Narnia

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

hvor bra var Narnia?

1
0
No votes
2
0
No votes
3
1
7%
4
5
33%
5
7
47%
6
2
13%

Total votes: 15

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Narnia

Post by Faile »

jeg var på førpremiera av Narnia i går, og elsker den!!

den er utrolig bra laga, er et par småting jeg stusser på, men sånn er det alltid. jeg og venninna mi lo oss gjennom hele filmen(vi elsker bevere :P)

jeg synes den klarer å bevare narnia følelsen, og gir den karakteren 5(normal skala) og 7.5(terje skala)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
DucKfish
Asha’man
Asha’man

Post by DucKfish »

Gav den en 5'er jeg og. Syns d var en bra film. Noe jeg syns var veldig bra, i forhold til de som har vært før, er at nå er d "ekte" dyr, og ikke bare folk med kostymer..

En film som er verdt å se!!!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

grunne til at det bare var mennesker i kostymer på den siste(til tross for at den ble laget i 1989 eller no) var at den ikke var en film, snarere en billig tvserie, som ingen hadde regnet med at skulle få noen nevneverdig oppmerksomhet.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Men har noen sett forgangeren til den igjen??
Den handler om når han professoren er i Narnia, og hvordan skapet blir til og slik!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Kanskje jeg skal lese bøkene først? Har ikke lest noe spesielt av dem, lest starten tror jeg. Er ikke sikker :?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

utifra bøkene, så har ingen laget kleskapet, men derimot har han(professoren)vært med å forme narnia til det det har blitt. (er en bok til før løven heksa og kleskapet)
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Trodde skapet var laget av et gigantisk tre som sto i Narnia jeg da! Er ikke helt sikker!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

skal kanskje ikke uttale meg så skråsikkert om det, lenge siden jeg lese dem, men jeg dobbelt sjekka med venninna mi(som er dødelig fan), og hun kunne ikke si hvordan skapet ble laget.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Faile wrote:utifra bøkene, så har ingen laget kleskapet, men derimot har han(professoren)vært med å forme narnia til det det har blitt. (er en bok til før løven heksa og kleskapet)
Om eg ikkje hugsar feil så er bakveggen i klesskapet laga av eit tre oppvokse frå eit frø frå Narnia som professoren planta saman med ringene som gjorde ein i stand til å reise mellom verder. Står, om eg hugsar rett, på dei siste sidene i "Magician's Nephew" ("Drømmen om Narnia" på norsk)

Men det kan vere eg hugsar feil. Byrjar bli ein skremmande mengde år sidan eg sist åpna ei Narniabok...

Ser antakeleg filmen i løpet av dei fyrste vekene i januar når eg er attende på hybelen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

helt sikker mulig at jeg tar feil...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel nå er filmen fordøyd... :) Bra den. Gav den en firer. Synes det var både det ene og det andre å utsette på den, men helhetsinntrykket var jo bra da.

Ting jeg har å utsette på filmen:
- Lucy og Susan. Synes ikke helt at personene passet til rollene, eller kanskje de rett og slett ikke var verdens beste barenskuespillere. Guttene var flinke.
- Manuset. Ærlig talt, man kan ikke bruke linjer som: "Are you with me?" "To the death." og forvente at publikum skal holde seg seriøse? Eller "Where are we going?" (Susan på Aslans rygg). Disse og flere linjer irriterte meg og spolerte for en hærlig opplevelse. Noe bra var det i og for seg også her. ("My name is Philip." :D ) Og enkelte ganger begynte jeg å lure på om manusforfatter manglet fantasi, og at det var grunnen til at enkelte linjer kom opp igjen to ganger i løpet av filmen, eller om han prøvde å dra en rød trå gjennom filmen og bruke litt symbolikk. Fungerte dårlig, spør du meg. Stedene ble liksom tatt litt ut av sammenheng. Samt at det jo skjedde på fire anledninger. (Som jeg la merke til ved første seing.)
- Klippinga. Spesielt i slagscenen når hæren nærmer seg Peter og Edmunds hær. De bruker kameraet og går nedenfra og opp. Deretter bort, deretter tilbake nedenfra og opp igjen. Deretter enda noen ganger. Og en generell feil - fra mitt ståsted ihvertfall - er at de går for fort. Får ikke skapt det store "OIIIII..."øyeblikket. Flere slike litt merkverdig klippe-filme-sekvenser, men det var den mest åpenbare.
- Snøen. :roll: Og spesielt når den ligger PÅ øyebrynene! En hver fornuftig person ville vippet snøen bort, eller tørket den vekk! Irriterende liten detalj, men dog.
- Nissen burde være litt rødkledd i hvert fall!

Ting jeg likte godt!
- Peter og Edmund (som jeg allerede har påpekt) var flotte.
- Enkelte kommentarer, som "That's a womans coat." "I know." :lol:
- Heksa. Nydelig gjort! Utrolig bra hår! Og kjolen (men utringingen var tvilsom spør du meg...)
- Starten i London.
- Mr. Tumnul ( var det det han het, faunen?) Utrolig godt førsteinntrykk!
- Scenen på slutten da de fire var voksne. Artig. :)
- Andre småting...
Last edited by Ceres on Fri Dec 30, 2005 23:29, edited 1 time in total.
Urban tilværelse
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Heksa ja!
Utrolig godt gjort, hun så ut som et lik når det var sommer! Helt bleik, og is i håret og øyevippene! (Før hun skifter til den pels-greia)
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

hva jeg liker:
liker heksa, og liker guttene(hvem kan ungå å like noen med øyne som Peter? :P :wink: )
faunen heter vel Mr. Tumnus, og ja, han var genial, spilte veldig bra! synes hele vennskapet mellom ham og Lucy var vakkert.
det stille øyeblikket før hærene braser inn i hverandre, *grøsse* :D

hva jeg ikke liker:
klippinga, som ceres nevnte.
hele scene da Aslan er død, og jentene blir hos ham. kjedelig.. *sutre*
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg har sett den (3.juledag), men siden jeg så den på elendige Molde Kino, ble opplevelsa ødelagt av
a) at høydeforskjellen mellom setene er på kanskje 10-20cm, slik at den nederste halvmeteren av lerretet ikke synes; bare bakhodene til dem foran deg,
b) det er kanskje 40-50cm bainplass - for en person på min høyde, dvs. litt under 2 meter, er dette litt i minste laget.
c) ungene! Det var så mange unger i salen, som hverkan kunne lese eller forstå engelsk, og de satt der gjennom hele filmen, og ropte spørsmål til foreldrene sine, som ropte tilbake. Når lydsystemet til kinoen i tillegg er elendig, går ting dårlig.

Visste jeg heller burde dratt til Sunndalsøra... :(

Men pytt, får se den igjen i Trondheim, snart.

Uansett, jeg ga den karakteren 8,5, som tilsvarer et terningkast 5. Filmen var bra, og Lucy en utsøkt liten skuespillerinne. Susan var dog gjort til en litt veslevoksen bitch, men pytt. Det gjorde egentlig bare Edmunds svik mer plausibelt.

Men de kunne tatt seg bedre tid - hvorfor alle så villing fulgte Peter, aner ikke jeg. Han ga dem egentlig ingen grunn til å stole på ham.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Er virkelig ikke kinoen i Molde bedre enn den på Sunndalsøra? Jeg synes den på øra er dårlig jeg..

Men i kveld da jeg endelig kommer Trondheim, så da skal jeg også få sett Narnia. :D Så vet jeg kanskje hva folk snakker om her. Men jeg har store fårhåpninger, da alle jeg har snakka med sier den er bra.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Post Reply