Mobiltelefoner
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Ayreon
- Asha’man

Mobiltelefoner
Skal kjøpe meg ny mobil. Noen anbefalinger?
Hvordan mobil har dere?
Hvordan mobil har dere?
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
-
Damien Frost
- Sitter

Har Nokia 6230. Den har klikka utrolig mye i det siste.. Vurderer å kjøpe ny selv, men jeg får se hva som skjer.
Jeg vil ikkje kjøpe en Nokia neste gang. Kvaliteten har tapt seg betraktelig de siste årene.(Det er min mening da hvertfall) Hadde en Nokia for lenge siden, 3310. Genial telefon, og den tålte alt. Har bare hatt Nokia siden også, etter gode erfaringer, men de har bare blitt dårligere og dårligere. Skulle jeg kjøpt meg telefon i dag, hadde det blitt:
Samsung E730
Samsung D500
eller en av de "nye mp3-telefonene" til Sony Ericsson, W500i eller W800i.
Edit: Flere sider på nett som har tester da, jeg bruker å se litt på DinSide sine tester. De virker nokså greie.
Jeg vil ikkje kjøpe en Nokia neste gang. Kvaliteten har tapt seg betraktelig de siste årene.(Det er min mening da hvertfall) Hadde en Nokia for lenge siden, 3310. Genial telefon, og den tålte alt. Har bare hatt Nokia siden også, etter gode erfaringer, men de har bare blitt dårligere og dårligere. Skulle jeg kjøpt meg telefon i dag, hadde det blitt:
Samsung E730
Samsung D500
eller en av de "nye mp3-telefonene" til Sony Ericsson, W500i eller W800i.
Edit: Flere sider på nett som har tester da, jeg bruker å se litt på DinSide sine tester. De virker nokså greie.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Har en SonyEricsson T630; hadde en SonyEricsson T68i før det. Gode telefoner begge, men ingen av dem kan måle seg med min første - en slags Motorola. SE'ene varer jo knapt et år før de slutter å fungere, mens Motorolaen min kunne brukes som kastevåpen mot plagsomme småsøsken uten å gå i stykker.
Kvaliteten på nye mobiltelefoner går, tvert imot det en kunne forventa dersom vi hadde snakka om en kundevennlig bransje, rett nedover. Produsentene tjener jo ikke penger hvis mobiler faktisk skal ha en levetid på mer enn et år...
(Sett inn gloser som - meget lite flatterende - beskriver mobiltelefonprodusentenes/-designernes seksuelle preferanser, intelligens og utseende her.)
Kvaliteten på nye mobiltelefoner går, tvert imot det en kunne forventa dersom vi hadde snakka om en kundevennlig bransje, rett nedover. Produsentene tjener jo ikke penger hvis mobiler faktisk skal ha en levetid på mer enn et år...
(Sett inn gloser som - meget lite flatterende - beskriver mobiltelefonprodusentenes/-designernes seksuelle preferanser, intelligens og utseende her.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Jeg har en k750i og er veldig fornøyd med den. De nye walkman modellene hadde jeg utforsket dersom jeg skulle kjøpe ny nå. Før denne, hadde jeg SE t610, som varte fint i flere år, til jeg mistet den på vårparten (fant den igjen i går under sofaen!).
Så jeg vil anbefale sony ericsson, mener de er først ute med brukervennlige løsninger og teknologi, for ikke å nevne at du får mer for pengene enn f.eks fra nokia.
Så jeg vil anbefale sony ericsson, mener de er først ute med brukervennlige løsninger og teknologi, for ikke å nevne at du får mer for pengene enn f.eks fra nokia.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Jepp, skulle lete etter en biljardkule som trillet under sofaen i kjellern, og der lå den gitt. Kom så vidt på pinkoden, og fikk sjokk når jeg så forskjellen på den og min k750i (skjerm, grafikk). Men den var overlegen i sin tid så...Terje wrote:Whoa.Simen wrote:jeg mistet den på vårparten (fant den igjen i går under sofaen!).
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ere muligSimen wrote:Jepp, skulle lete etter en biljardkule som trillet under sofaen i kjellern, og der lå den gitt. Kom så vidt på pinkoden, og fikk sjokk når jeg så forskjellen på den og min k750i (skjerm, grafikk). Men den var overlegen i sin tid så...Terje wrote:Whoa.Simen wrote:jeg mistet den på vårparten (fant den igjen i går under sofaen!).
Jeg pensjonerte min gode gamle Nokia 3510 tidligere i høst, og kjøpte meg en SE K600i. Den måtte jo på reperasjon med en gang, så da måtte jeg bruke en Nokia 3310 i over 3 uker
Er ikke spesielt fornøyd med telefonen. TV over 3G ser ikke no bra ut, og det er alt for få som har 3G telefon nå, så da er det ikke så aktuelt med videosamtaler. En annen ting, er at Telenor har puttet telefonen min på billigsalg, det liker jeg ikke
-
Damien Frost
- Sitter

Er det 3G dekning over alt da? Har sett litt på de, men tror nok jeg klarer meg uten det en mobil til. Kjenner heller ingen andre som har det, så jeg ser ikke helt "nytten" av det.
Flaks at en bil ikke kjørte over den...
Er det mulig? Og her trodde jeg at jeg var distrè... Men har nok rota bort telefonen min(og nøkler, lommebok, pennalhus...) mange ganger, men klarer alltid å finne den igjen da. Har mange ganger mistet den på bakken, å d har bare vært tilfeldig at jeg har lagt merke til det. En gang landa den 3cm fra ei stor søle. Dessuten mista jeg den midt på gata engang, uten å legge merke til det. Men noen fant den, så de ringte mamma å kom med den!Simen wrote:jeg mistet den på vårparten (fant den igjen i går under sofaen!).
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
Nei, det er veldig dårlig dekning, selv om det er det her i Lillestrøm. Jeg har gamblet litt på at 3G skal bli nyttig, ellers hadde jeg kjøpt en K750i jeg og, som har overlegent kamera og mulighet for å utvide minnet. Med 3G så tenkte jeg at jeg kanskje kunne få litt bruk for det når jeg var på ferie, hvis jeg trengte å koble meg opp på internett eller noe. Men med dagens dekning, som det ikke virker kommer til å bedre seg, så er det ganske meningsløst. Hvis man skal bruke telefonen til sånt, noe som egentlig er litt unødvendig bruk, er det bedre å passe på at mobilen har EDGE. De fleste Nokiaer har det, men nesten ingen SE telefoner. Det er nesten like raskt, og har mye bedre dekning enn 3G.
jeg synes nesten å minne da telefonene ble brukt til å ringe med, og kunne de skrive meldinger var det bare et stort pluss
du verden og tiden gåt framover! jeg har fremdeles min SE t630, og ser på den som det den er, en elektrisk-dupeditt som er kjempe kjekk å ha til å kunne nå venner med, om jeg ønsker det, men et helvettes mas egentlig, når folk kan nå deg 24 timer i døgnet. jeg pleier å skru den av i lengre perioder av gangen, for å få fred, og da kjefter venninne mine på meg, og sier at jeg forsøker å ungå dem! skrur ikke dere av mobilene deres iblandt?
du verden og tiden gåt framover! jeg har fremdeles min SE t630, og ser på den som det den er, en elektrisk-dupeditt som er kjempe kjekk å ha til å kunne nå venner med, om jeg ønsker det, men et helvettes mas egentlig, når folk kan nå deg 24 timer i døgnet. jeg pleier å skru den av i lengre perioder av gangen, for å få fred, og da kjefter venninne mine på meg, og sier at jeg forsøker å ungå dem! skrur ikke dere av mobilene deres iblandt?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Damien Frost
- Sitter

Jeg har faktisk EDGE på min, men hva det er godt for vet jeg vel egenlig ikke. Har vel ikke prøvd det så veldig mye. Wap er egentlig utrolig kjedelig. Prøve å komme meg inn på vanlige websider engang, men de ble nokså rare, så jeg kom ingen vei.
Joda, skrur da av telefonen min ja. Slår den vel av hver natt for det meste. Å hvis jeg er på kino eller noe slik da. Hater å bli vekt midt på natta av at telefonen ringer. Pluss at det ikke er noe vits i å ta den, da hjernen min ikke kobler med en gang. Da ender det bare med at jeg ikke får med meg noe av det som blir sagt alikevel, pluss at jeg fremstår som en tilbakestående idiot.
Den har jo også egentlig bare godt av å slås av en gang i blant da. Mine telefoner han en tendens til å klikke mer dersom de er på hele tiden. (Men så er da jeg også utrolig uheldig med telefoner og slike duppeditter...)
Joda, skrur da av telefonen min ja. Slår den vel av hver natt for det meste. Å hvis jeg er på kino eller noe slik da. Hater å bli vekt midt på natta av at telefonen ringer. Pluss at det ikke er noe vits i å ta den, da hjernen min ikke kobler med en gang. Da ender det bare med at jeg ikke får med meg noe av det som blir sagt alikevel, pluss at jeg fremstår som en tilbakestående idiot.
Den har jo også egentlig bare godt av å slås av en gang i blant da. Mine telefoner han en tendens til å klikke mer dersom de er på hele tiden. (Men så er da jeg også utrolig uheldig med telefoner og slike duppeditter...)
Jeg og har en SE T630, og er vel fornøyd med den
Har bare hatt 2 mobiler. Eller d vil si jeg har hatt en "låne telefon", fordi T630'en var på reparasjon.
Først fikk jeg en Simens C 45 (eller noe sånn
) til en bursdag. Den greide jeg å bade med etter et år eller noe sånn.
Så da måtte jeg kjøpe meg en ny. Da kjøpte jeg SE T630 og den var fin noen uker eller noe sånn og da sendte jeg den på reparasjon og fikk låne en SE T610 av elkjøp. Den havna etterhvert i oppvaskmaskina og jeg måtte betale en tusing for den.(eller d var d mamma som gjorde, siden d var hun som hadde vaska den
) Etterhvert fikk jeg en ny SE T630 av elkjøp og den greide jeg òg å bade med, men den gikk d heldigvis bra med da 
Så nå håper jeg at jeg har lært at jeg må sjekke lommene før jeg stuper ut i vannet
Har bare hatt 2 mobiler. Eller d vil si jeg har hatt en "låne telefon", fordi T630'en var på reparasjon.
Først fikk jeg en Simens C 45 (eller noe sånn
Så da måtte jeg kjøpe meg en ny. Da kjøpte jeg SE T630 og den var fin noen uker eller noe sånn og da sendte jeg den på reparasjon og fikk låne en SE T610 av elkjøp. Den havna etterhvert i oppvaskmaskina og jeg måtte betale en tusing for den.(eller d var d mamma som gjorde, siden d var hun som hadde vaska den
Så nå håper jeg at jeg har lært at jeg må sjekke lommene før jeg stuper ut i vannet
Skjønner meg ikke på folk som klarer å bade med mobilen! Har aldri gjort det selv.
Men det er kanskje ikke så lurt å si, fordi jeg har hørt et par som sa det, og de bada med den rett etter på! Hehe Man så hadde jeg ikke sjans til å bade i sommer heller da! Litt vanskelig å bade når man har en svær gips på foten!
Men det er kanskje ikke så lurt å si, fordi jeg har hørt et par som sa det, og de bada med den rett etter på! Hehe Man så hadde jeg ikke sjans til å bade i sommer heller da! Litt vanskelig å bade når man har en svær gips på foten!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere