(Dette usakelege tøvet er brakt deg av LokiCorp Eksamensnerver & Nervøsitet)
Juletråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Håpar for hans skuld at du gav ein ei gåve som har eit kort, avgrensa tidsrom i bruk - til dømes ein genser som er fort gjort å ta på eller kanskje ein kort teikneserie. For har du gitt han t.d. ein snurrebass risikerar du at han blir sittende og bruke den i heile eksamensforberedelsestida, og det blir jo stikk i strid med din hensikt! 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det var julegaven til ham, så jeg håper for all del at han ikke åpner den under eksamensforberedelsene... 
Og når det gjelder levetida på dem, går jeg utfra at Ramones Anthology sine to CDer nok kan holde ham opptatt ei stund, men Nick Hornbys "Tribunefeber" er nok ikke så varig.
(Han er fotballfan, så da passa den boka godt. Dessuten er den kort og lettlest - perfekt for personer som ikke leser så mye...)
Og når det gjelder levetida på dem, går jeg utfra at Ramones Anthology sine to CDer nok kan holde ham opptatt ei stund, men Nick Hornbys "Tribunefeber" er nok ikke så varig.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
terje wrote:Apropos eksamener og jul.
Jeg har en kamerat som studerer geografi, og så godt som alle geografifagene er på 7,5 studiepoeng. Siden det er første året hans på universitetet gruer han seg naturlig nok noe ubeskrivelig til sine fire eksamener - noe som er forståelig for oss som har gått her lenger, og som likevel gruer oss.
Men siden jeg ikke liker å se gode venner gå rundt å ha det vondt, gjør jeg mitt beste for å holde humøret hans oppe. I et forsøk på å jage vekk eksamensangsten hans, prøver jeg å invitere ham med på kino en gang i uka eller deromkring, og tidligere denne uka ga jeg ham julegaven hans fra meg. For det er jo få ting som hjelper like mye på humøret som gaver!
(Dette sjølskrytet ble brakt til deg av Terje Inc.)
Barmhjertige stakkar! Hehe...
Selv synes jeg eksamensnerver er overdrevet. Jeg er aldri så nervøs før en eksamen som jeg er etter... (når svaret kommer altså). Men det ville kanskje være dumt å si til din stakkars ferske studentervenn... Huff det hørtes muligens noe dømmende ut til visse seksuelle legninger, og dess mer jeg skriver dess verre blir det.
Din legning eller ikke - jeg er for homofili og likestilling til diverse samfunnsrelaterte ting... Bare for å være på den sikre sida...
Søren denne posten utvikla seg i en retning jeg ikke hadde forutsett... La meg ikke gjøre seksuell legning til et tema. Kremt... Nytt tema...
Nytt tema...
*tenke*
Aha!
I dag er det første desember... Ikke så spennende kanskje, i og for seg, men vi har mye artig i vente!
Urban tilværelse
XD Curses upon you and your logic!terje wrote:Det var julegaven til ham, så jeg håper for all del at han ikke åpner den under eksamensforberedelsene...![]()
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Eeeh, har jeg misforstått, eller har du misforstått?Ceres wrote:Men det ville kanskje være dumt å si til din stakkars ferske studentervenn... Huff det hørtes muligens noe dømmende ut til visse seksuelle legninger, og dess mer jeg skriver dess verre blir det.![]()
Din legning eller ikke - jeg er for homofili og likestilling til diverse samfunnsrelaterte ting... Bare for å være på den sikre sida...
Søren denne posten utvikla seg i en retning jeg ikke hadde forutsett... La meg ikke gjøre seksuell legning til et tema. Kremt... Nytt tema...
Hehe, det som skjulte seg bak "første luke" i min kalender var episode 1 av Angels sesong 1.I dag er det første desember... Ikke så spennende kanskje, i og for seg, men vi har mye artig i vente!Åpnet første adventspresang. Var en kindersjokolade...
*nam*
Dessverre har julekalenderen min bare 22 luker, men jeg kan alltids ta Firefly eller Rome de siste dagene.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Får håpe ikke kompisen din plutselig stikker innom her da Terje, så finner han ut gaven sin..
Men eksamener er jo ikke så ille så lange man er forberedt da. Men litt nervøs er man jo alltids, men det gir seg så fort man får oppgaven. Er vel egentlig ikke så nervøs etter eksamen heller jeg da. Det kommer vel akkurat i det øyeblikket jeg vet at karakterene er kommet, og jeg må inn å se den. (Bruker alltid å sjekke om den har kommet, før jeg tør å gå inn å se den..)
Men det er vel noen eksamener jeg har vært nervøs før. I dag våknet jeg å var skikkelig uvel(kunne godt kasta opp hvis jeg hadde gidda tror jeg.. ), å det var vel like før jeg daua da jeg venta på å få utdelt oppgaven. Menmen, ferdig med den nå!
1. desember ja.. Hmm, skulle liksom se julekalenderen på tv3 da, for å se om den var noe bra, men det glemte jeg. Har heller ikkje kommet med ned på butikken å kjøpt meg en kalender, men da blir det jo bare flere sjokolader på meg når jeg får kjøpt den!
Men det er vel noen eksamener jeg har vært nervøs før. I dag våknet jeg å var skikkelig uvel(kunne godt kasta opp hvis jeg hadde gidda tror jeg.. ), å det var vel like før jeg daua da jeg venta på å få utdelt oppgaven. Menmen, ferdig med den nå!
1. desember ja.. Hmm, skulle liksom se julekalenderen på tv3 da, for å se om den var noe bra, men det glemte jeg. Har heller ikkje kommet med ned på butikken å kjøpt meg en kalender, men da blir det jo bare flere sjokolader på meg når jeg får kjøpt den!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Damien Frost
- Sitter

Starta 20:00, men kan tenke meg at den sikkert går i reprise i mårra engang.Ceres wrote:Søren - har tv3-kalenderen allerede gått? Tenkte det skulle gå litt sent... vel vel.. blir vel nye muligheter... (23 stykk skulle jeg tro...) Noen som har sett den? Var den noe tess?
Edit: Hver episode varer visst bare i 15 min, så dagens episode vises kl 20 i mårra, så kommer morgendagens episode kl 20:15.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Snakker om julekalendere i media:
Min advent ble nettopp redda av Ragnar Hovland og Klassekampen, som hver dag bringer leserne en liten tesktsnubb fra Hovlands egne juleerfaringer. Og i går inneholdt snubben noe av det beste jeg har lest i den avisa:
"Halvt apropos: Eg hadde ein gong ein idé om ein julekalender med berre fæle ting bak lukene. Fæle ting som spratt ut og skremde ungane. Men eg trur eg ventar litt med det."
Dette lover bra.
Min advent ble nettopp redda av Ragnar Hovland og Klassekampen, som hver dag bringer leserne en liten tesktsnubb fra Hovlands egne juleerfaringer. Og i går inneholdt snubben noe av det beste jeg har lest i den avisa:
"Halvt apropos: Eg hadde ein gong ein idé om ein julekalender med berre fæle ting bak lukene. Fæle ting som spratt ut og skremde ungane. Men eg trur eg ventar litt med det."
Dette lover bra.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.