Hva skal du bli?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hva skal du bli?
har lurt litt på hva alle sammen her skal bli. veit jo at noen har planene klare, ceres skal inn i den gule ajahen og sånn
, men hva med alle dere andre? noen planer?

Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Er "minst mogeleg" eit gyldig svar? Kva med "lukkeleg"?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
- Hengiven
-
- Mørkefrende
Når man var liten hadde man kjempelyst til å bli:
Høyesterettsjustitiarius, mest av alt fordi det var et fint ord og det at en venn lovet at når jeg ble det, skulle han bli høyesterettsdustitiariusen min
, noe som ville tilsvare noe slikt som en da' coevale(eller hvordan det nu staves). Hvem kan vel si nei til noe slikt. Slo raskt fra meg dette ønske den gang jeg forstod hvor lite det faktisk gleder meg å løse forbrukerkjøpstvister i økonomitimene. Nei takke seg til budsjett- og regnskapsføring
Eller vetrinær ettersom man var så glad i dyr, men etter x antall besøk på vetrinærhøgskolen kringsatt av syke heser og bekymrede eiere, innser jeg nu at det ikke er noe for meg. Takler rett og slett ikke så mye stress, sykdom og smerte (sykehus er noe av det verste man vet om)
For øyeblikket har man lyst til å bli lærer, eller å drive aktivt med hestedyrene. Med så mange dårlig stelte hester det er ute i dette ganske land, er det mye penger å tjene på å tilby seg å rette opp "problemhester" folk ikke har kontroll på lenger... Og noen må jo ta ansvar for at den nye genrasjonen skrikerunger/menneskebarn ikke ender opp like fete, bortskjemte og uengasjerte som dagens ungdom
Med mindre jeg selvsagt gifter meg rik og lykkerlig og dermed er undratt det å arbeide med noe annent enn det å holde meg så godt som mulig som trofekone
Høyesterettsjustitiarius, mest av alt fordi det var et fint ord og det at en venn lovet at når jeg ble det, skulle han bli høyesterettsdustitiariusen min

Eller vetrinær ettersom man var så glad i dyr, men etter x antall besøk på vetrinærhøgskolen kringsatt av syke heser og bekymrede eiere, innser jeg nu at det ikke er noe for meg. Takler rett og slett ikke så mye stress, sykdom og smerte (sykehus er noe av det verste man vet om)
For øyeblikket har man lyst til å bli lærer, eller å drive aktivt med hestedyrene. Med så mange dårlig stelte hester det er ute i dette ganske land, er det mye penger å tjene på å tilby seg å rette opp "problemhester" folk ikke har kontroll på lenger... Og noen må jo ta ansvar for at den nye genrasjonen skrikerunger/menneskebarn ikke ender opp like fete, bortskjemte og uengasjerte som dagens ungdom

Med mindre jeg selvsagt gifter meg rik og lykkerlig og dermed er undratt det å arbeide med noe annent enn det å holde meg så godt som mulig som trofekone

Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
nei svarte!
jeg er altså ikke den eneste her som har/hadde en liten drøm om å bli høyesterettsjustitiuarius! jøss, nå blei jeg bare sjokka!
men, som sagt, en lite drøm
*le*
veit ikke helt. akkurat nå har jeg egentlig mest lyst til å bli en form for økonom, men vi får se hvor veien fører.

jeg er altså ikke den eneste her som har/hadde en liten drøm om å bli høyesterettsjustitiuarius! jøss, nå blei jeg bare sjokka!
men, som sagt, en lite drøm

veit ikke helt. akkurat nå har jeg egentlig mest lyst til å bli en form for økonom, men vi får se hvor veien fører.

Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
- Sitter
-
- Den Gjenfødte Dragen
Har du sett revisorvitsen jeg posta på fantasyforumet.net, Damien? 
Selv driver jeg å studerer samfunnkunnskap, noe som visstnok skal kvalifisere meg til arbeid innen offentlig og privat forvaltning, men de vil vel helst ha folk med litt mer enn en bachelor på sånne steder, og jeg er for lat til å gå videre.
Så sånn det ser ut idag, kommer jeg til å ta årsstudier på universitetet i 6,5 år til, inkludert en Ped., for så å bli lærer, enten på vgs., eller på ei ungdomsskole. Så kommer jeg til å bruke resten av livet mitt på å nedbetale lån.
Men inntil da, vil jeg prøve å huske Ebba Gröns ord:
Vad skall du bli när du blir stor
ska du bli som far och mor
ska du bli en boss
en försäljare
eller disponent någonstans
eller kanske nöjer du dig med
vilket jävla skitjobb som helst
du bara bryr dig inte alls
det får gå som det går
vad skall du bli
Nu är du ung och rebellisk som fan
du sätter hårt mot hårt
du vet precis vad du vill
och du vill inte bli en av dom där
Fortsätt fortsätt å va rebell
fortsätt fortsätt å va dig själv
fortsätt fortsätt å va rebell
Hur ska de bli med din framtid då
hur ska de bli om några år
ska du sjunka in i en fåtölj
vad ska hända med dig
vad ska du bli
Gå upp-gå till jobbet-jobba-jobba-äta lunch
samma sak händer imorgon
jobba-åka trick-hem å sätta sig å glo
det är inget liv
det är slaveri
Så fortsätt fortsätt å va rebell...

Selv driver jeg å studerer samfunnkunnskap, noe som visstnok skal kvalifisere meg til arbeid innen offentlig og privat forvaltning, men de vil vel helst ha folk med litt mer enn en bachelor på sånne steder, og jeg er for lat til å gå videre.
Så sånn det ser ut idag, kommer jeg til å ta årsstudier på universitetet i 6,5 år til, inkludert en Ped., for så å bli lærer, enten på vgs., eller på ei ungdomsskole. Så kommer jeg til å bruke resten av livet mitt på å nedbetale lån.
Men inntil da, vil jeg prøve å huske Ebba Gröns ord:
Vad skall du bli när du blir stor
ska du bli som far och mor
ska du bli en boss
en försäljare
eller disponent någonstans
eller kanske nöjer du dig med
vilket jävla skitjobb som helst
du bara bryr dig inte alls
det får gå som det går
vad skall du bli
Nu är du ung och rebellisk som fan
du sätter hårt mot hårt
du vet precis vad du vill
och du vill inte bli en av dom där
Fortsätt fortsätt å va rebell
fortsätt fortsätt å va dig själv
fortsätt fortsätt å va rebell
Hur ska de bli med din framtid då
hur ska de bli om några år
ska du sjunka in i en fåtölj
vad ska hända med dig
vad ska du bli
Gå upp-gå till jobbet-jobba-jobba-äta lunch
samma sak händer imorgon
jobba-åka trick-hem å sätta sig å glo
det är inget liv
det är slaveri
Så fortsätt fortsätt å va rebell...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
- Sitter
Har nok ikke sett den nei, Terje. Får se om jeg før prøve å finne den da.
Men å bruke hele livet på å nedbetale gjeld må da være fint. Man kan da hvertfall ikke komme å si at du ikke vet hva du skal drive med fremover da.
(Det verset var faktisk litt morsomt).
Men å bruke hele livet på å nedbetale gjeld må da være fint. Man kan da hvertfall ikke komme å si at du ikke vet hva du skal drive med fremover da.

If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
- Den Gjenfødte Dragen
Copypaster den hit, jeg:
Når vi først er inne på emnet økonomer og humor - har noen noe i mot at jeg forteller en vits?
Nei vel, da begynner jeg.
En eldre regnskapsfører arbeider på et kontor. Han har jobba der i flere år enn noen andre i firmaet, og ansees som en rollemodell for de andre ansatte og som en særdeles habil regnskapsfører. Men han har et lite, men mystisk, rituale:
Kollegene hans har lagt merke til at hver dag, når han har kommet på jobb, tatt av seg ytterklærne og satt seg ned, så åpner han den øverste skuffen på skrivebordet sitt, og stirrer lenge ned i den, med et tenksomt blikk, men uten å ta noe ut av skuffen, eller legge noe nedi. Dette ser som sagt kollegene ham gjøre, hver dag, hver uke, hvert år, og de blir mektig nysgjerrig på hva slags hemmelighet det er han har i den øverste skuffen sin.
Men så en dag, kommer ikke den gamle regnskapsføreren på jobb. Sjefen for regnskapskontoret kommer inn til sine ansatte, og meddeler dem den triste nyheten om at den gamle har gått bort. Mange av regnskapsførerne synker ned i sjokk - han har jo vært der hver dag, hver uke, hvert år, lenger enn noen kan huske!
Og med denne tanken kommer det en annen: Hva var det egentlig han satt der og så på, i opptil flere minutter hver morgen? Etter lange diskusjoner, bestemmer de seg for å sende en av de yngste regnskapsførerne in på den avdødes kontor, for å snikkikke i den øverste skrivebordsskuffen.
Den unge mannen krysser rommet, beveger seg sakte men sikkert mot metusalmes arbeidspult. Meget ærbødig tar han tak i skuffens håndtak. Han puster tungt, og er nervøs. Svetten renner over hele kroppen hans, og før han åpner skuffen, trøker han seg i panna. men så er det ikke noen mulighet til å utsette det lenger - sakte, sakte, drar han skuffen ut.
I skuffen ligger det et eneste papirark. På arket står det skrevet, med store blokkbokstaver:
"Debit mot vinduet!"
-------------------------------
Hehehe, mye bedre fortalt av han jeg hørte den fra, naturligvis. Denne ble for lang. Men uansett.![]()
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Har nok hørt den før, terje!
Men artig likevel...
Tenkte bare jeg skulle si ifra at om noen har spørsmål som de tror jeg kanskje kan svare på, så er det bare å spørre! Enten via pm eller her i posten. UiO er et stort og stygt og skremmende og interessant og flott og lokkende sted. Jeg er veldig fornøyd med å studere her i hovedstaden, og det er bare å spørre...
(Dersom det skulle være spesifike spørsmål angående studium er kanskje pm best, for det er ikke sikkert det er så interessant for alle andre).

Tenkte bare jeg skulle si ifra at om noen har spørsmål som de tror jeg kanskje kan svare på, så er det bare å spørre! Enten via pm eller her i posten. UiO er et stort og stygt og skremmende og interessant og flott og lokkende sted. Jeg er veldig fornøyd med å studere her i hovedstaden, og det er bare å spørre...
(Dersom det skulle være spesifike spørsmål angående studium er kanskje pm best, for det er ikke sikkert det er så interessant for alle andre).
Urban tilværelse