Håndball VM

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Håndball VM

Post by Ceres »

Hvem vinner?

Hvordan gjør Norge det?

:D
Urban tilværelse
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

1 Ungarn :)
2 Russland :evil:
3 Sør-Korea :|

Langt nede (5-15) Norge :?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Har troa på Norge jeg da, men vi vinner nok ikke. Hørte at vi hadde miste en del av de beste spillerne, men tror nok vi kommer på topp 5. (Ikke at jeg egentlig vet så veldig mye om dette da... :| )
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Håndball er mye mye artigere å se på enn fotball synes jeg. For det første varer det kortere, og det blir mål i så godt som i hvert fall tredje hvert angrep, og redningene i de andre er jo også artige og følge med på. Og det er færre spillere slik at hver spiller får en mer sentral og ansvarsfull rolle. Alt i alt gjør det håndball til en flott sport å se på. Men ville ikke spilt håndball for bare livet! Skadesport delux.

Og ja det er riktig at en del av de beste spillerne våre fra i fjor er ute med skade, bla Gro Hammerseng...

Tviler på seier! Håper tredjeplass, men det kan bli vanskelig også.. Tror nok enten Russland eller Danmark vinner.

Dårlig forsvarsspill i kveld mot Angola, dette lover dårlig for Sør-Korea i morra - de er virkelig gode...
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

håndball er morro å se på!! jeg spillte håndball selv for mange år siden, og det er mye enklere regler(ingen offside :wink: ) som å sitte og se på langrend liksom... koselig!!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ja, håndball er mye artigere enn fotball. I en fotballkamp kan man sitte i 90 min(++) å se at det scores 2 mål! Nei, da skjer det mye mer i håndball. Der kan det da bli virkelig spennende etter hvart å, da 2 mål forskjell kan snu fort! :D
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Litt av sjarmen med fotball i forhold til håndball, basketball, o.l., er at det ikke nødvendigvis er det laget som får flest angrep som vinner. I sånne andre ballidretter skåres det jo i omtrent hvert angrep, og hvor er spenninga i det, liksom?

Det morsomste med håndballkamper er de siste 10 minutta, når de er skikkelig stressa og må skåre uten å slippe inn. Det er gøy. Resten kan fort bli kjedelig.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Selvsagt enig med Terje. Fotball er både mer spennende og skaper generelt flere følelser. Ikke det at jeg har noe imot håndball da, spilte det selv når jeg var mindre...

Eksempel 1 om fotball:
George Best sin død forrige uke, skapte sorg i en hel fotballverden. Tusenvis av mennesker samlet seg i gatene for å hylle en som spilte for mange, mange år siden. Skjer dette i håndball? Neppe.

Eksempel 2 om fotball:
Sjelden har jeg hatt større nasjonalfølelse enn da Heia Tufte var uheldige og tapte mot svenskene (selv om jeg er svensk statsborger selv da :S). Tviler sterkt på at dette programmet ville blitt like populært med håndball som sport, selv om den gjengen der er morsommme uansett hva de gjør da...

Mitt siste ord i denne "off-topic av off-topic-saken": Det er nok en grunn til at fotball er mer populært enn håndball...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Fotball er generelt sett mer populært i befolkningen... (men det er ingen som har påstått at befolkningen er glupe.)

(har en kammerat som har en kammerat som har et motto: man kan aldri undervurdere folk nok.)

Jeg synes fotball er drit kjedelig. Best døde. Javel tenkte jeg da. Så synd. Hvem var han? Skal jeg gidde å finne det ut? Nei... Gidder ikke det. Tufte har jeg sett på kanskje tilsammen i tyve minutter. Og ikke for fotballen sin del for å si det slik. Nei fotball er drit kjedelig. Håndball er det mer futt i. Synd at de tapte mot Sør-Korea.
Urban tilværelse
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ceres wrote:Fotball er generelt sett mer populært i befolkningen... (men det er ingen som har påstått at befolkningen er glupe.)

(har en kammerat som har en kammerat som har et motto: man kan aldri undervurdere folk nok.)

Jeg synes fotball er drit kjedelig. Best døde. Javel tenkte jeg da. Så synd. Hvem var han? Skal jeg gidde å finne det ut? Nei... Gidder ikke det. Tufte har jeg sett på kanskje tilsammen i tyve minutter. Og ikke for fotballen sin del for å si det slik. Nei fotball er drit kjedelig. Håndball er det mer futt i. Synd at de tapte mot Sør-Korea.

Hehe, godt motto :P.

Men diskusjonen om fotball/håndball kan vi bare legge død.
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Så på andre omgangen av håndball kampen i kveld og noe som irriterte meg, var at det var utrolig mange straffer! Det var to straffer med bare noen få sekunder mellom.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jepp, det var tøff spilling i forsvar i kveld. :D Bra at Norge vant denne altså! Ungarn i morra!
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

irriterende å lede hele kampen, for så å tape de to siste minuttene!! var en spennende kamp da!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Vel nå er det så å si umulig å vinne.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

På radion sa de at sjansen for medalje var svært liten. Marit Breivik vurderer visst om de skal drite i hele greia, å bruke resten av mesterskapet som "trening" i å spille mesterskap.
Post Reply