Den nye prinsen og landets fremtid

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Den ungen skal hvertfall ikke kalles opp etter Sven O.!!! Dessuten trir jeg Oen i Sven O. er Olav, så da blir han egentlig bare kalt opp etter den alkisen!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Mente det ikke så veldig seriøst med Sven-O, men hadde vært moro med noe annet enn navnet til de tre forrige kongene da..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Thomdril wrote:Mente det ikke så veldig seriøst med Sven-O, men hadde vært moro med noe annet enn navnet til de tre forrige kongene da..
*puster lettet ut*

Jo, hadde vært litt moro med et annet navn, men nå er det da bare 12 timer til vi får vite det da! :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det blir Jostein. Og ettersom storesøstera hans er for glup til å gidde vere regjerende monark, vil han bli kongen vår snart. Kong Jostein I av Norvegen. (Jepp, han kjem til å reversere språket vårt tilbake til gammelnorsken og forby nynorsk og bokmål!) Innan den tid vil nok folk antakeleg ha gått ganske lei av denne småsære demokratitrenden òg, så han blir nok eineveldig. Kong Jostein Den Noble. Ah. Det blir vakre tider, det. Håpar han invaderer Danmark. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ikke bare Danmark!! Sverige og!!! Svenskene har utrolig mye land som har tilhørt Norge før!! Og så må han ta Island også!! Islenderne stammer jo fra Norge!!

Men kunne tengt meg et mer norrønt navn en Jostein da!! Kjenner et par plageånder med d navnet!!!

PS: Dere som heter dette bør ikke ta seg nær av d jeg skriver over, siden dere ikke er som dem jeg kjenner med d navnet!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Odin den Noble hørtes bra ut! Ellers virket din forutsigelse veldig bra, Loki. Men synes virkelig vi må få tilbake Grønnland jeg da! Den øya er vår! :lol:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Utan å fornærme nokon, framtidige majesteter i sær, så har eg heller ikkje det heilt store til overs for namnet Jostein. (Odin er tusen gonger betre, i alle flal på ein konge ;-) ) Men av ein eller annan grunn så føltest det rett. :lol:

Kva svenskene angår, eg føler ikkje me treng ta rotta på dei. Men me kan godt gå i personalunion med dei, om dei lover oppføre seg. Me kan lage nordisk union saman med Island og Færøyene :D Og så leiger me inn skotske stormtropper i kilt og med sekkepiper for å storme ned bakken i Danmark. Grønnland burde følgje med av seg sjølv etterpå, skulle ein tru.

Det viktigaste blir jo å etterpå flytte alle dei danske administrasjonsorganene til Finmark. Så kan dei få merke korleis det er. :lol: Ser for meg ein dansk fyr som gjerne vil utvide plenen sin med eit par meter, og skal søke om lov til dette. Han telefonerer det korrekte danske departementet i Finmark, og støter på eit samisk sentralbord som ikkje skjønnar eit ord av kva han seier.

Ah. Det blir så herleg. Alt takka vere Jostein den Noble. Eg elskar den mannen, han er så flink.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ashaman wrote:Ikke bare Danmark!! Sverige og!!! Svenskene har utrolig mye land som har tilhørt Norge før!! Og så må han ta Island også!! Islenderne stammer jo fra Norge!!
Jeg ser at noen tror for mye på det de lærer på barneskolen. :lol:

Etter denne logikken kan vi likså godt si at Norge har store områder som har tilhørt Danmark, eller Sverige. Går vi for eksempel tilbake til tida før "Norge" i det hele tatt eksisterte, var hele Viken og omkringliggende områder under dansk herredømme. Vel og merke var det strengt tatt ikke noe "Danmark" og følgelig heller ikke noen "dansker" på den tida, men pytt.

Hvis dere vil legitimere nasjonalsjåvinistisk utenrikspolitikk, kan dere likså godt gå tilbake til den gode gamle argumentasjonen fra første fjerdedel av 1900-tallet - om at det "skandinaviske folkeslaget" kom nordfra, langs kysten, og at alle dansker og svensker derfor opprinnelig er nordmenn, og at Norge derfor skal ha overherredømme over hele Skandinavia.

Like sant som alt det andre dere snakker om. :P

Og når vi er inne på stormannsgale planer for norsk utenrikspolitikk, er jeg en større tilhenger av min egen plan: Vi bruker oljepengene til å kjøpe Sverige, tar så pengene tilbake (nå er jo Sverige vårt), og bruker det svenske innlandet til å bosette 100 millioner afrikanske flyktninger. Med hjelp av denne billige arbeidskraften og oljepengene, bygger vi opp en enorm industri der inne, og skaper oss en tilsvarende enorm armé. Som Wilbur Smith lærte oss, er det ingenting som kan måle seg med svarte tropper under hvitt befall... :lol:

Så angriper vi Polen og Baltikum - regioner som tradisjonelt har vært Europas kornkamre. Følgelig melder vi oss også inn i EU, og etter noen år, vil Unionen bli hetende Den Norske Europeiske Union, eller NEU.

Så ligger verden og framtida for våre føtter! :D

(Denne posten ble presentert av Terje Megalomania, Inc.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kan ikkje me heller starte Norsk Union, og så heller be EU melde seg inn hjå oss? :D
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Sverre Christian forresten... :? Sverre...

Må jo få lov til å vende inn terje, at afrikanere på disse trakter vil medføre visse problemer...

a) språket
b) kleskulturen (kaldt her opp vet du!)
c) ernæringsmessig (afrikanere drikker stort sett ikke melk!)
d) svenske nynazister
e) vitamin D mangel
f) norske byråkrater
g) norsk skattepolitikk... hvilken næring var det igjen?
h) infrastrukturen i Sverige er så definitivt ikke ment for så mange...
i) norge har ikke nok fly til denne mennesketransporten
j) NATO
k) EU
l) FN
m) Arbeider Partiet, Sosialistisk Venstreparti og andre småsosialister...
n) FrP og andre folk for langt til høyre
o) husindustrien ville få en oppsving, noe som betyr flere polakker, ja kanskje så mange at Polen ville vært tom før vi fikk invadert de... Hm...
p) sigdcelleanemi inn i det norske genpoolet
q) arbeidsledighet i den svenske kongefamilien...
r) hvor skulle reinen være?
s) hvor skulle sauen være?
t) hvor skulle ulven være?
u) hvor skulle bjørnen være?
v) vedfyring for så mange mennesker ville nok høyst sansynligvis sette god fart i drivhuseffekten
w) og så ville golfstrømmen forlate oss/komme hit i større grad, alt ettersom hvilken ekspert man spør
x) isbjørnene mister isflakene sine...
y) operaen blir for liten!
z) norske fotballlag ville blitt virkelig gode, og hvilke konsekvenser vil det ha? nevner bare en ting jeg... Riise...
æ) hm... nå er jeg gjennom hele det internasjonale latinske alfabet, har bare tre bokstaver igjen - det vil si to nå - og diss tre måtte vi vel avskaffe når brorparten av befolkninga i dette demokratiske området ikke liker dem? (kjenner til dem i hvert fall)
ø) eventuelt måtte vi kvitte oss med demokratiet...
å) tihi... velg en favoritt da! Min er e). :wink:
Urban tilværelse
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ceres wrote:æ) hm... nå er jeg gjennom hele det internasjonale latinske alfabet, har bare tre bokstaver igjen - det vil si to nå - og diss tre måtte vi vel avskaffe når brorparten av befolkninga i dette demokratiske området ikke liker dem? (kjenner til dem i hvert fall)
Jeg gir aldri fra meg æ, ø og å!!! :evil: Har en av de ellers i navnet mitt, så det ville nok aldri bli det samme igjen. :lol:
Ceres wrote:Sverre Christian forresten... :? Sverre...
Prinsen ble da hetende Sverre Magnus da, men Sverre'n ble jo rett da! :wink:
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

den store villstyringen, blir det ikke noe sånt da??? :P

og vel, skal vi først snakke om å ta tilbake våre gammle landområder, så hvorfor ikke starte med USA??? som i for seg aldri har vært norskt, men som vi liker å tro!! også er det jämtland og herjedalarne(ellerno sånt :P ) bare pga gammelt hat.

så henretter vi alle slemme nynazistene som vi finner i sverige(for alle veit jo at nazister er svin alle sammen, som ikke fortjener livet. de er mindre verdt enn oss andre snille menneskene) deretter følger selvfølgelig island, ettersom de snakker så vakkert der, og flytter hovedstaden opp dit. så blir terje regent her i norge, mens loki får sverige. ashie, wolfie og damien blir kongelige livvakter, mens jeg og ceres blir henholdsvis hovedbibliotekar og hofflege i kretsen rundt kong jostein. joa, blir nok morro det! :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Høres bra ut! :D

Da må vi bare få en person på innsida i Kongefamilien som kan begynne å hjernevaske de små ungene med våre ideer! :wink:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

GØYGØYGØYGØY!!! :D:D:D:D
a) språket
Keine probleim. Vi kan jo ha visse standarder - f.eks. kan vi bare hente dem fra engelsk- eller fransktalende områder. Så kan vi trene dem opp i norrønt etter hvert. :lol:
b) kleskulturen (kaldt her opp vet du!)
Er dette et problem? Slik jeg ser det, gir dette oss en mulighet til å gjenoppbygge de sterke norske konfeksjonsindustritradisjonene våre! :D
c) ernæringsmessig (afrikanere drikker stort sett ikke melk!)
Er det et problem? Hva de gjør der de er nå har ingen betydning for hva de vil gjøre når de kommer hit.
d) svenske nynazister
Som jeg vil komme tilbake til, vil slike uønskede elementer få "spesialbehandling".
e) vitamin D mangel
Medikamenter? Enter legemiddelindustri! :D
f) norske byråkrater
Steike, hva er i veien med dem?!

Seriøst, jeg ville når som helst valgt en norsk byråkrat foran en byråkrat fra et hvilket som helst annet land. Det er få ting jeg hater like mye som folk som sprer tanketom propaganda mot det utsøkte byråkratiske systemet vårt, og enda verre, mot byråkratene selv!
g) norsk skattepolitikk... hvilken næring var det igjen?
Er dette et problem? :?

Norsk skattepolitikk er, tross alt vi lærer på skolen om olje, bakgrunnen for den eksellente velferdsstaten vår. Folkets vilje til å la seg beskatte - tungt - er grunnlaget for vår gode levestandard! (Og, som jeg kommer tilbake til, det vil ikke være store valget folk har under dette regimet... :wink: ) Forøvrig er de skattemessige forholdene for norsk næringsliv blant de beste i verden. Det er andre årsaker enn skatt som gjør at de ikke klarer å konkurrere.
h) infrastrukturen i Sverige er så definitivt ikke ment for så mange...
Duh. Hva tror du vi skal bruke oljefondet til? :P

Men seriøst, den er grei nok, enn så lenge.
i) norge har ikke nok fly til denne mennesketransporten
Igjen: oljefondet. :P

Og du tror vel ikke en slik operasjon vil skje i en flytur, eller? :P
j) NATO
Eh? Wazzat? Er ikke de opptatt med å bekjempe (norskfinansierte) terrorister i et land langt borte? :wink:
k) EU
Vi allierer oss med Skottland, Island, og flere andre små Eu-land, og hindrer dem i å gjøre noe. Men selvsagt, denne oppbyggingen bør helst komme etter en storstilt militarisering av det norske samfunnet. Heimevernet, Flyvåpenet og Marinen må styrkes.
l) FN
La oss kalle det "humanitære operasjoner", eh? Funka jo bra for amerikanerne... :lol:
m) Arbeider Partiet, Sosialistisk Venstreparti og andre småsosialister...
Arbeiderpartiet vil ikke være noe problem, ettersom dette er vår maktbase - dette er stedet alt dette vil planlegges, utføres og samkjøres fra. Når det gjelder resten, skal jeg komme tilbake til dem...
n) FrP og andre folk for langt til høyre
Og endelig kommer vi til sakens kjerne. Som Loki har vært inne på, så er folk begynt å gå lei av dette lille demokratieksperimentet til den politiske eliten. Altså, vi snakker ikke om et sosialdemokratisk, eller noen annen form for demokrati, for den saks skyld, her. Dette er et populistisk-sosialistisk-teknokratisk diktatur - eller, diktatur er ikke rett ord, ettersom det er støtta av folket.

Med andre ord - alle som ikke er enige med "oss", får enten hilse på Mr. Jan Mayen, eller hilse på Mr. Jan Mayen. (Få se om noen tar forskjellen... :P)

Forresten er det interessant at du utelater de øvrige partiene - som KrF, Høyre, Venstre. Er det din mening at de vil støtte planene mine, kanskje? :wink:
o) husindustrien ville få en oppsving, noe som betyr flere polakker, ja kanskje så mange at Polen ville vært tom før vi fikk invadert de... Hm...
Intet problem. Sparer oss bare penger - de er jo billige. Dessuten, det er jo bare å flytte dem tilbake, eller sende dem som kolonister til Grønland. For øvrig, jo færre polakker i Polen, jo enklere for oss å hevde suverenitet over området. :D
p) sigdcelleanemi inn i det norske genpoolet
Genmanipulering har ikke skada noen. Siden vi uansett må begynne på Vilje Til Makt-programmet vårt, inspirert av Herr Nietzsche, er ikke dette dumt.

Og hvis alt annet slår feil - apartheid er ikke en umulighet.
q) arbeidsledighet i den svenske kongefamilien...
Se løsning på politikerproblemet. Vi kan ikke ha nazisympatisører løse i samfunnet vårt. :lol:
r) hvor skulle reinen være?
Vi skal ta Finland, brenne det til grunnen, og gi det til samene, etter å ha hjulpet dem med å beplante hele landet med lyng! :D

Det skal lære dem å sette ut rykter om langrennsjentene, skal jeg tro! :D
s) hvor skulle sauen være?
Sauen har ypperlige levevilkår i Hedmark, Oppland, og et hvilket som helst annet norsk fylke. Hvorfor spør du om dem?
t) hvor skulle ulven være?
Frittgående, så klart? Vi kan jo ikke nekte vårt nye riksvåpens hovedmotiv å ta noen unger her og der, kan vi vel?
u) hvor skulle bjørnen være?
Mye det samme som ulven, egentlig.
v) vedfyring for så mange mennesker ville nok høyst sansynligvis sette god fart i drivhuseffekten
Vedfyring? Er du gal?

Alternative kraftkilder, kanskje helst atomkraftverk. (Helst fusjon, men fisjon (? :? ) går sikkert også bra, enn så lenge...)
w) og så ville golfstrømmen forlate oss/komme hit i større grad, alt ettersom hvilken ekspert man spør
Den har avtatt 30% de siste hundre åra, eller noe sånt. Dess større grunn for oss til å søke Lebensraum! :D
x) isbjørnene mister isflakene sine...
Isbjørnstammen er nok - dessverre - utrydda om ti år uansett hva vi måtte finne på... :(
y) operaen blir for liten!
Opera er en utsøkt kunstform, så det skal nok ikke være umulig å sprenge ut halve Dovre, og bygge ei amfiscene i krateret. :D
z) norske fotballlag ville blitt virkelig gode, og hvilke konsekvenser vil det ha? nevner bare en ting jeg... Riise...
Riise? En utsøkt idiot som passer perfekt som soldat. Stiller ikke spørsmål, og er for dum til å klage. Hva med ham?

Norske, gode fotballag anser jeg ikke som noe problem, akkurat...
æ) hm... nå er jeg gjennom hele det internasjonale latinske alfabet, har bare tre bokstaver igjen - det vil si to nå - og diss tre måtte vi vel avskaffe når brorparten av befolkninga i dette demokratiske området ikke liker dem? (kjenner til dem i hvert fall)
Folk vil ha gått lei av demokratiet lenge før dette. Det er liksom en av forutsetningene. Men ja, de som motsetter seg fellesskapets interesser, får på pukkelen.

EDIT: Misforsto spørsmålet. Svaret er selvsagt at de ikke har noe valg - de må lære seg norrønt (som oss alle) - eller ikke åf mat. Valget står altså mellom norrønt og mat, eller norsk/afrikansk og sult. :wink:
ø) eventuelt måtte vi kvitte oss med demokratiet...
Jepp! :D

Machiavelli heller enn alle disse franske pysene! :D
å) tihi... velg en favoritt da! Min er e). :wink:
Favoritt? Jeg likte alle, jeg! :D

Godt å få kritisert planen min - den blir så mye bedre av litt kritikk! :D

(Til alle idioter som ikke tar en spøk: denne posten er, så vidt jeg har oversikt over, så godt som 100 % oksemøkk. :D)

Og, ja: Sverre Magnus! :D

Var det ikek det jeg sa, kanskje!? :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:GØYGØYGØYGØY!!! :D:D:D:D
Very much so. Dette var ein herleg ting å byrje bursdagen sin med å lese. XD
Dette er et populistisk-sosialistisk-teknokratisk diktatur - eller, diktatur er ikke rett ord, ettersom det er støtta av folket.
Populistisk basert sosialisteinevelde?
(Til alle idioter som ikke tar en spøk: denne posten er, så vidt jeg har oversikt over, så godt som 100 % oksemøkk. :D)
Med unntak av den biten om lyngplanting i Finland, såklart.
Og, ja: Sverre Magnus! :D

Var det ikek det jeg sa, kanskje!? :D
Føler det passer fint inn i planene, eg. Oppkalla etter kongen som satte seg på bakbeina ovenfor den overnasjonale autoriteten, og gitt tilnamnet Den Store.

Det jo vere eit teikn på at kongefamilien støttar opp om våre tankar om gjennoppreising av ein del fine nasjonaltradisjonar, som t.d. vilkårleg herjing på det europeiske kontinentet.

Kva vårt nye riksvåpen angår er ulven eit must. Me burde dessutan få inn eit langskip. Eller skal me spare det til flagget?
Post Reply