Heldigvis er det bare fire av dem. Vent litt? "Heldigvis"? Det ble litt feil...
Juletråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
uff! jeg vil også ha fri nå! men nei da! slutter ikke før 21. vi
, og 20. har jeg lovet å svømme på svømmestaffeten på skolen, og det er ikke en god ting, har agst for de pallene man stuper fra! (og der røyk julestemningen min frem til det er overstått ja!)
svir av en del på venner og venninner jeg også ja. har 6-7 venninner/venner å kjøpe til, samt 5 småsøsken! uff! men det som irriterer meg er at noen av dem er så sykelig opptatt at det skal brukes like mye penger på alle, mens jeg kjøper noe jeg virkelig ønkser at de skal ha! kjøpte parfyme til hu ene ifjor, 350 eller no, og besteveninne mi fløy i taket, fordi hun bare hadde fått den dvd'en hun ønska seg, pluss femte bok i WoT, dvs. ca 300 kr. sånt irriterer meg grenseløst!!
svir av en del på venner og venninner jeg også ja. har 6-7 venninner/venner å kjøpe til, samt 5 småsøsken! uff! men det som irriterer meg er at noen av dem er så sykelig opptatt at det skal brukes like mye penger på alle, mens jeg kjøper noe jeg virkelig ønkser at de skal ha! kjøpte parfyme til hu ene ifjor, 350 eller no, og besteveninne mi fløy i taket, fordi hun bare hadde fått den dvd'en hun ønska seg, pluss femte bok i WoT, dvs. ca 300 kr. sånt irriterer meg grenseløst!!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Damien Frost
- Sitter

Har ikke så mange søsken jeg da, altså ingen, så da blir det jo litt greiere med julegavene. Men blir jo litt til mamma, pappa og bestemor. Også en del venner. Synes det blir litt for drøyt å henge seg så mye opp i prisen på gavene man får. Så lenge man får noe man liker, eller får noe i det heletatt, bør man være glad og fornøyd! Og 50 kr er da ingenting. Du kan si til henne fra meg at hun bør være fornøyd med det hun får, Faile. 
Har min siste eksamen i mårra, å da er det FRI!!
(Kanskje jeg skal komme meg tilbake til lesinga....
)
Har min siste eksamen i mårra, å da er det FRI!!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Damien Frost
- Sitter

Hørtes da ut som en god ide. Er ikke helt sikker på den operaen da men.. Hehe..Ceres wrote:Vi er en ganske stor gjeng som henger sammen, og vi har bestemt oss for i stedenfor å kjøpe gaver til hverandre, dra på Nøtteknekkeren nede på den norske opera, og så ut og spise et godt måltid sammen. Det blir kjekt.
Men det er jo så lenge man klarer å finne et tidspunkt for alle samtidig da. De flese jeg kjenner i her i Tr.heim går alle på forskjellige skoler, ergo eksamener på helt forskjellige tidspunkt, pluss at alle drar hjem på forkjellig tidspunkt. Blir litt vanskelig for min del, men ideen er bra!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Den eneste operaen som er bedre enn Nøtteknekkeren, som jeg har hørt, er Tryllefløyten. Men så er jo Tryllefløyten et verk av Mozart, da, og stiller dermed i en klasse for seg selv.Ceres wrote:Nøtteknekkeren
Men Nøtteknekkeren er vel mer jul...
Her i Trondheim røk forresten alt som het julestemning i går, da det begynte å hølje som besatt. Og i morrest, da jeg våkna (egentlig mer "i ettermiddag", men pytt
Takler ikke brun-grå-gusjete jul. Trøndelag er ille, men Romsdalen er verre. Gud, jeg savner gode, kalde, snøfulle Nord-Østerdalen...
Særlig i jula, selv om en god julestorm også kan gi en smule julestemning. Dog bare etter at det har blitt mørkt, men siden bygda foreldrene mine bor i ligger innerst i en trang fjord, i skyggen av et forholdsvis bratt fjell, og sola på grunn av dette er borte fra begynnelsen av november til begynnelsen av januar (og ennå lenger helt innerst i fjorden), er ikke mørke mangelvare, akkurat...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Ble litt skuffa da jeg så ut vinduet i dag jeg også. Men får bare håpe snøen kommer til jula, så er jeg vel fornøyd. Synes virkelig ikke dette skal bli den første jula uten snø. Men vinter med sludd og slik er jo bare dritt. Det er ikke vinter, det er heller ikke ikke-vinter, å man blir hjennomvåt på beina bare man tenker på å gå ut døra. Nei, vi får flytte til Svalbard!
(Men man måtte visst ha "gyldig" grunn eller noe slik for å flytte dit da...)
vedder en tier på at det er mer snø i kongsberg enn i oslo ceres
, det er det værste snøhølet jeg veit om! ligger omtrent en halvmeter, og med dagens varmegrader er det kommet ei herlig tjukk skare oppå, sånn at små barn som stavrer seg ut på årets første skitur får det maksimale ut av hver gang de tryner!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?