Det var synd med tapet i går, men de spilte jo rett og slett elendig i angrep! De har seg selv å takke. Skulle ønske de hadde gjort det bedre, men man kan ikke klare alt like godt.
Godt gjort av han Magnus som spiller sjakk, forresten.
Faile wrote:egentlig litt bra for de skada spillerne å vite da, at norge ikke klarer å vinne uten dem...
Tja.
1. De får et umenneskelig forventningspress på seg.
2. Håndball er en lagidrett - man tenker på laget, ikke seg selv. (Det er i allefall prinsippet... )
3. Man bør kunne regne med at også de skada spillerne ikke trives med at landslaget ryker på tap. Nasjonalstoltheten kan jo ha problemer med å takle sånt.
4. Man bør kunne regne med at de er venninner med de andre på laget - kan de glede seg over at venninnene mislyktes?
5. Osv., osv., ad nauseum.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Som jeg nevnte i første post tror jeg veldig få hadde gull-ambisjoner på det norske laget, men det betyr jo ikke at de ikke hadde kunne gjøre det bedre enn de gjorde!
Og han sjakk-Magnus - vet ikke helt hvordan det går enda jeg - er de ferdige nå da? Han var i hvert fall blant de tolv beste.
Hørte at sjakk-Magnus tapte etr viktig sett tidlig, så han kom derfor ikke til å vinne. Men han kunne visst komme til 6. plass eller noe slik. Var så mange sånne "eksperter" som sa han hadde gjort en tabbe og slik. Men han er jo bare 15 år, så det kommer nok flere muligheter kan jeg tenke meg.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
spilte ikke håndabll jentene en kamp igår? var på rugby-trening og fikk ikke sett det, så til dere som så den: var spillet bedre denne gangen? var jo håpeløst en stund mot Ungarn så...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Jeg var heller ikke hjemme i går, fikk det ikke med meg, men dersom jeg hadde vært hjemme er det slettes ikke sikkert at jeg hadde orket å kikket på. Det var katastrofalt tidligere mot Ungarn, som du sa. Ikke noe underholdning i sånt.