Man on fire
Så denne filmen i dag, og den var slettes ikke verst!!!!
Den handler om en bodyguard som skal passe på ei lita jente. Han har drikkeproblemer og han har lyst til å drepe seg selv. Jenta blir etterhvert d eneste han lever for. Så en dag blir hun kidnappet. Han blir skutt og ligger på sykehus. Dette blir han ikke så glad for kan man si . Så han bestemmer seg for å drepe alle som hadde noe med kidnappingen å gjøre!
Absolutt en film dere bør se, hvis dere ikke har sett den da?
(Ble kanskje litt for mye informasjon d, men men men..... )
Har sett Man on Fire ja, men husker ikke annet enn at det var en middels bra film.
Så King Kong for noen dager siden, skulle egentlig på Narnia, men den hadde ikke flere billetter (som var heldig siden KK har fått generelt bedre kritikk). – Og den skuffet heller ikke! Filmen var utrolig intens til tider, men klarte å få frem de rolige, romantisk og vakre bildene, samtidig som at skuespillerstab, effekter og musikk var fortreffelig. Sjelden at en film er så komplett. 9/10.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
King Kong ja, syns den rett og slett var elendig!
Det må være en av de dårligete filmene jeg har sett!
Det som liksom skal være skummelt, og spennende er jo helt banalt, og de dinosaurene blir bare dumt i den filmen, de passer bare ikke inn! Men det er morsomt å se hvordan hun dama komuniserer med gorillan!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Overdriver kanskje litt der Ashie, men er enig med deg at den ikke var så bra som alle skal ha d til!!! Likte egentlig ikke de dinosaurene jeg heller, men viss d er en del av boka/bøkene : må d vel være med.... ikke vet jeg, siden jeg ikke har lest boken/bøkene..... Vet ikke engang om d er basert på en bok, men d er vel d
Etter min mening så er King Kong 2005s nest beste film, etter Sin City.
Historien er kanskje usannsynlig, men slikt bryr ikke jeg meg om. Filmen er spennende hele veien, til tross for at den er 3 timer lang. Peter Jackson bekrefter for meg at han er en av de aller beste filmskaperne.
Utenom apell! Har ikke funnet en eneste god grunn enda til å gidde å sitte tre timer og se på en gorillas kjærlighet for en kvinne. En kjempegorilla atpåtil. Sorry. Kanskje når den kommer på dvd. Kanskje.
Stefan wrote:Etter min mening så er King Kong 2005s nest beste film, etter Sin City.
Du meinar seriøst at den slår "A History of Violence", "Serenity" og "Batman Begins"? (Har ikkje sett "King Kong" enno, men dei tre er årets favorittar for meg, saman med "Sin City". Trur eg gir "Batman Begins" sigeren, men så er eg Batman-fan så det held.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Hehe.... Likte også Batman begins utrolig godt. Serenety har jeg ikke noe forhold til, og A History of Violence var jo bra, men litt sær. For¨å si det mildt. Narnia bør muligens få komme med på lista.
Stefan wrote:Etter min mening så er King Kong 2005s nest beste film, etter Sin City.
Du meinar seriøst at den slår "A History of Violence", "Serenity" og "Batman Begins"? (Har ikkje sett "King Kong" enno, men dei tre er årets favorittar for meg, saman med "Sin City". Trur eg gir "Batman Begins" sigeren, men så er eg Batman-fan så det held.)
Av de tre du nevner har jeg bare sett "A History of Violence" og "Batman Begins".
"A History of Violence" likte jeg langt mindre enn King Kong, gir den 7/10 "bare".
"Batman Begins" likte jeg veldig godt, gir den 9/10. Uansett ligger den hakket under Sin City og King Kong, som begge er 10/10 for meg.
Men nå er jeg som oftest fan av gode storfilmer da, klisjè eller ikke...
A History of Violence: 8,5/10
Serenity: 9/10
Sin City: 9/10
Batman Begins: 9,5/10
Kjem årets to resterende filmar, som eg håpar å sjå neste veke (King Kong og Narnia) over åtteren blir dette ein fantastisk flimhaust.
"Bra men litt sær" er forøvrig mitt forhald til "Sin City", den var *litt* for kunstnerisk for meg, som nok trakk den ned ein halv karakter. (Opprinneleg ein heil karakter, men så såg eg den omatt på DVD og den var betre enn eg hugsa)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki wrote:A History of Violence: 8,5/10
Serenity: 9/10
Sin City: 9/10
Batman Begins: 9,5/10
Kjem årets to resterende filmar, som eg håpar å sjå neste veke (King Kong og Narnia) over åtteren blir dette ein fantastisk flimhaust.
"Bra men litt sær" er forøvrig mitt forhald til "Sin City", den var *litt* for kunstnerisk for meg, som nok trakk den ned ein halv karakter. (Opprinneleg ein heil karakter, men så såg eg den omatt på DVD og den var betre enn eg hugsa)
Da er vi ikke så altfor uenige likevel da...
Sammenligner Sin City litt med Kill-Bill, begge fikk 10/10 av meg. Tvers igjennom stilige filmer.