"Tre nøtter til Askepott" og andre julefilmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

hehe.. er helt enig med deg ceres: karakter 6(med din skala) og 10(med terjes skala) :P

jeg kan ikke se for meg en jul uten tre nøtter til askepott!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Tre Nøtter til Askepott er ein 7,5'er, eller kanskje til og med ein åtter. Herleg forseggjort (detaljer som kongens to skjødehunder, til dømes...), og dubberen skal ha skryt, han gjer ein fenomenal jobb. Og så så koseleg musikk. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Enig - musikken er hærlig! Na-na-na-na-na-na-na-na-na-na... nana... nana... nanana... Na-na-na-na-na-na-na-na-na-na... nana... nana... nanana... *synge høyt av fryd* :D

Oversetteren er genial! Aldri om det ville blitt det samme uten han. Hørte de truet med å legge tekst på i stedenfor, men det ville IKKE blitt det samme. Liker også klærne. De flotte eventyrkjolene, prisnens bukser, lærerens frakk... Lærerens øk... Narrene i vognen til kongen og dronningen... :D
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det er jo herleg gjennomført, svære, store sett og bakgrunner av typen som nesten grenser til LotR-dimensjonar. (Nesten) Og apropo klede - den hatte-kruna til kongen ville vore latterleg på omtrent kven som helst andre, men fyren klarer jaggu "pulle den off"!
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ceres wrote:Oversetteren er genial! Aldri om det ville blitt det samme uten han. Hørte de truet med å legge tekst på i stedenfor, men det ville IKKE blitt det samme.
Mange jeg kjenner mener at det heller bør tekstes, men jeg prøver gang på gang å forklare dem at det ikke vil bli det samme. Det vil jo ikke det! Litt av sjarmen ved "Tre nøtter til Askepott" er jo akkurat det med dubbinga.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg setter likhetstegn mellom den stemmen, og selve essensen av jul. hørte den på en reklamefilm en sommer, og gikk rundt med julefølelse i ei uke... begynte faktisk å handle julegaver av ren glede :P
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe... det hørtes jo i og for seg en smule kreepy ut, men ok. Det er jo fryktelig koselig da. :)

I jula ser man mye på tv ( i hvert fall gjør jeg det ), men jeg har enda til gode å få se en skikkelig god julefilm. Det er virkelig skapt mange mange dårlige julefilmer opp gjennom tida. Men koselig likevel.

Nå begynner forresten snart hoppuka. Noen favoritter? Siggurd? :D Han heier jeg på. Han er skjønn. :oops:
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

han har jeg snakka med en gang. han er ifra Rollag, som liksom er ei kongsberg bygd. :P må jo heie på ham! selvom resultatet tilnå ikke måler seg med fjordårets...(eller var det året før der igjen?)

(og ceres, drar vi denne langt nok, så lager admins dette til en egen hoppuke-tråd :P )
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Tror du virkelig det? :wink:

Siggurd er flott ja, men dersom det ikke skal være siggurd, hvem skal det være da. Med andre ord, hvem er nummer to på vår favoritt liste? På min liste er Rommøren. Han er også skjønn. :oops:
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

den eneste av hopperne som kan kle seg ordentlig :P han er nummer to på min liste også! :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Loki wrote:Tre Nøtter til Askepott er ein 7,5'er, eller kanskje til og med ein åtter. Herleg forseggjort (detaljer som kongens to skjødehunder, til dømes...), og dubberen skal ha skryt, han gjer ein fenomenal jobb. Og så så koseleg musikk. :D
Vi har skummelt like meninger om filmer. Jeg gir den også 7,5, og trekker fram alle de forseggjorte detaljene. :shock:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

Tre nøtter til Askepott er et must på julafta. Blir ikke jul uten. Den gir en skikkeli julestemning. :D
Daughter of the Nine Moon
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Daughter of the Nine Moon »

Tre Nøtter til Askepott er så og si det juleaften er basert på, selve grunnpilaren. Får ikke småtrollene sett den mens de spiser godt fra godtstrømpen er jo julen så og si ruinert frem til gavepakkeåpningen. Det er kanskje å ta litt vel i...? Har ikke sett Tre nøtter til Askepott de tre siste årene ettersom den går akkuratt på den tiden en må fore og stelle hestebeistene. I år tok mamma den opp på DVD, så julen ble ikke ødelagt.
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.

Hva med ekornverdet?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:
Loki wrote:Tre Nøtter til Askepott er ein 7,5'er, eller kanskje til og med ein åtter. Herleg forseggjort (detaljer som kongens to skjødehunder, til dømes...), og dubberen skal ha skryt, han gjer ein fenomenal jobb. Og så så koseleg musikk. :D
Vi har skummelt like meninger om filmer. Jeg gir den også 7,5, og trekker fram alle de forseggjorte detaljene. :shock:
Hurra! Alltid triveleg å finne ut at fleire enn meg har god smak. :lol:
Post Reply