inn i "A Storm of Swords" nå. "A Dance with Dragons" står hjemme i hylla og roper på meg..
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

For tiden går det i bok to av Ringenes Herre, samt litt avveksling med novellene til Jo Nesbø (Karusellmusikk). Sommerferielesing.. ^^
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Jeg har, etter å ha fullført 1984, i påvente av at biblioteket skal få inn A Dance With Dragons (som de sier skal kommer på mandag) lest litt tegneserier, nærmere bestemt Asterix og Tintin. Synd at biblioteket bare har de tre første samlede verker til Asterix, men de har en del album. De har dog hele Tintins samlede verker. Blir bedre etter hvert, ikke så mye å hoppe i taket for de første fortellingene.
Manbearpig
Demandred
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 19
Joined: Thu Jul 29, 2010 13:02
Location: harestua

Post by Demandred »

Etter at jeg ble ferdig med "A dance with dragons" har jeg nå begynt på en gjennlesning av ringenes Herre. Dette er egentlig i all hovedsak fordi jeg er lei av maset til ei venninne, som absolutt skal ha meg til å endre mening angående bøkene. (Er vel 4 år siden jeg leste dem, så er egentlig ganske gøy.)
“He smiles too much, I cannot abide a man who smiles too much.”
- Perrin.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Endelig startet på A Dance With Dragons. Biblioteket brukte god tid på å få den inn. Deilig å kunne lese litt god fantasy på senga igjen etter en stund med lite lesing. Problemet er vel at jeg er såpass stressa med masteroppgaven at jeg ikke føler at jeg har tid - men jeg tar meg tid, og det kan jeg.
Manbearpig
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Liker særemne i vg3. Koser meg med en frivillig valgt bok, i dette tilfellet Den siste revejakta av Ingvar Ambjørnsen.

Kunne ikke valgt en bedre bok! Jo - kanskje en WoT-bok.. :P
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 172
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Kastet meg over Adrian Tchaikovskys første bok i Shadows of the Apt serien, Empire of Black and Gold.
Jeg var litt skeptisk da jeg leste bak på boka, men den har fått god omtale overalt så jeg kjøpte den. Skepsisen har jeg lagt til siden. Jeg liker den, les den!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Yawron wrote:Kastet meg over Adrian Tchaikovskys første bok i Shadows of the Apt serien, Empire of Black and Gold.
Jeg var litt skeptisk da jeg leste bak på boka, men den har fått god omtale overalt så jeg kjøpte den. Skepsisen har jeg lagt til siden. Jeg liker den, les den!
Leste den for en stund tilbake. Helt grei bok det. Kjøpte nummer to også, men den kom jeg ikke så langt inn i før jeg la den ifra meg. Savnet noe tempo i lesingen. Han skriver litt annerledes enn jeg er vant til, så er kanskje derfor det ikke fenger så voldsomt i lengden.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Les Susanna Clarke sin Jonathan Strange & Mr. Norrell, men går sakte med meg då eg ikkje har mykje tid til lesing for tida - er snart cirka halvveges etter å ha lese i den i tre veker.

Etterpå blir det antakeleg den fyrste Tarzan-romanen til Edgard Rice Burroughs, og så får eg tusle tilbake til dei alltid like uoverkommeleg tjukke Malazanbøkene (det er alltid verdt bryet til slutt...) og lese Reaper's Gale.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Nettopp ferdig med "A dance with dragons", og begynt på andre bok i Malazan serien.

Håper ikke George R.R. Martin bruker like lang tid på å bli ferdig med neste bok.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Holder på med Well Of Ascension som er bok 2 i Mistborn-trilogien. Spennende! Sanderson skriver godt.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Post Reply